c clip eliminator kit

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja A PATTI, 2.3.2004.

  1. A PATTI

    A PATTI 1st gear

    Kokemuksia minkälainen asentaa.Pitääkö amerikan poikien huhut tiivistys ongelmista paikkansa?
     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest

    kannattaa asentaa ettei lähe pyörä alta ku yhellä tutulla.katkes vetari takaa ja kaveri katto sivuikkinasta että mikäs se sieltä tulee.no,sieltähän tuli takarengas ja pitkä pala vetaria joka ohitti hieman autoa ,kääntyi eturenkaan kohdalle ja vetari tuli sisälokarien ja konepeiton läpi rikkoen vielä tuulilasin.tuli pahaa jälkee.en tunne tapauksia jossa vuotais kun kunnolla tekee.onhan mun danassakin c-clip eliminaattorit ku ei ne vetarit kiinnity spoolin booreihin mitenkää.laakeriin on ajettu o-rengas ura eikä vuoda yhtään.sitä öljyä on ylipäänsä aika vähä siellä putken päässa,luulisin.p.j
     
  3. Anonymous

    Anonymous Guest

    Chevyn 10 pulttinen on tarkoitus tehdä ,myös fhra:n kisoihin soveltuvan.Yleisissä teknisissä säännöissä kielletään c clipsin käyttö kaikissa luokissa.Gm perissähän tuo on hyvin yleinen ratkaisu.
     
  4. CCZ28

    CCZ28 Gearhead

    Re:

    Voisko joku valaista hieman tuosta c-clip eliminator kit asennuksesta ...tarviiko takaakseliin tehdä mitään..mites tuo kiristyy/lukitaan tuohon vetoakseliin... voiko laittaa vanhoihin vetoakseleihin ... yms .teknistä/asennuksessa huomioon otettavaa neuvoja ... :odroll: . GM 10 bolt
     
  5. herrakani

    herrakani 1st gear

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    C-Clip eliminator koostuu laakerista, laakeripesästä ja krymppirenkaasta. Aika yksinkertainen laitos sinänsä. Krymppirengas on jonkun kympin pienempi laakeria, sillä akselit pysyvät sitten paikoillaan. Ulommassa laakeripesässä on kierteet, kiinnitys akselinpäähän tapahtuu sisältä päin. Tossa alimmassa osassa oleva laakerijuttu pitää rälläköidä pois akselinkuorenpäästä. Itellä kaventui akselinkuori vähäsen niin asensin strangen akselinpään. (musta judanssi jossain kuvassa)
     
  6. MikkoV

    MikkoV Gearhead

    Mulla oli joku erimerkkinen eliminator kit, siinä ei ollut krymppirenkaita erikseen. Akseliputkiin piti jättää tuota vanhaa laakeripesää muistaakseni 6mm. Eiköhän setin mukana ehjeet tuu, melko yksinkertainen asennettava silti.

    Edit: Eli Moseri

    [​IMG]
     
  7. CCZ28

    CCZ28 Gearhead

    joo, alkaa selviää mullekkin , hyvä,hyvä...
    vielä tuosta, jos ostais tuon moser:n kitin niin varmaan samalla jos hommais uudet rallimallinakselit niin tuo laakerihan on varmaan rässissä painettava akseliin, niin onko akselissa olake mihin laakeri pohjaa vai pitääkö sitä työntää akseli välillä perään että näkee onko laakeri oikealle kohdalla akselin pituus suuntaan nähden......niinku eikös laakerin kohta määrää akselin paikan ?
     
  8. MikkoV

    MikkoV Gearhead

    Pohjaan painetaan, Moserin akseleihin prässäilin nuo itsekin.
     
  9. studio57

    studio57 Gearhead

    ei vuoda öljyä, itellä ollu kohta 8vuotta chevellessä moiset ilman ongelmia.
     
