Buick V8/V6 öljypumppu

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Bluestone, 9.5.2016.

  1. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    Ongelmana on siis 225 cid V6 koneen öljynpaineen nousu kun kone on seissyt...menee hetki ennenkuin paineet nousee. Hyllyssä on jo odottamassa korjaussarja uusine päätylevyineen ja rattaiden. Ja se paineventtiili ja siihen useita jousia. Ymmärtääkseni se 'vuotava' venttili ei ole tuo vaan joku muu venttili jota ei suositella purettavan. .. Mitä siis teen että ö-pumppu toimii oikein kun kasaan sen uusilla osilla? Miten tuo venttiili purkautuu ja puhdistetaan?
     
  2. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Puikulan murhe on se että sekopään koppa on öölipumpun "runko" joka kuluu kun öölin mukana liikkuu kaikkea jännää . Ei se paineen hidas nouseminen ole vaarallista jos ei huudatan konetta heti täysillä.
     
  3. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    Eikös sen teräksisen välilevyn pitäis juuri korjata amuliinisen päädyn kulumat?? Ja kun sarjassa on myös uudet pumpun hammasrattaatkin...
     
  4. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Ne rattaat pyörii sekopään koppaan jyrsityssä "pesässä" joka kuluu ajan myötä melko väljäksi.
    Mutta en olis yhtään huolissani jos paine nousee hitaasti, kunhan nousee riittäväksi joka on noin 2.5-3bar .
     
  5. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    No niin, nyt on öölipumppu käytetty auki; öljyvuoto pumpun seutuvilta johtui varmaan siitä, että se suodattimen alle jäävä pumpun kannen kiinnitysruuvi oli löysällä, sen suuntaisventtiilin fiiberilautasen välissä oli roskia ja varmaan siksi pumpulta eteenpäin lähtevä kanava tyhjeni kun auto seisoi aikansa ja paineiden nousu kesti hetken. Pumpun rattaat ei olleet erityisen kuluneet mutta niissä oli selviä pintakorroosion merkkejä........jälkiä siitä kun auto on seisonut toistakymmentä vuotta. Uudet rattaat, paineventtiilin kara ja jousi uutta ja 20w50 öljyt sisään, huomenna näkee miten paineet nousee ja onko vuoto loppunut ☺
     
  6. Substitute

    Substitute Gearhead

    Jälkiviisautta, mutta en huomannut ketjua aiksemmin. Noihin rattaisiin yms. kannattaa laittaa kasatessa kevyesti vaseliinia että se jaksaa imeä öljyn pumpulle.
    Itellä sama homma mesossa kutoskoeen kanssa, tänään just tuli postissa High Vol pumppusarja. Ajatteline ensin laittaaa sen ja jos on vielä öljynpaineet matlahkot, niin sitten siihen saa vielä se Pressure Plate päätylevyn joka lisää öljynpainetta kun siinä on rattaiden imupuolen reiät erilaiset kuin siinä alumiinivalupäädyssä.
    Alumiinipääsyn kulumat hioin ihan vaan puhtaiksi.
     
  7. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    Tuo vaseliinikikka oli tiedossa, jossain varoiteltiin ettei ilman vaseliinia pumppu lähde huonossa lykyssä lainkaan imemään. Ihmetytti vaan se, että korjaussarjan mukana tulleessa paineventtiilin männässä oli kyljessä reijät, joita alkuperäisessä ei ollut....ja mukana tuli 4 kpl sen jousia joista sitten ei yksikään vastannut alkuperäistä; se alkuperäinen oli noihin verrattuna huomattavan pitkä ja pehmeä. Kasatessa laitoin sen uuden männän ja 40 psi jousen "plain", eli ilman väriä olevan.
     
  8. 4337

    4337 1st gear

    Ja jos vielä jostain löytyy ilman takaisku venttiiliä olevia öljynsuodattimia,niitä ei kannata käyttää.
     

Kerro tästä muillekin!