Buick suoran kasin bensapumppu hakusessa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja tinareki, 16.2.2018.

Tags:
  1. tinareki

    tinareki Double Gearhead

    Laitanpa linkin tänne, kun kukaan ei arvatenkaan lue tuota Marketin "halutaan ostaa"-palstaa.

    Tarve olisi siis 1940-52 (saattaa sopia vanhempienkin mallien?) Buick 320 cu in kasin mekaaninen bensapumppu. Korjauskelpoinen aihio riittää, mutta toimiva olisi toki parempi.
    Tämä tulisi tuohon 1942 Roadmasteriin ruokkimaan kahta kaksikurkkuista mehumaijaa.

    https://www.overdrive.fi/v8-market/parts-wanted/b18fbf906238b62ea287636952b0455e/

    [​IMG]
     
    Muokattu: 18.2.2018
    C2.0 ja kime2 tykkäävät tästä.
  2. Kalu

    Kalu Double Gearhead

    Eikö Kanterilta löydy uutta, vai onko hintana jotain tähtitieteellistä ja haluavat vanhan vaihossa?
     
  3. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

  4. tinareki

    tinareki Double Gearhead

    Jenkeistä toki löytyy, mutta toimituskuluineen hinta muodostuu kohtuullisen korkeaksi.
    Ajattelin siis ensin kysyä tästä lähempää, jos sattuisi tärppäämään.

    Minulla on edelleen hieman epäselvää, millainen pumppu tarkalleen täytyy olla.
    Ilmeisesti pienemmässä 248 cu in kasissa on erilainen pumppu, kenties erilainen nokka-akseli?
    Minä vuosina 320 pumput ovat yhteensopivia, on myös hieman epäselvää.
    Jossain eBay listauksessa oli tarjottu samaa pumppua 1938...-53 kaseihin.
    Aloitin ketjun AACA:n Buick forumilla, sieltä luulisi löytyvän varmaa tietoa...

    Kiitoksia vastauksistanne - Odottelen silti myös tarjouksia, josko jollekulle olisi jäänyt nurkkiin esim moottorinvaihdon jäminä...?
     
  5. 6PPC

    6PPC Double Gearhead

    53:ssa ei ole enää isompaa suoraa kasia vaan Nailhead. vain pienempi kone löytyy halpismallista
     
  6. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Täytyykö sen olla alkuperäinen? Kiinnitystapahan noissa kaikissa on suunnilleen sama. Jos jonkun helposti saatavilla olevan modaisi vain tuon käyttövivun osalta? Museotarkastajat ei tietty täällä roiku lukemassa, joten kertoo niille, että tämä on tarvikemallin pumppu...
     
  7. Kalu

    Kalu Double Gearhead

    Ei täst varmaa mitää apua ole, mut sattu kanterin viimekesän katalooki lojumaa täs paaritiskil. '32-'56 double action. $160. No core charge. Pitää ilmoittaa koneen numero, tai kiinnitysreikien halkaisia.
     
  8. tinareki

    tinareki Double Gearhead

    Ei tarvi olla alkuperäinen.
    Nyt on vain niin, ettei autossa ollut lainkaan pumppua kun se minulle tuli.
    Reikä lohkossakin oli peitetty delete platella.
    Siksi "sinnepäin" pumpussa täytyy olla kaikki toiminnalliset osat samoilla mitoilla kuin "oikeassa" buikin pumpussa. Toimivipu pitäisi olla exakt sama, ks. alla oleva tarina...

    Sitten varoittava esimerkki "melkein samanlaisesta pumpusta";
    Joitain vuosia sitten uitin Arizonasta 1951 Nashin "original survivor".
    Pelleiltään umpiterve auto, mutta kaikki kumiosat haurastuneet tiehensä.
    Niinpä bensapumppukin vuoti, eikä pumpannut kunnolla.
    Auton mukana tuli uusi käyttämätön tarvikepumppu.
    Otin pumput vierekkäin tallin pöydälle ja mittailin kaikki ulottuvuudet ja kiinnitysmitat. Stemmasi.
    Kokeilin vivun liikkeen, se tuntui jäykältä, mutta ajattelin että uusi pumppu on toki jäykempi kuin vanha ja väsynyt, jossa kalvot haperot ja jouset lyöpyneet...
    No, kun starttasin auton se kävi hetken ja kaamea pamaus!
    Nokka-akseli poikki. Tarvikepumpussa oli sisäinen vika (väärin koneistettu), josta johtuen toimivivun liike rajoittui ja vipu väänsi nokka-akselin poikki.
    Uusi nokka-akseli löytyi pitkän etsimisen jälkeen USAsta, samoin kalvosarja alkup. bensapumppuun, mutta teettikö pirusti työtä...
     
  9. tinareki

    tinareki Double Gearhead

    Nyt tuli amerikan foorumilla semmoista tietoa, että 1940-51 mallien pumput pitäisi sopia mun autooni. AC #530. 1952 pienemmän koneen AC #9761 voisi sopia myös.
     

Kerro tästä muillekin!