Buick V6 231 "pieniä kysymyksiä ja suuria vastauksia"

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Jamppaa, 28.7.2014.

  1. Jamppaa

    Jamppaa 1st gear

    Re: Buick V6 231 "pieniä kysymyksiä ja suuria vastauksia"

    Perkule otin silimän kätteen, siitä kopasta pystyi lyömään semmoisen pelti renkaan pois ja se stefa sopi paikoilleen.
     
  2. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Se pelti pitää huopikkaan paikallaan.
     
  3. Jamppaa

    Jamppaa 1st gear

    Juu näin on, en vaan koskaan tuommoisia nähnyt, koppan valmistus vuosi oli kuitenkin 79
    Kun saan vielä jakoketjun kiristimenjousen, joka moottorista puuttui saan koneen kokonaan kasaan ja pääsee testaamaan auton toimivuutta.
     
  4. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Siitä se alkaa, varsinkin kun Mudracer alkaa heittää lisää löylyä. Lukeeko auton omistaja tätä keskustelua? Toivottavasti, vaikka siitä tulee lisää duunia sulle, mutta hepat vaan nousee. Sorry, mutta mikä vitun jakopään kiristysratas?
     
  5. BUICK:it

    BUICK:it 3rd gear

  6. Jamppaa

    Jamppaa 1st gear

    toi jousi puuttuu, tuossa on molemilla puolin kiristäjät, toinen kiinteästi, milloin sitä ei käytetä minkä näköisissä rattaissa ei käytetä ja miksi :)
     
  7. Substitute

    Substitute Gearhead

    Rullajakopäässä ei käytetä, Buickin V6:sen normaali telaketjujakopäässä se on. Tuo ei ole varsinainen kiristin, se vähentää ketjun jättöpuolen välppäämistä ja vähentää ketjun hampaan ylihyppäämisvaraa jos se alkuperäisen ylärattaan muovipinniote hajoaa.
     
  8. Jamppaa

    Jamppaa 1st gear

    Voinko lähettää jollekkin kuvan jakopäästä joka tarkistaisi asian. Hammasrattaat on metallia.
     
  9. Jamppaa

    Jamppaa 1st gear

    Jatketaanpas tarinaa, nyt on autoa käytetty ja öljyähän se pukkasi kampiakselin juuresta. no pienen tutkiskelun jälkeen huomasin että kampiakseli ja jakokoppa ei ole ihan linjassa toisiinsa nähden joten stefa oli jo kerinnyt kulua toisesta reunasta.
    mielenkiintoinen tapaus :)
     
  10. Substitute

    Substitute Gearhead

    Onko dampperissa voitelu-uritus siinä tiivisteen kohdalla? Narutiivisteissä sitä käytetään ainakin kampiakselin takapäässä, tosta dampperista en muista. Sen urituksen osuminen kumitiivisteen huulloksen kohdalle, ei ole oikein toivottavaa.

    Aika outoa jos koneistukset ei ole linjassa, voisko se stefa olla vinossa tai jotain?
     
  11. Jamppaa

    Jamppaa 1st gear

    On voitelu uritus dampperissa siihen pitää nyt saada narutiiviste, tai uusi dampperi.
    kampiakseli ei tule ulos kopan reissä ihan keskeltä, 1-2mm kuskin puolellepäin vähän alaviistoon, kampiakseli on suora senkin mittasin.
    Stefa näyttää olevan suorassa.

    Kannattaskohan hommata uusi koppa.

    Niin lohokon alareunassa koneen takana oli aika isolla 3.0 lohko vois olla kolmilitrasesta.
     
  12. BUICK:it

    BUICK:it 3rd gear

    "kopan reissä ihan keskeltä, 1-2mm kuskin puolellepäin vähän alaviistoon"

    Onko öljypohjan ja frontcoverin välissä tiivistettä? ja kuinka paksu?
    Onko ohjain tappi/t paikoillaan lohkon ja kopan välissä?
     
  13. Jamppaa

    Jamppaa 1st gear

    Tapit on paikoillaan ja normi korkki tiiviste välissä
     
  14. BUICK:it

    BUICK:it 3rd gear

    Pientä säätöö voi tehdä jättämällä tapit pois ja ohentamalla tiivitettä....mut stefa kyllä hoitaa 1mm heiton.
    Omassa koneessa en käytä tiivistettä...kun on kaikenmaailman :eek: girdlejä siellä välissä..... vain liimaa.
     
