C-body mopen ohjaus juttua...Firm Feel

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Ohjauslaitteet', aloittaja Kimmeli, 4.3.2013.

  1. Kimmeli

    Kimmeli Gearhead

    Mites toi rattiakselin kulma näyttäs olevan lievästi viturallaan? Käytin koko eturungon irti ja korvasin haperot korin, jäähdyttimen kehikon ja apurungon kumityynyt 4cm paksulla neliöputkella. Silloin olin mittaavani välin oikein, mutta nyt alkoi korin ja apurungon välinen mitta kuitenki hieman epäilyttään. Oisko jollakulla mahdollista mitata nuo välit orggis kumeilla? Kyseesä siis vuoden 74-78 C-kopat.

    Tarkoitus olisi myös hankkia Firm Feelin ohjausvaihde. En vaan löytänyt oikein faktaa kuinka paljon eroa on Stage 1,2,3. 1 ilmeisesti lähinnä "tiukka tehdasversio", entä kakkosen ja kolmosen ero?
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  2. NY4dHT

    NY4dHT 3rd gear

    Re: C-body mopen ohjaus juttua...

    Hei,

    Tuossa rattiakselin kulma-asiassa en osaa auttaa, mutta minulla on tallin lattialla odottamassa Firm Feel Stage 2 simpukka. Se tulee kiinni vm 70 New Yorkeriin, johon tulee muitakin etupään Firm Feel osia. Mm. 1.06" jouset ja uretaanipuslat.

    Simpukkaa hankkiessani koetin selvittää noita kireyksiä. Stage 1 on sama kuin OEM poliisiautojen simpukka. Ilmeisesti varsin tunnokas sekin. Aika moni B-body harrastaja on silti päätynyt Stage 2-simpukkaan, jota kuvataan "selvästi tunnokkaammaksi, kuin modernissa autossa". Cbodydrydock-forumilla jotkut raportoivat sen olevan C-koriseen liian tunnokas ja tuhoavan auton oman, kaikilta elementeiltä eristetyn fiiliksen. Makunsa kullakin. - Laitan raporttia keväämmällä, kun simpukka on kiinni autossa.
     
  3. Kimmeli

    Kimmeli Gearhead

    Re: C-body mopen ohjaus juttua...

    Kovasti kyllä hyvää palautetta tuo Firm Feeli saanut, mutta tuskin kovin moni on päässyt vertaamaan 2 ja 3 eroa samassa autossa samoilla osilla. Tosin jotkut kertoo, että Stage 3 ei ole kuitenkaan liian jäykkä, ainakaan B-kopassa. Tiedä sitten miten C-bodyn painon ja 235 etutassujen kanssa parkkipaikka pyörittely onnistuu?

    Mutta tosiaan jos sais jostain tuon korin ja apurungon orggis mitan vielä niin sais keulan varmasti oikeaan asentoon.
     
  4. NY4dHT

    NY4dHT 3rd gear

  5. Kimmeli

    Kimmeli Gearhead

    76 vuoden service manual löytyy, mutta siinä annetaan vain rungon ristimitat ja apurungon mittasuhteet koriin leveys ja pituus suunnassa.
     
  6. fury poika

    fury poika 3rd gear

    Moro.
    Pist siihe keula pelti paikalles niil kahel pultil, eli se mihin jäähy tulee kiinni ja sit heität sen lokasuojan paikalles kahel pultil vaiks.
    Nyt sä näät esim kuin paljo lokari on pieles, jos on.
     
  7. Kimmeli

    Kimmeli Gearhead

    Sitäkin jo kokeilin ja hieman tuntus kyllä eturunko tai ainakin jäähdyttimen kehikko olevan liian alhaalla eli välipalikat olis liian paksut, mutta lokarin kanssa arviointi on aika hankalaa kun kiinnitysreiät on väljät ja ovet irti.
     
  8. fury poika

    fury poika 3rd gear

    Ok. Joskus noissa on ollut apurungon ja simpukan välissä sellasii säätöprikkoja joilla kohistetaan tota simpukkaa oikeeseen suuntaan. Voi ol, et ei ootehdastekosii, tai sit on
     
  9. Kimmeli

    Kimmeli Gearhead

    No juu, prikoilla vois tietysti kokeilla kulmaa hakea. Nyt olisi vaan hyvä tässä vaiheessa vielä asetella runko kohdilleen kun koko rotisko on lähdössä hakemaan uutta väriä pintaan.
    Eli jos joku sattuu viettämään aikaa ison mamman alla niin samalla ottais rullamitalla tuon kiinnityspisteen välin joka näkyy alemmassa kuvassa, nyt siis 40mm paksu putki välissä.
     
  10. nixon

    nixon 3rd gear

    Amerikan nettituttu tiesi kertoa, että oli mitannut takimmaiset kaks tuuman korkuisiksi ja ne siinä tulipellin kohdalla olevat neljä kpl olis 1,3 tuumaa. Jäähdyttimen tukirungon kohdalla ei ollut kuulemma sen projektissa mitään, että sen sekin joutuu keksimään päästä.
    Omasta voin yrittää mittailla siinä vaiheessa, kun lumet sulaa sen verran et auton luokse edes pääsee.

    Kyseesä siis 74 monaco, eli pitäs olla sinne päin.
     
  11. Kimmeli

    Kimmeli Gearhead

    Ok, eli liian paksua putkea nyt. Täytyy tehdä n. 3cm paksuiset palikat tulipellin kiinnitykseen ja katsoa miten rattiakselin kulma osuu kohdalleen sitten. Kiitokset tässä vaiheessa!
     
  12. Kimmeli

    Kimmeli Gearhead

    No niin, sopiva palikan paksuus näyttäisi nyt olevan karvan alle 3cm, sillä ainakin rattiakseli oikeni. Keulan peltejä joutuu varmaankin shimmailemaan, mutta onhan niitä prikka säätöjä tehty jo tehtaallakin.
    Firm Feeliltä tilasin nyt sitten Stage III ohjausvaihteen, yli kolmen viikon toimitusaika, kuulemma joku muukin tilaillut boxeja. PST:ltä tulee vielä vahvemmat raidetankojen väliputket. Vääntösauvat 1.12", uudet pallonivelet ja kumipuslat, 1" vakaaja (takana 3/4"), uskoisin näillä setupeilla pääsevän ainakin mutkaan, ehkä jopa myös pois =)
     

Kerro tästä muillekin!