buickin keskuslukitus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja Anonymous, 29.12.2002.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    voisiko joku kertoo, missä sijaitsee keskuslukon ohjausboxi.-86 farkku electra olis kyseessä.ja sitte, missä vika, kun välillä, siis myös ajossa, sähköt häipyy kuin pieru saharaan...mankka pimenee, lämppäri hiipuu, sisävalot hiipuu, ja tyhjäkäynti on todella heikko ja katkonainen...?
     
  2. KajS

    KajS Gearhead

    Kun ei viisaammat vielä ehtineet niin ehdotan taas sitä maadoitusta ensiksi.

    Siis moottorin ja korin välistä maadoitusta, akun maakontaktia, muita maadoituspisteitä.

    Miten laturi? Onko vielä hyvin hengissä? Entä akku ja se kunto? Latausjännitteen säädin?

    Muinoin ooppeli (kadett 82) meni ihan omituiseksi vaan siksi, että akku oli finaalissa. Reissu akkukauppaan ja auto parani, samalla tuli puhdistettua kaikki kytkennät akun ja laturin väliltä ja maadoitukset, niin latausjännitekin putosi 20 voltista sinne minne sen kuuluukin eli 14,5 V.

    No, siinä taas enemmän kysymyksiä kuin vastauksia. Pitänee kysyä kaverilta, jolla oli joskus 86 buick electra farmari...
     
  3. kane

    kane 1st gear

    Onko siinä edes ns. keskusboxia??

    Veikkaisin että mek.kytkimet ja 12v hoitaa asian...liekö jossain rele hoitamaan solenoideja...???
     
  4. Anonymous

    Anonymous Guest

    Siellä on rele jossain apumiehen puolella. Minulla näin pakkasella vain se naksuu ja ovet pitää avata ihan ite :smile:

    Kannattaa tutkia, ettei ole tehty startin pään johtoihin mitään räpellyksiä.
    Minun buickissa oli jotain ihmesysteemejä. Kaveri jolta ostin sanoi, että virtalukko on rikki, kun ei starttaa avaimesta ja oli laitettu nappula erikseen. Auto myöskin sammui kesken ajon ihan ykskaks. Siinä sitä olikin sitten tekemistä ettei kukaan jäänyt alle (hydroboost).

    Vika huomattiin vasta, kun kone oli irrallaan.
     
  5. Anonymous

    Anonymous Guest

    Tota laturi paukuttaa tuommosta reiluu viittätoista volttia, et eiköhän se nyt oo viel suurinpiirtein reilassa.tarvii tarkistaa se maadoitusjutska. keskuslukosta sen verran, et kuskin puolelta löysin johdon, joka lukitsee oven ja hanttarin puolelta johdon, joka avaa...en oo sen enempää vielä tarkistellut, mut jahka pakkanen tosta vähän hellittää, niin alkaa tutkimusmatka puikin saloihin...nöyrin kiitos näistä vinkeistä/ohjeista!
     

Kerro tästä muillekin!