burnouttti 80km/h:sta

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja Anonymous, 9.6.2003.

  1. MikkoV

    MikkoV Gearhead

    Ei todellakaan mitään burniksia tuu mutta jos jopa Ooppelillakin :smile: irtoo pito takapyöriltä kun ilokaasut heittää peliin kakkosella tossa jossain 70 paikkeilla, siis täyskiihdytyksessä ilman mitään kytkinkikkailuja niin kai nyt vähän isompimoottorisillakin onnistuu....
     
  2. PAPH

    PAPH Gearhead

    Koittakaas laskea mikä on kitkakerroin kun vedellään nelosen aikoja stripillä, ei aivan fysiikanlakien mukainen ykkösen kitkakerroin riitä. Tällä joskus aikoinaan tekun opettaja esitti ettei kaikkeen aina pelkät teoriat päde.
     
  3. mikko69

    mikko69 1st gear

    moottoriin tehoo 400hp, takaa kaikki paino pois (penkit, vararenkaat ja kaikki muu turha roina) ja perä perkeleen korkeelle ja keula maata viistämään. varmasti sutii niin että ei pääse kunnolla liikennevaloista liikkelle!!
     
  4. Jza

    Jza Double Gearhead

    Nojoo, kyllä pätee. Niitä ei vaan kukaan ole tajunnut ottaa huomioon. Esimerkiksi ykkösen kertoimella on mahdotonta pysyä yli 45 asteen kallistuksessa kiinni. Testatkaa vaikkapa pyyhekumilla ja puhelinluettelolla. Mutta pistäpä siihen pyyhekumiin liimaa, tai lyö neuloja läpi, niin johan alkaa pysymään..

    Ei sillä kitkakertoimella ole juurikaan merkitystä, jos puhutaan hammasrattaista, liimoista tai samaan asiaan liittyen dragstereista.

    Alussahan ne vehkeet ovat käytännössä liimattuna asfalttiin ja renkaatkin toimivat hammasrattaan tavoin uppoutuessaan asfaltin epätasaisuuksiin. Hetken perästä vauhtia onkin jo niin julmasti, että siivet painavat auton kiinni tiehen ja kitkavoima moninkertaistuu.
     
  5. Anonymous

    Anonymous Guest

    vakioautolla olen suditellut noin 90km/h vauhdista kun tarkoitus oli tehdä kevyt ohitus mutta kickdown veti kakkoselle ja vauhti ei kasvanut..ei ole lukkoa ja renkaat ei ole leveät..pelkällä kaasulla ei onnistuisi.

    surmanajaja@luukku.com
     
  6. Anonymous

    Anonymous Guest

    Sain kerran nelivetomaasturin sutimaan 80km/h vauhdissa viitosvaihteella. Tosin silloin oli talvikeli ja "valmiit" nastarenkaat. Olisko löytynyt 30 nastaa yhteensä neljästä renkaasta.
    Kyllä se vähän yllätti tai ei oikeastaan ihan vähänkään, kampesi samantien sivuttain. Onneksi ei ollu muuta liikennettä ja korkeat lumipenkat niin pysy ojien välissä. Muutenkin tommonen painava, suht lyhyellä akselivälillä varustettu pirssi kytkettävällä nelivedolla (ilman keskitasauspyörästöä) on ankea laite kovassa jarrutuksessa kun takapyörät lukittuu samaan aikaan kuin etupyörät.
     
  7. Anonymous

    Anonymous Guest

    joo omistin pari vuotta sitte camaro -75:n jossa 454 ls6 th400 välitys 4.10 11,6/195 n.550hp bgf275 piirteli viivaa vielä 100km vauhdissa kyllä moni katto pitkään kun perä meinas lähtee edelle
     
  8. Anonymous

    Anonymous Guest

    Jep. Mulla Camaro ´69, joka 454 LS-6:lla, 3,55 perävälityksellä. Takakumit piirtää ainakin parisenkymmentä metriä kun paiskaa TH 400:seen kakkosta noista nopeuksista.

    Voimaa 519.6 hevosta / 5500 rpm ja vääntöä pyöreästi 680 NM noilla kierroksilla.
     
