C-luokan painot ym.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja jenkkijuuso, 23.10.2006.

  1. Tea

    Tea 1st gear

    Juuri näin. Jälleen lainaus AKK:n sivuilta: "Lisenssihinnat sisältävät liiton sopiman vakuutusyhtiö POHJOLAn tapaturmavakuutuksen, joka korvaa autourheiluvahingot.
    Mikäli Sinulla on autourheilussa voimassaoleva tapaturmavakuutus, saat vakuutusyhtiösi todistusta vastaan palautuksena lisenssisi vakuutusmaksuosuuden (kilpailijat 11 euroa, huoltajat 3 euroa). "
    Eli aika pieni on se vakuutuksen osuus.
    Ohhoh, näähän menee vähän ohi ton topicin :rotfl:

    Niin ja vielä kertalisensseistä kyseisiltä sivuilta:
    7. KERTALISENSSIT
    Autosuunnistuksessa, Endurance-luokissa, taloudellisuusajoissa, pienoisautoilun kaikissa luokissa, off road (orginal ja standard) sekä jäsentenväliset kilpailut, JM-jäsentenväliset kilpailut, kartingissa seurojen- ja jäsentenvälisissä kilpailuissa sekä aikuisharrastajaluokissa, rallissa seurakilpailuissa II-ohjaajille ja autosalom kalenterikilpailuissa kilpailevilla on mahdollisuus osallistua kilpailuun kertalisenssillä. Kertalisenssiä voidaan käyttää myös jäsentenvälisissä kilpailuissa.
    Kertalisenssimaksu (14 euroa) lunastetaan kilpailutoimistossa. Suorittajan nimi ja henkilötunnus merkitään AKK:n kilpailujen järjestäjille lähettämään lomakkeeseen, jonka maksun suorittaja nimikirjoituksellaan kuittaa.

    Ei muuten puhuta räkäreisingistä mitään :eek:
     
  2. OL550

    OL550 1st gear

    Eli AKK on päättänyt että kertalisenssiä ei käytetä suomessa (drag race)..... ? :eek:
     
  3. Tea

    Tea 1st gear

    Lisäsin tohon vähän (ks. yllä)
     
  4. Putte

    Putte 1st gear

    Näin on, FHRA:lla ei ole päätöksen kanssa mitään tekemistä. FHRA vain joutuu tottelemaan.
     
  5. OL550

    OL550 1st gear

    Eikös näistä asioista pitäisi neuvotella AKK:n kanssa, vai päättääkö ne siellä vaan, kysymättä lajin kattojärjestön mielipiteitä? :eek:
     
  6. Putte

    Putte 1st gear

    Uskoisin, että asiasta on neuvoteltu.
     
  7. OL550

    OL550 1st gear

    No aika sitten näyttää onko suuntaus oikea, ja kynnys hypätä lajiin... 8)
     
  8. gremlin

    gremlin Gearhead

    Onkohan toi Tean laittama lainaus ollut kokoajan siella tommosenaan vai onko sita muokattu lahiaikoina? Eli onko sielta ''unohtunut'' jo aikoja sitten drag-osasto poijes? Tai onko sita koskaan edes siina mainittukaan?
    Tota road-sportti horinaa kun valilla ihmetellyt niin siella nayttas olevan samankaltaiset sekoilut menossa lisensseissa. Vois olla joku tulos ajamaan kun sais kertalisensseita :odroll: ehka.
     
  9. Tea

    Tea 1st gear

    Muokkasin kerran tota viestiä kun lisäsin siihen ton kertalisenssikohdan. Ei ole mainintaa dgar-jutusta laisinkaan.
    http://www.akk-motorsport.fi/lisenssit/
    Tuolta kopsasin.
    Ja perään muokkaus...: eli tarkotit varmaan että onko AKK:n sivuilla sitä muokattu? siitä ei ole tietoa :odroll:
     
  10. OL550

    OL550 1st gear

    Kyllä mä kannattaisin kertalisenssejä vaikka 10s alarajalla.. saadaan sitten sitä kynnystä helpommaksi tulla ajamaan "virallisiin"kisoihin...