  10. peltsi

    peltsi Gearhead

    Noi missä ei oo krymppirengasta niin onko ne laakerit niin tiukat että akselit pysyy paikalla ja vaativat prässin asennukseen?
    Olen ymmärtänyt että suurin hyöty eliminaattoreista tulee siinä kun voidaan käyttää vetareita joissa ei ole sitä karkaisua siinä alkuperäisen laakerin kohdalla. Ilmeisesti alkuperäiset c-clip vetari katkee siitä karkaisun kohdalta???
     
  11. herrakani

    herrakani 1st gear

    Eikös C-Clip vetarit katkee perinteisesti ohuimmalta kohdaltaan, siit C-clipin urasta?
     
  12. 383

    383 Gearhead

  13. renttu81

    renttu81 Gearhead

    miun käsityksen mukann c-clipin kohta vetarissa ei ota minkään laista voimaa vstaan. ideahan on se että kun vetari katkeaa ni sitä ei pidä enään mikään siellä sisällä..
     
  14. CCZ28

    CCZ28 Gearhead

    En osaa sanoa, mut jotka tietää kertokoon .
    asiaa hetken pähkäiltyäni :webmaster: sain semmosen näyn että, pakkohan sen laakerin on pitää akseli paikallaan , eihän c sokkia saa paikalleen jos akselissa on kiinteet laakerit tai saahan sen mut sitten ku akselin vetää ulos ja laittaa pikkurattaitten ristitapin paikalleen niin laakerin ja perän välissä on rako... ? eli c sokat jää kokonaan pois näillä eliminator laakeri systeemeillä eikös niin ?
     
  15. herrakani

    herrakani 1st gear

    ..hence the name C-clip eliminator.
     
  16. herrakani

    herrakani 1st gear

    Niin, Moserin version asentaneet kertokaa.
    Strangen krymppi menee ainakin vaan hydrauliprässillä, sain hakattua oranssiksi poltettuna jollain leka vs klapi-järjestelmällä ekan pari senttiä jäähdytettyyn akseliin, sit ei menny enää. Käytin sit paikallisessa koneistamossa prässäämässä sisään, makso kympin. Sielläkin lämmittivät rengasta ensin. Kotimatkalla ostin motonetista tai tarjoustalosta sellasen satasen 15tn prässin, sillä menee kaikki laakerit ja krympit ja puslat ulos ja sisään iisisti.

    //edit
     
  17. fmila

    fmila Gearhead

    Hei mistä tulee sana krymppirengas? No siitä kun se pitää lämmittää ennen asennusta, jotta se jäähdyttyään "krymppää" itsensä tiukaks. Eli pillillä rengas liki punaiseksi ja sen jälkeen "pudotat" sen voideltuun akseliin. Pohjaan lyönti onnistuu heti kuumana sopivan kokoisella putken-pätkällä "liukuvasara" tyyliin, eikä tarvii olla kuin nopeet liikkeet :rotfl:

    Prässätessä "kylmänä" on vaarana rengaan kuluminen/leikkaantumin ja sovituksesta voi tulla "löysä" :soosoo:

    Eli valmistele homma ennen lämmitystä, akseli sopivasti tuettuna ja varmista "lyöntiputken" sopivuus ja voitele akseli valmiiksi ja eikun kerrasta pohjaan, eikä tarvii yhtään :pinup:

    Tämä tietysti koskee vain teräksistä "krymppirengasta". Alumiinista ei paljon passaa mennä lämmittelemään :soosoo:

    t.AM
     
  18. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Tolleen pysyy taatusti paikallaan.
    [​IMG]
     
  19. peltsi

    peltsi Gearhead

    Juu ei taatusti lähde vetari omille teilleen.
    Sopiiko tuon eliminaattori kitin kanssa käsijarruvermeet edelleen paikoilleen (rumpujarrut)?
     
  20. 383

    383 Gearhead

    Sopii !
     

Kerro tästä muillekin!