  15. Jamppaa

    Jamppaa 1st gear

    Ajattelin kans tuon ala tapin ottaa pois tai viilata toista reunaa ja laittaa narustefan
     
  16. Jamppaa

    Jamppaa 1st gear

    No päivitetäänpä tämä. Elikkäs sain kopan kohdistettua alatappia viilaamalla
    ja naru stefan asennettua ja ei kun koppa paikalleen ja auto käyntiin. Ja öljyä tulee taas, koska kampiakseli ei enään vuoda, sai nyt uuden vuodon etsittyä ja jakokoppahan se on halki useammasta kohdasta. No eikun uusi koppa tilaukseen. Ameriikasta koppa ja erilaisia tiivisteitä tuli kahdessa viikossa, koppa vaati pientä viilausta ja eikun taas paikalleen tässä mallissa stefa laitettiin ulkoa päin ja oli oikeen tupla huuli malli.
    No koppa paikalleen ja autokäyntiin ja öljyä tulee taas. Niinhän siinä kävi että uusikoppakin meni halki. No tämän saa hitsaamalla korjattua, ilmeisesti lohkon etu osa on vähän kiero tai molemmat kopat kieroja. Tiivisteenä oli ohut nyt oikeen ohut pahvitiiviste.
     
  17. FURY BB

    FURY BB 3rd gear

    Noniin nyt tämä on minun harmina......Vuotaa öljyä joka puolelta, mutta arvelen öljyn sekaan joutuneen bensan rikkoneen tiivisteet? Öljy/bensa seosta tuli ulos noin 7litraa jossa bensan määrä oli tosi suuri(leimahti helposti sytkärillä).
    Mistä se tunkee bensaa öljyn sekaan? Öljyt kuulemma vaihdettu viime kesänä . Sähköpumppu ja uudehko Holley? Oli myös tappanut kaksi tulppaa. sopiiko tämän tilalle v91 3,8 mosa suoraan? Entä kansiin pakosarjat?
     
  18. Substitute

    Substitute Gearhead

    Ei sovi vuoden 91 3800, on oikeastaan ihan eri moottori. Vaihteiston pulttikehä on erilainen myös.

    Bensa pääsee öljyn sekaan jos ei sytytä kaikilla sylintereillä tai jos käy rikkaalla. Kuluttaa myös sylinteriputket silloin aika tehokkaasti kun ei voitele.
     
  19. FURY BB

    FURY BB 3rd gear

    OK!
    Eli toi holikka sysää liikaa kakkua.
    -Nyppäsin moottorin auki ja kaikinpuolin se näyttää tosi hyvältä.Onhan tuo juuri huuhdeltu bensalla;).Mitenkäs tuossa pitäisi olla ohjurin kumit? Tässä ei ollut ollenkaan ja siksi ilmeisesti pölläyttelee?
    Oisko jollain vakio imari7kaasari pakettia tai koko mosaa tarjolla?Tuo kun tuntuu olevan murheenkryyni.o_O
     
  20. Substitute

    Substitute Gearhead

    Mulla olisi kaksikurkkuisen imusarja ja siihen sopivia Rochester Dualjet kaasareita, mutta ne tarttisi kyllä kunnostaa kun niistä on nypitty pisteosia muihin kaasareihin.

    Lisäksi projektina olisi kyllä hieno paketti kutoskoneprojektiin jos ruiskumoottoriin saa luvat - mutta aika paljon töitä se vaatii. Camaron 1996 takavetoinen Buick 3800 SeriesII Sfi ruiskumoottori ja sen perään kapeahartiainen rempattu Th700. Tehoa tuossa on vakiona 200 hevosvoimaa. Ilmastoinnin deletointipyörä siitä puuttuu ja imusarja/ruiskusuutinsysteemi sekä moottorin johtosarja on 2003 mallista, eli vaatii työtä ja mielenkiintoa. Tyhjäkäynnin IAC:lle ei ole paikkaa tuossa sähkökaasupolkimellisen imusarjassa mutta senkin saa siihen modattua. Kaasupoljinmallinen Camaron läppärunko löytyy, vaatii sovittamisen. Megaruisku III löytyy ohjaimeksi. Startti puuttuu.
    Kone vaatii kunnostuksen, käsittääkseni siinä on laakerivika. Tämä tuli mulle vastaavan remontoiduin koneen vaihtona.
     

Kerro tästä muillekin!