Buickin varoitusääni - missäs vika

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja Dna Kerma, 13.4.2008.

  1. Dna Kerma

    Dna Kerma Gearhead

    Ookei, huomenna olis katsastus, tämä vika ei sinänsä estä leimausta mutta syö akun nopsaan jos ei akunkenkää irrota. ainiin, ja on ärsyttävä vika. Seuraavanlaisia oireita buickissa (Lesabre '86 stw)

    Avain pois virtalukosta, ovet kiinni: nopea bling bling bling ääni.
    Avain virtalukossa, ovi auki: hidas bling bling bling.
    Avain virtalukossa, ovet kiinni: nopea bling bling bling.
    mittaristovalot ja sisävalo palaa hela tiden.

    Onko jollain ollut samanlaista vikaa? johto irti? missä vika? häh?
     
  2. KaapoLöllö

    KaapoLöllö 1st gear

    Maattaisko siulla kuskin ovessa oleva namiska jatkuvasti? Tai mahtollisesti jonku muun oven.. :odroll:
     
  3. cutlass cruiser

    cutlass cruiser Double Gearhead

    Mun mielestä siellä kuskin ovessa on kaksi johtoa sillä katkaisimella, ja se toinen on just sen pimputtimen johto.
    Ja jos sisävalot palaa koko ajan taitaa se kuskinoven katkaisin olla koko ajan kiinni.
    Siitä mä ainakin alkaisin vikaa ettimään.
     
  4. Dna Kerma

    Dna Kerma Gearhead

    Niin hmm, ajossa kuitenkaan sisävalo ei pala eikä myöskään pimputtele, ja jos on avain käännettynä kaiken maailman pimpelipompelit lakkaa... :F
    konehuoneen puolella veikkaisin vian kuitenkin olevan. Buickiin on vaihdettu toinen loota hiljattain. jokin johto saanut siipeensä kenties..?
     
  5. KaapoLöllö

    KaapoLöllö 1st gear

    Käyny jotai virhe kytkentöjä siellä rattiputken alapäässä, jos tosissaan vaan sillon alkaa rallatus ku laittaa virrat pois?

    Semmottinen vaaleen ruskia karva antaa ainaski noissa miun sevyissä komennusta sisävaloille, eli maattaa sieltä ovien namiskoista. :odroll:
     
  6. Tero.Rutanen

    Tero.Rutanen Gearhead

    Kuulostas siltä että valokatkaisija jumittaa päälle, ja sitä se pimputtaa kun luulee että valot on päällä. kun oven avaa, niin nopeammin. "rämppää sitä" ja katso häipyykö pimputus. 8)
     
  7. Dna Kerma

    Dna Kerma Gearhead

    juu oon koittanu rämpätä ja siihen tulokseen oon kans tullu että buicki luulee että valot on päällä... [vian]etsintä jatkuu...

    btw. buicki meni melkein katsastuksesta läpi, etujousi poikki, yks nivel pitää vaihtaa ja valmistenumero näkyy huonosti (hankkis katsuri lasit) :rotfl: Mutta meni päästöistä läpi :eek:
     
  8. Dna Kerma

    Dna Kerma Gearhead

    Jooh, otin pariksi päiväksi sen blingbling sulakkeen pois, mittarivalot silti paloi, irrotin aina tietty - kengän. tänään ihmettelin ku mittarivalot ei palanu ja laitoin takasi blingbling sulakkeen = ei mitään vikaa, kosketushäiriö?? emt, noh, kaikki hyvin nyt. ainakaan johtoja nitkuttelemalla ei löytyny kosketushäikkää mistään. että semmosta.
     
  9. Tero.Rutanen

    Tero.Rutanen Gearhead

    Tuo mittarivalojen puuttuminenkin viittaa siihen valokatkaisijaan, pyörittelemällähän se valon himmennin toimii. -Mulla on muuten tuommoinen ehjä valopotikka, jos kiinnostaa. Plummin irrotus ei piäisi vaikuttaa valojen palamiseen mitenkään.
     
  10. Dna Kerma

    Dna Kerma Gearhead

    Ohops, kerroin vähän väärin elikkä siis: Mittarivalot Eivät Jääneet palamaan :lol: eli kyllä ne palaa silloin kun pitääkin kun napista pyörittää, eli siis: Kaikki toimii yhtäkkiä niinkuin pitääkin.
     
  11. L.P.

    L.P. Gearhead

    Mikä sulakkeista mahtaa olla blingbilngin sulake? Onko kyseessä normaali sulake vai lämpösulake? Buickissani vika on päinvastainen, eli blingbling ei kuulu ollenkaan. Mustasta pimputtimen laatikosta menee yksi johto keskelle sulaketaulua, liitin LPS. Vastaavasti sulakepaikan näköinen kohta, jossa lukee myös luultavasti LPS (tekstit kuluneet) on tyhjä. Paikkaan en saanut sattumaan lattasulaketta enkä vierestä napattua lämpösulaketta.
     
  12. Jantteri

    Jantteri 1st gear

    Tossa omassa -81:ssä LPS on siinä taulun vasemmassa yläkulmassa, 5A. Ja ihan tavan lattasulake. Tosin, pimputti siltikin vaikka otin kokeeksi pois, mihin sitten lie vaikuttaa.

    Mikäli siihen ei tunnu mikään sulake sopivan, niin ne liuskat saattaa olla taipuneet johon sulake on tarkoitus tökätä kiinni.
     
  13. L.P.

    L.P. Gearhead

    Löysinkin viimein hakua käyttäen sulakerasian selitykset.

    Elikkä kyseisestä sulakepaikasta puuttuu minulta vasemmanpuoleinen liitin kokonaan. Olin yrittänyt survoa sulaketta summerin ja sähköikkunoiden sulakepaikkojen väliin puoliksi, sillä liuskan puuttuminen hämäsi.

    Sitten onkin selvitettävä, miksi toinen liuska puuttuu. Kunhan löydän kytkentäkaavioita, selvittäminen helpottuu huomattavasti. Yritin irrotella sulakerasiaa, mutta se ei onnistunutkaan noin vain, sillä joku viisas on vuorannut tulipellin liittimet sikaflexillä, vai lienevätkö olleet näin tehtaalta asti.
     
  14. Dna Kerma

    Dna Kerma Gearhead

    Jees, no nyt se vika tuli takasi, mutta eiköhän se kun tarpeeks kauan odottelee nii häivy itsestään :) niin ja uusi ilmiö minkä huomasin, Parkkivalot palaa kun on tämä hienohko vika, en hoksannu kattoa paloko takalamput, mutta etuparkit ainaki himmeästi kajastaa...
     
  15. KaapoLöllö

    KaapoLöllö 1st gear

    Ota vain valonkatkaisin kauniiseen käteen ja korjaile sitä, tahi vaiha uus.. :lol: Ei tarvi oottaa päivää parempaa..
     

Kerro tästä muillekin!