Buickin ABS-ongelma

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja buick8791, 24.5.2010.

  1. buick8791

    buick8791 1st gear

    Antilock- valo palaa ja ABS on pois pelistä. Mittailin Anturit ja piuhat. kaikki muut antoivat samoja tuloksia eli jotakin, mm n. 5V tuli kaikkien pyörien connectoreihin ja itse pyöräanturit näyttivät vastusmittauksella jotakin, paitsi yksi. Oli ihan mykkä.

    Voinko luottaa vastusmittauksella siihen, että tuo anturi on sökö?

    Mites saisin luetuksi vikakoodit, jos/kun kannattaa joka tapuksessa tehdä, ennenkuin alkaa hankkimaan palikoita? Systeemi on Teves IV.
     
  2. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Absolutely BullShit

    Jos anturi ei anna mitään vastusarvoa ja muut antaa, niin se yksi on sökö.
    Tevesin mk4 on yksi yleisimmin käytetyistä systeemeistä -91-99-välillä.
    Se reilu 1K-ohmi on vastusarvo joka löytyy periaatteessa kaikista samaa järjestelmää käyttävistä autoista olevista antureista.
    Yleisesti ottaen osat systeemiin on halpoja, mutta poikkeuksia valitettavasti löytyy ja kaikkia osia ei tahdo edes saada.

    Mulla on Grand Cherokeessa sama systeemi ja siihen meinas olla hankala löytää takaoikeaa rumpujarrun anturia. Levyjarrullisiin olis ollut hyllytavaraa :wc: Systeemi kuitenkin hyväksyy periaatteessa minkä vaan samaa järjestelmää käyttävän auton anturin, jos reluctorin(se pyörivä hammastettu kiekko joka pyörällä :odroll: ) hammasluku on sama.
    Motonetista saisi mm. Citikan, Pösön ja klonkswagenin antureita hintaan 19.90, ei ole paha hinta testata jos ei omaa löydy(tai hinta on 335€/tai enemmän... :argue: ) Ja nämä vaihtoehdot on pienikokoisia, eli sovellettavissa :D
     
  3. GMies

    GMies Gearhead

    http://www.overdrive.fi/haku/index.php? ... =Haku#1190

    " tuossa nyt muutama abseista ollutta juttua "

    Tuo "HAKU" on hyvä keino löytää tietoja itsekin. :wink:
     
  4. buick8791

    buick8791 1st gear

    Re: Absolutely BullShit

    Kiitos infosta! Juu takana on siis rumpujarrut ja siellä ei ole ulkopuolista hammaskehää kuten edessä(erilaiset anturit). Tiä si, mitä siellä navan sisällä on, mikä toimii liipaisimena. Anturi(semmonen lätkämallinen) on kiinnitetty pöyrän napaan kolmella ruuvilla kuvista päätellen. Ite en ehtiny kaivaa savea pois anturin päältä kun mittailin, mutta semmoselta näyttäis. Meinaatko, että tommonen tsydeemi löytyis Motonetistä?
     
  5. buick8791

    buick8791 1st gear

    Kiitokset! Joo haskelin, mutta ei ainaskaa vielä tärpänny noin täsmä tiedon merkeissä. Jatketaan...
     
  6. Duron

    Duron 1st gear

    eikös oskiloskoopilla saa mitattu nuo luotettavasti?
     
  7. buick8791

    buick8791 1st gear

    Buickin ABS:t pelaa nyt. Meni koko takapyörän napa vaihtoon antureineen, koska navan takse prässätty peltilämiskä, jossa anturi oli kiinni oli ruostut risaksi.

    Tuuria oli, että löysin paketin kohtuu nopsalla aikataululla.
    Toinen taka-anturi tehdäänkin si eri lailla jos tarve ilmenee. Tai ainaski yritetään tehä, helpommalla tavalla.
     
  8. salmari87

    salmari87 1st gear

    löysitkös mistään pelkkiä antureita? itsellä sama operaatio edessä nimenomaan takapyörissä. Abs antaa useita vikakoodeja. Vika ainakin antureissa
     
  9. buick8791

    buick8791 1st gear

    Löytyy ainaki RockAuto:sta. On syytä toki kattoo koko navan ja pelkän anturin hintaero ennen tilauspäätöstä tai päätöstä, miten homman aikoo tehdä.
     

Kerro tästä muillekin!