C-mersun (w203) elvytystä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja maverick999, 12.7.2023.

  1. maverick999

    maverick999 Gearhead

    Sikamassaa reilusti sisään sekä tuo näkyvä rako ulkokautta piiloon ja tiiviiksi. Samalla näkyy tuo pinnanlaatu. Läheltä aika karu mutta parin metrin päästä ihan siisti. Välttää halpaan käyttöautoon.
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Gary Grand, teippi-mikko, sleepercooler ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  2. maverick999

    maverick999 Gearhead

    Noni, nyt se meni paikoilleen.
    Olipahan homma yksin laittaa. Seuraava juttu oli sitten tuon käärmeenpesän pujottaminen liittimineen takas. Mutta ”just do it”, eihän s’ole kun laittaa vaan.
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    FuryIII '71, isalmela ja Arkkumies tykkäävät tästä.
  3. Kähmy 545

    Kähmy 545 Gearhead

    Tulee liian hieno;)
     
    kerkko ja maverick999 tykkäävät tästä.
  4. maverick999

    maverick999 Gearhead

    [​IMG]
    Nyt se on pintapuolisesti sellanen, että kehtaa ajaa. Tekniikka hyvä, mutta ruostetta vielä taka-apurungon ympäristössä. Viikon päästä pääsee montulle rapsimaan niitä.
     
    Gary Grand, sleepercooler, FuryIII '71 ja 1 muu tykkäävät tästä.
  5. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    Noissa mersuissa kun yleensä on se että niillä on pirun hyvä ajaa, hiljaisia jne niin menee käyttöautoja hienosti. Purkuosaa löytyy tosi hyvin. Paljon mukavampia kun saman hintaluokan toyotat
     
    -71 MoPar ja maverick999 tykkäävät tästä.
  6. ToniC

    ToniC Gearhead

    Jos tekeminen loppuu, niin tuu hakeen multa -98 c43amg seuraksi. Ei paljoo tekemistä, mut vielä vähemmän aikaa
     
    isalmela tykkää tästä.
  7. maverick999

    maverick999 Gearhead

    Kyllä nyt on niin koyhä vaihe elämää menossa, että tämä riittää kun vaan pysyis kunnossa. Tämän hankin käyttikseksi koska pitää vähentää tuota Lincolnin kuluttamista :confused:
     
    isalmela tykkää tästä.
  8. Stugenaattori

    Stugenaattori 1st gear

    Tosi hienoa aina nähdä kun joku viitsii nähdä vähän vaivaa ns. Tavallisemman auton kohdalla. Tällaisessakin kun tekniikka kestäisi maailman tappiin niin säälittää nähdä kun kaikki raiskataan rikki ruosteen takia.

    Olisin kyllä itse tilannut ovoko.fi vaan uuden luukun, vaikka vähän ajetusta faceliftistä. Muutenkin ovoko ja uusien osien kanssa iparts ja aeromotors kannattaa muistaa näiden saksanseisojien kanssa.
     
    maverick999, sleepercooler, dart -66 ja 1 muu tykkäävät tästä.
  9. dart -66

    dart -66 Gearhead

    Tuosta korjaamisesta olen samaa mieltä. Tuntuu välillä vaan siltä, että joillakin on tuota rahan p...aa niin pal liikaa kun romikselle pistetään virheetöntä isoa Mersua josta vain ilmapussi rikki ja akku tyhjä seistyään pari vuotta tai täysin ehjä 164 Alfa. Leimattu, avaimesta käyntiin marketin pihalta ja ajettu hinurin kyytiin... Ja kyllä, molemmista piti saada romutustodistukset, ei käynyt keskusteleminen ☹️

    En vaan ymmärrä...
     
    Seevu, maxvo2, isalmela ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  10. kustomkuuppa

    kustomkuuppa Gearhead

    Voin ymmärtää tuon romutusvimman noin käyttöautojen kohdalla. Jo kulahtanut auto johon on lähiaikoina korjattu yhtä ja toista, ja sitten tulee vielä yksi, niin se voi olla se viimeinen niitti. Vielä jos on joku romutuspalkkiokampanja meneillään, niin helpompi saada autosta jotain rahankorviketta (vaikka kuponki uuden fillarin ostoon) kuin alkaa tarjota sitä myyntiin.
     
  11. maverick999

    maverick999 Gearhead

    Katselin luukkuja romiksilta/tori.fi ym. Jokaisessa oli hiukka tekemistä kuitenkin, ja hintaa satasia. Päädyin vielä tähän ratkaisuun, kun kaikki kama korjaamiseen oli valmiina, ja aikaa sattui olemaan. Ainut mikä piti ostaa oli sikaflex. Jos tämä viritys ei kestä, niin katson suosiolla uutta luukkua.
     
    dart -66, kad_boost ja isalmela tykkäävät tästä.
  12. Stugenaattori

    Stugenaattori 1st gear

    Tuota Alfaa en olisi suostunut ottamaan kyytiin, ja olisin soittanut kaikille tuntemilleni romu-ukoille etteivät palvele kyseistä henkilöä. Joku roti sillekin, että omallaan saa tehdä mitä haluaa. Aina ei saa.
     
