C1500-AJOVALO ONGELMAA

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja Chevrolet454ss, 14.8.2018.

  1. Chevrolet454ss

    Chevrolet454ss 1st gear

    Autosta hävisi ajovalot kokonaa,mutta parkit,vilkut ja takavalot toimivat normaalisti.Johdot yms.näyttävät olevan kunnossa,mutta katkaisijasta en ole varma.Onko ajovaloille erillinen sulake ja mistä mahtaa löytyä?Jokin aika sitten ajovalot toimi,mutta parkit ei.Onko kellään tuo katkaisia rikkutuessaan aiheuttanut vastaavia ongelmia?Kiitoksia jo etukäteen...
     
  2. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Releytä valot jos ei ole jo releytetty. Katso tuleeko valoille 12v ja miten maa? Toimiiko pitkät?
     
  3. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Katkasija voi hyvinkin olla sulanut...näihin laitettiin maahan tuotaessa releet ja muutettiin valokytkentä niin että lyhyet palavat pitkien kanssa.

    Alkuperäinen katkasija ei kestä tuplakuormaa 4 x 51W = 204W (orkkis 102W)

    Ne missä 4 erillistä valoa, 4 x 55W = 220W

    Ongelma on että kuka muutoksen on tehnyt, varmaan kaikissa autoissa releet ja sulakkeet vähän eri paikassa riippuen kuka ne on rydännyt...etsisin releitä tai relettä konehuoneesta kuskinpuolelta läheltä kusipojan säiliötä.
    Sulake saattaa olla apukuskin puolella konehuoneen virranjakokeskuksessa tai ihan missä vaan...
    Jos se on Metron rydäämä, niin viritykset saattavat olla jalkatilassa lähellä polkimia sellaisessa peltilevyssä kiinni...

    Jos vaihdat valokatkasijan, niin ole ihan EXTRA SUPER VAROVAINEN niiden pienien kiinnitys ruuvien kanssa, niiden kiinikkeet lohkeavat helposti siitä mittariston kehyksestä !

    Muutenkin sitä kehystä on syytä käsitellä varoen, vanhemmiten todella haurasta muovia.
     
  4. Chevrolet454ss

    Chevrolet454ss 1st gear

    Jep,kiitoksia.Auto on tosiaan tietojenimukaan Metron maahantuoma.Tilasin uuden katkaisian niin kokeillaan sitä ensin.Kiitos hyvistä vinkeistä.
     
  5. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Metrokaan ei varmaan saanut kahta autoa tehtyä, niin että kaikki olisi samalla lailla...kannattaa tutkia releet ja johtoliitokset lampuille asti.
    Hyvän jos haluaa, niin uudet paksummat johdot lampuille, orkkis johdot ohjaamaan vain releitä.

    Tuossa kuva katkasijasta ja miten se on kiinni...nuo pienet "putkilot" johon ruuvi menee korkkaavat tosi helposti kehyksestä.
    [​IMG]
     
  6. Lerssi

    Lerssi Gearhead

    Toimiiko pitkät?
     
  7. Morbidelli

    Morbidelli 3rd gear

    Mulla kerran hävis lähi ja kaukovalot c1500 -91 Suomi chevystä. Syynä huonolaatuiset liittimet h4 polttimoon. Oli hapettunut ja vähän sulanut liitos. Liitintä heiluttamalla löytyi vika.
     
  8. Chevrolet454ss

    Chevrolet454ss 1st gear

    Hyviä speksejä,kiitoksia ja pitkät ei toimi
     
  9. JoRkKiS

    JoRkKiS Gearhead

    Itse lähtisin siitä liikkeelle, että pääni survoisin jalkatilaan ja etsisin sieltä ryöstäjiä ja kävisin niitä läpi. Niitä kun yleensä on suomi maahantuotuihin tungettu ja omassakin burbanissa jaksaa joskus muistuttaa olemassaolollaan hävittämällä ajovalot tämäkin siis metro-auton maahantuoma.o_O
    Mut sikäli mikäli ainakin mikä itsellä on niin ihan siististi tehty toisaalta vaikken ryöstäjistä yhtään pidäkkään. Ja verrokkina kun excursiossa jonka hommasin ei ollukkaan ihan niin siististi tehty... Oli johtoa kuorittu sieltä täältä ja vähän lisätty uuttakin johonkin väliin... Kun olisi päässyt siinäkin helpommalla kun vain olisi yksi ainoa piuha vedetty poikki ja jarruvalot otettu peräkärryn liittimeltä jos vain oikein nyt muistan. :confused: Siinä hetken sai raapia päätään, että ei näin..:rolleyes:
     
  10. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Metron tekemät sähköt on pääsääntösesti aivan vittu kamalat. Täysin turhia releitä kytkettynä ja läjäpäin ryöstäjiä.
    Valokytkin osaa kyllä sulaa ilman Metroakin. Samaten vaihtokytkin on aikas kulutustavaraa ilman releistystä. Ja myös Metron releistyksellä, kun ne ovat vitsi.
     
    caprice305 tykkää tästä.
  11. -isoA2-

    -isoA2- 1st gear

    Minulla kiusasi -90 vuoden pick upissa hanskalootan takaa kulkevan valojen syöttöjohdon jatkoliitos. Se on siinä kun ottaa hanskalootan pois, niin onko se nyt sitten purple amerikaksi se johdon väri, niin melko kohdallaan. Se lähtee konehuoneen puolelta tulipellistä jakoblokista ja siinä on johdon alussa fusible link "sulake". Tarkista onko sen johdon päässä jännite ja ettei se jatkoliitos ole lämmennyt.
     
  12. Chevrolet454ss

    Chevrolet454ss 1st gear

    Vika löytyi valokatkaisiasta.
     
    Karpov tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!