Buick Skylark ´70

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja shr1, 23.10.2024.

  1. No ymmärrän kyllä..

    Aiheesta melkein samaan, niin jostain syystä ranskalaiset tekee jänniä värejä välistä. Esim. uudehkossa isossa Pökötissä aika jännä ruskea.
     
  2. Bukero

    Bukero Double Gearhead

    pakko huutaa väliin että upein väri -70-72 skylarkkiin on buikin oma flame orange.
    yhden sellaisen omistaneena ja rakentaneena. mutta jatkakaa...
     
    LPV tykkää tästä.
  3. Chevette

    Chevette 3rd gear

    Ääni oranssille,kaverilla oli -72 avo oranssina ja oli hyvän näköinen sekä hyvä ajoltaan
     
    Bukero tykkää tästä.
  4. three hundred

    three hundred Gearhead

    Se kullanvärinen on hieno väri… Ja on se mun vieläkin jossain piilossa….
     
    kuula tykkää tästä.
  5. shr1

    shr1 Gearhead

    Haaveilun lomassa saanut sisustaa purettua. Ei pientä pintaruostetta kummempaa löytynyt maton alta. Nämä sekapenkit menee kiertoon, Jaz ja Rivieran takaistuin. Repsikan penkkinä oli Buickin alkuperäinen musta bucket seat, senkin tarvitseva saa sopurahalla. Tarkempi korin tutkailu paljasti vanhan, välttävästi jo muinoin usassa korjatun kolarivaurion oikeassa takasiivessä. Vielä kun siinä on hiukan ruostevikaa, niin quarter panel onkin nyt etsinnässä....

    Seuraavaksi konehuoneeseen räikän ja ruuvarin kanssa. Tavallaan jotenkin kiva fiilis touhuta, kun moni paikka ei ole ollut auki sen jälkeen, kun Buickin linjastolla osat on kiinni laitettu. Ilmastoinnin tavarat ja ties mitä purnukkaa, no, kaikki lähtee irti ja ainakin osan säilön, mikäli joku tarvitsee entisöinnissä tms.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    LPV, Mika.V, LehtinenA ja 8 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  6. shr1

    shr1 Gearhead

    Kohtuullisella kiroilulla ovat lähteneet paikat auki, eikä mitään isompia yllätyksiä ole kopasta enää löytynyt. Itse asiassa kori on varsin ryhdikkäässä kunnossa, poislukien tuo takalokasuoja sekä näissä kai tyypillinen ruostepaikka, akun alla olevat rakenteet oikealla edessä. Siihenkin saa uutta korjauspalaa naamapellin osalta ja sisäloksun nurkka on helposti muutenkin korjattavissa. Akkuteline tuossa voileivässä päällimmäisenä ja se saattaa jäädä pois, riippuen patterin tulevasta asuinpaikasta.

    Alkuperäinen väri tässä on ollut Harvest Gold ja takaneljänneksen puolikkaan luovuttajaksi nöyrtynyt yksilö oli näemmä värissä Aqua Mist.:odsmile: Sisäverhoilun värinä tehtaalta vaaleanruskea Sandalwood, muuttuu nyt tämän nikkaroinnin myötä mustaksi. Runkokin näyttäisi hyväkuntoiselta, ainakin mitä sitä nyt päässyt ennen korin pois nostoa tuossa silmäilemään. Pitää alkaa roiskimaan crc:tä noihin korin kiinnityspultteihin, jos vaikka tuurilla lähtisivät auki. Rumpujarrut tässä muuten edessäkin, vaihtolistalla luonnollisesti... Kokonainen quarter panel löytyisi usasta The Parts Placesta. Mietittävä vielä mitä kautta sen kivuttomimmin saisi tänne Suomeen.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    6PPC, Ace66, JYR ja 12 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  7. shr1

    shr1 Gearhead

    Kori alkaa olla tyhjä ja runkokin nyt erillään. Aika simppeli homma oli kopan irrotus ja onnistui hyvin yksikseenkin. Tähän vaiheeseen on tainneet monet projektit kuihtua, purkaminen kun on helppoa, mutta koitetaan vielä jatkaa... Korin kiinnityspultit lähti kaikki ehjinä auki, varsinkin 6 takimmaista oli irti in no time, ne joiden vastamutterit on piilossa koteloiden sisällä. 4 etummaista vähän tiukemmassa ja niiden mutterit ei olleetkaan hepattu tehtaalla kiinni koriin, niinkuin oletin, vaan pyörivät mukana. Mitään kunnollista työkalua ei oikein sopinut neliömutskun pitelijäksi, mutta lukkopihdit toimi tällä kertaa auttavasti.

    Itse korin irrotus meni pääpiirteissään näin: tunkilla rungon alta keula ylös, pyörät irti ja siirtoalustat valmiiksi rumpujen alle. Toinen tunkki korin alle tukevan patikan kanssa kannattelemaan korin etuosaa ja siitä runko hissukseen alas. Pidempi 4x4 poikittain rungon ja kopan välistä ja pukit sen alle. Sama homma takana, sitten runko sivusta pois.

    Pitää tuota ”dollya” vielä vähän nikkaroida ainakin parilla kakkosnelosella ja ruuvata pyörät alle helmojen kohdille sekä sahailla ylimääräiset pois parruista, niin korin voi tarvittaessa työntää vaikka pihalle. Nyt olisi tarkoitus keskittyä runkoon, purkaa kaikki siitä irti ja hiekkapuhallus sekä maalaus. Tod näk myös runkopalkkien boxaus tulee tehtäväksi. Sitten miettiä mitkä tukivarret ja jarrut hommaan jne. Löysin varastoon jo valmiiksi ac delete coverin, joka onkin mukavan hoikka kotelo, kun vertaa alkuperäiseen ilmastoidun mallin kauhistukseen.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    teippi-mikko, Impala 69, 4d sedan ja 9 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!