    Gary Grand tykkää tästä.
  13. maverick999

    maverick999 Gearhead

    Vaihteistoöljyt vaihdeltu. Vaihtaminen pehmeni jonkin verran. Täytyy vielä pari kertaa huuhdella varmuudeksi kun ei tullut ulos läheskään koko määrää. En ruvennut taiteilemaan jäähdyttimestä pumppaamalla…

    Tutkin myös miksi on perä niin lintassa. Jousihan siellä oli poikki alakupissa -> uudet.

    ennen ja jälkeen:
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Isamu, 6PPC, isalmela ja 1 muu tykkäävät tästä.
  14. jrasi

    jrasi Gearhead

    Itellä on samanlainen C. Just tuli punainen tarra tuulilasiin, kun käsijarruvaijeri pomppasi leimalla pois polkimelta.

    Nyt odottelee tallissa, että saa laittaa kaikki käkkäriosat uusiks.

    Kun vaihdelaatikkojumppaa touhuat, niin kannattaa tsekata se vaihteiston pistoke, niistä kun perkaa tiiviste, vetää laatikosta kapillaarina öljyt vaihteiston ohjainyksikköön.

    Pistoke maksaa pari kolme kymppiä (Motonetin kikkaretta ei kannata ostaa, omassa se ei sopinut paikalleen). Samalla kun sen vaihtaa, kannattaa se vaihteiston boksi tsekata, onko paljon öljyä sisällä. Löytyy repsikan jalkotilasta mattojen alta, omassa ei ollut vielä mitään vikoja, mutta öljyä oli jo jonkinverran kertynyt sisään.
     
    Gary Grand, maverick999 ja isalmela tykkäävät tästä.
  15. maverick999

    maverick999 Gearhead

    Veikkaan, että näissä menee paskaa käsijarruvaijerin kuoreen. Yritin herkistellä ja voidella vaijereita, kun tässä poljin ei palauta kunnolla. Piti laittaa toinen jousi polkimeen että jaksaa vetää jarrun pois. Ajatellut myös itse uusia kaikki osat, vaikka nyt pelaakin ok.

    Huomasin saman Mätänetin plugista. Ei sopinut paikalleen. Ei lähtenyt se pultti vetämään vaikka tein erikoisen hylsyn joka painaa sitä kunnolla. laitoin vanhan takaisin puhdistuksen jälkeen. Hyvä tieto tuo ohjainboksi. Tsekkaan!
     
    isalmela tykkää tästä.
  16. -71 MoPar

    -71 MoPar Gearhead

    https://cdn.autodoc.de/thumb?id=14433083&m=0&n=0&lng=fi&ccf=94077841
    Ei se vaijeri yleensä ruostu , vaan kuvassa olevat osat saranan kohdalta ja samoin toi pieni n. 1cm pituinen tappi mikä menee vaijerissa olevan haarukan läpi. Saranan ja tapin liike on tosi pieni ja jos et jatkuvasti käytä seisonta jarrua, ne jumittuvat jarrupölystä ym. liasta ja ruostuvat jumiin ja silloin ei vaijeri enää liiku. Jarru on tehoton eikä palaudu.
     
    maverick999 tykkää tästä.
  17. karra

    karra Double Gearhead

    Onkos nuo linkut rummun sisällä vai auton alla missä vaijerit liittyy toisiinsa? Hiton huonosti saanut mistään neuvoja W202 ja W163 käsijarruvaijerin säätöön...
     
  18. taunusstyle

    taunusstyle Gearhead

    Nuo linkut on rumpujen sisällä ja vaijereiden säätö takapenkin alla ainaki w202 mallissa. Ensin säädetään kengät rummuista kohilleen ja sitten vasta kosketaan vaijerisäätöön.
     
    karra tykkää tästä.
  19. maverick999

    maverick999 Gearhead

    Täytyy vielä varmistella noitakin sitten. Toinen rumpu olikin auki jo kerran muusta syystä, mutta tsekataan molemmat vielä. Se vaijerin säätöpaikka on myös avonaisena penkin alla suoraan kardaanin päällä ilman mitään suojia. Sen puoleen sitä epäilin ja putsailin/herkistelin.

    Ei kyllä tekis pahaa uusia kaikki kilkkeet.
     
  20. -71 MoPar

    -71 MoPar Gearhead

    Noi linkut on rummun sisällä. Joudut ensin purkamaan satulan pois edestä , takana 2 x 18mm pulttia liimalukitteella , sitten levy irti T30 ruuvi ja känkkä kengät näkyvissä , ihan klo 6 kohdalla takaa tulee vaijeri sisään ja noi linkut on siinä poikittain , tosi ikävät ja hankalat saada irti ja paikoilleen ja pitää olla se säätöruuvi ihan kiinni kun kasaa muuten ei rumpu mene paikoilleen , kengät saat säädettyä etupuolelta pyörän pultin reijästä kohdilleen.
     

Kerro tästä muillekin!