C-10 Panel -70,kutonen->305->396 muutos ?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja bblock, 8.2.2011.

  1. bblock

    bblock 3rd gear

    On tuollainen Chevy Panel umpikaappi pihassa + 396cid ylimääräisena, onkohan estettä laittaa isolohkoa kun kerran jo muutoskats. kasikoneelle+autom. ,alunperin kutonen + man. suomiauto kun on. Mitähän eroja alustassa kats.kannalta ja mistä helpoimmiten tietoa eroista ? Tällä hetkellä GM farkun taka-akseli paikoillaan,riittääkö jarrut ? Kaikki vinkit tervetulleita jos olet ollut tekemässä kyseistä muutosta tai omaat tietoa/mistä löytyy... vai vienko vaan konttorille ja sanon että voi voi,kone vänän turposi isommaksi talven aikana :eek:
     
  2. Riku Rotten

    Riku Rotten 3rd gear

  3. B 50

    B 50 Gearhead

    Pitäis olla oikein pohjustettuna läpihuutojuttu. Luulen että ihan sama alusta kaikissa. Rockauton sivuilta löytyy hyvin varaosanumeroita. Tärkeintä hommassa on kerätä riittävä nippu "käsienpesupaperia" vastuun siirtämiseksi pois katsastusmieheltä. Sillä ei ole merkitystä mikä kone siellä nyt on, vaan mikä siellä on tehtaalta tullessa ollut. Eli periaatteessa tarviit dokumenttia auton jarruista, jousista, alustasta yleensä, akselimassoista, omamassasta, kantavuudesta, koneen massasta, tehoista, tilavuudesta ja mitkä muut kuuluvat mallisarjaan. Vaihdettavasta moottorista tarviit paperia tilavuudesta, tehosta, painosta jaalkuperästä, eli mistä olet sen saanut. 396-version autosta tarviit samat paperit kuin omasta 6-autostakin. Joskus oli käytäntöä, ettei netistä printattu kelpaa, pelkkä kirjatieto. Kirjojen merkitys suhteessa netistä löytyvään tietoon on vähentynyt, eli viimeksi kelpas puuttuvilta osin netistä printattukin. Luonnollisesti uskottavan oloisilta sivuilta. Kaikkea paperia et löydä, mutta etsi niin paljon kuin onnistut ja vaikka vähän päälle. Sellaisella parin sentin nipulla pitäis jo mennä helposti. :poff: Farkun akselin jarrut pitäis riittää jos ne kerran autoon on jo hyväksytty, eikä bb-versio isompia vaadi. Prosentteja muutoksesta ei enää mene. Riippuu milloin 305-muutos on tehty, voit saada %:ja jopa takaisinkin.
     
  4. Kustom STW

    Kustom STW Gearhead

    Vaikka se on aiemmin muutettu 6=>8 niin eikös siitä kuitenkin mene se 16%..?
     
  5. Tweety-81

    Tweety-81 Gearhead

    Kertaalleen vaihdetusta osasta ei mene uudelleen prosentteja, prosenttilukuhan kertoo vain sen paljonko autosta on vaihdettu alkuperäisiä osia pois.
     

Kerro tästä muillekin!