  9. Anonymous

    Anonymous Guest

    Niin ja tuossa edellämainitussa ´69:ssä siis Detroit Locker lukkoperä (Fjoord 9") ja 275 takadonitsit.
     
  10. Futurage

    Futurage Gearhead

    Threadin kysymykseen vastaus:Onnistuu nyt uudella moottorilla 100:kin... Ei sitä nyt burnikseksi varsinaisesti voi kutsua mutta pito irtoaa kyllä mukavasti...
     
  11. surmanajaja

    surmanajaja 1st gear

    yhden tuttavan tuttavan vanha vakion näköinen bemari sutii vielä 150km/h, oli muuten ajamassa Motoparkin radalle.com tapahtumassa,mitatut tehot yli 600hv--auton nähneet/tuntevat tietävät että on kovan luokan sleeper joka pistää kampoihin prätkillekin ja ottaa 260-270km/h..
     
  12. Mr powerslide

    Mr powerslide 1st gear

    Onkos Mr nimettömän Camaro sama yksilö joka on ollut myytävänä ainakin veekasissa? Kattelin vaan että näyttäs aikalailla samanlaiselta(yhtä härskeiltä) noi speksit...
     
  13. Anonymous

    Anonymous Guest

    Kyllä pitää paikkansa, sama yksilö.

    Keväällä hain pois kuleksimasta.
     
  14. Anonymous

    Anonymous Guest

    Niin ja auto ei ole enää myytävänä, vaikka kasissa olikin (entinen omistaja vissiin muistanu peruutella kaikkia ilmoja).
    Vaihtoi omistajaa pari kk. sitten.

    T: sama Mr. nimetön
     
  15. Mr powerslide

    Mr powerslide 1st gear

    SYVIÄ Kumarruksia MR nimettömälle. Oot meinaan härskin vermeen tullu hankkineeks. On meinaan kuala valunu kyseisen vehkeen perään solkenaan, vähän olis ninko unelma-auto mutta, mutta. Money, money, money... :cry: Puhtia ainakin löytyy ja kaiketi ajettavuuskin on parempi kuin uutena. Eikös siinä ollu(siis on) joka nurkassa levy ja vakaaja edessä&takana?
     
  16. Anonymous

    Anonymous Guest

    autolla ajettiin -99 ja -00 matalia 9:jä kun sillä voitettiin sm, mahtaako mennä noilla 519hp tehoilla ,epäilen ,onko pata vaihtunu,vaatinee yli 700hp:tä, en tiedä
     
  17. Henski

    Henski 1st gear

    Motti on kyllä vaihtunut noista SM 1 ja ysin ajoista. V.2002 toi ajoi Kiikalassa 11.3/198 454:n voimin, mikä ilmeisesti siinä nyttenkin on keulilla.
     
  18. Anonymous

    Anonymous Guest


    Kiitos kiitos!

    Puhtia kyllä löytyy ja ajettavuus on kohdillaan. Levyt on joka kulmassa ja vakaajat kyllä.

    Pientä remonttia vielä vaille, toi muutaman vuoden (enemmän ja vähemmän) seisotus tehny sen, että pissii vuoroin jäähdytysnestettä ja vuoroin laatikkoöljyä. Tosin nää vehkeethän merkkaa reviirinsä aina...

    Jos pyörit vanhan satakunnan ja pohjois-hämeen pohjoisilla risteyskulmilla niin saatetaan kohdata. Katellaan sitten tarkemmin. Millä olet itse liikenteessä?

    Terv. Mr Nimetön
     
  19. Mr powerslide

    Mr powerslide 1st gear

    Ai että milläkö liikkeellä?? No kuules polkupyärällä. :lol:
    Ei oo ikää...
    Ihan kohta isin(oon lukionpelle) P-amerikkalaisilla :grin:
     
  20. Anonymous

    Anonymous Guest

    Penkitetty 645hp ja +700Nm.
    Latonut matopurkissa jotain 1.36 aikoja,
    takasuoralla huiput luokkaa 270, laskennallinen huippu jotain 310 tietämissä tai karvan alle, kuulemma jaksaa ottaa sen?
    Paremmin tietävät voi korjata...
     

Kerro tästä muillekin!