    Tai 9.0s.... 8)

    Eihän se nyt voi olla niin vaikeeta järjestää.... tosin ehdoton ilmottautumisen alaraja täytyy olla ,esim se 2viikkoa johon kerta lisenssilläkin on tulossa..
     
  11. Petri K

    Petri K 1st gear

    Ne perusteet löytyy varmaan seuran säännöistä. Eli lopuksi FIA:n säännöistä.
    Sama käytäntö urheilupuolella. Itse kun järjestin kilpailut tässä tänä vuonna ilman kansallisen liiton siunausta erotettiin koko meidän seura liitosta, ja tuo oli vain kansallinen päätös eikä perustunut edes kattojärjestön ohjeisiin. Tuota tosin tullaan puimaan kansainvälisen kattojärjestön vuosikokouksessa ehkä paljonkin tänä vuonna.
    No meidän lajissa onneksi noita kilpailuja riittää eikä SM-kisa ole läheskään se kovin kilpailu Maailmassa.

    selvyyden vuoksi mainittakoon ettei tässsä ot:ssä ollut kyse autourheilusta
     
  12. Degenerated

    Degenerated Gearhead

    Eli mitä tapahtuu Kiikalalle, tai Money Bracketille?
     
  13. dart69

    dart69 Gearhead

    Tuolta AKK sivujen luettelosta kun katsoo että esim. off roadissa on orginal ja standard ryhmissä käytössä kertalisenssi, niin mun mielestä sopis sama käytäntö street ryhmiin... Sattu vaan silmään.
     
  14. OL550

    OL550 1st gear

    Niinpä :eek:
     
  15. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Niin,,,noihinhan on tulossa muutoksia. Varmaan myös offroadin ja muiden osalta; jos pelkästään drag racingin, niin silloin ei kyllä päättävät elimet oo oikeen hyvin tehtävässään onnistuneet. Mut se varmaan tulee nähtäväksi. Esimerkiks viime vuonna kai sekä Kiikala, että Hyvinkää olivat "villejä" kisoja, ja luulen, että jos kertalisesnsssi poistuu, lisääntyy myös villien kisojen määrä. Tolla "uhkaillulla" lisenssikäytännöllä ei oo toivookaan nähdä satamäärin kilpailijoita virallisissa "kyläkisoissa". Eikä ehkä SM kisoissakaan? Toivottavasti AKK viitsii edes vähän kallistaa korvaansa street racingin suuntaan ja kertalisenssi käytäntö jollain lailla säilyis. Meinaan, on vähän sellanen tunne, että jos ei saa ajaa "virallisesti", niin ajetaan sitten vähemmän virallisesti, kaduilla. Sit ei oo välttämättä enää kivaa kellään.
     
  16. joteam1

    joteam1 Gearhead

  17. Putte

    Putte 1st gear

    Tämä kertonee muillekin, että "äkkilähtöväki" ei ole tämän asian kanssa yksin. Muillakin ongelmia.
     
  18. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Koskeeks toi siis vaan super ryhmiä? Mut niitä vartenhan on tarvinut kausilisenssin jo tähänkin saakka. :rotfl:

    No, leikki leikkinä; mielenkiintosta on toi kanta noiden "kyläkisojen" suhteen, miten ne tulevat käytännössä toimimaan. Se on kuitenkin mukava tietää, että toi kausilisenssi kattaa myös "harjoitukset". :rotfl:
     
  19. peto

    peto Gearhead

    Ja vahinkon sattuessa, jos on lisenssi kuljettajalla ja liikennevakuutus ajoneuvossa. Arvatkaa kumpi niistä korvaa? Noi lisenssivakuutukset on akk/sml/vakutuusyhtiöiden rahankeräys väyliä. :mad: :mad: :mad: :mad:
    Nm.:SML Lisenssin omannut, vahinkokorvaukset liikennevakuutuksesta saanut :-?
     
  20. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Ja onks tässä lajissa noi kausilisenssin kattavat "harjoitukset" sit niitä liikennevalolähtöjä kun ei täällä meilläpäin ainakaan pääse missään muualla tota harjoittelemaan :rotfl:
     

Kerro tästä muillekin!