C1500 jarrun merkkivalo vilkkuu

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja Sturmer, 14.5.2016.

  1. Sturmer

    Sturmer 2nd gear

    Eli jarrun merkkivalo vilkkuu 5 lyhyttä ja 1 pitkä(tai 1 pitkä ja 5 lyhyttä)?

    Tietoa mikä mahtaa olla ongelma?
    Nopeusmittari ja turbiinilukko toimii normaalisti.
     
  2. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    taitaa olla koodi 6 eli nopeuden luvussa jotain häikkää
     
  3. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Vuosimallin voisi tietty kertoa...mutta Code 6 herjaa ettei DRAC tai VSSB modulilta tule VSS nopeussignaalia takajarrujen RWAL modulille = jarrupääsylinterin kyljessä oleva musta muovinen boxi.

    http://www.aa1car.com/library/abs_kelseyhayes_rwal.htm

    Jos mittarit, cruise ja laatikko yms VSS-signaalin vaativat laitteet toimii, niin veikkaan silti että se RWAL-moduli kyrvähtänyt -> vaihda toinen, löytyy purkaamolta, eBay:sta jne...uusi maksaa n. 200 - 250 eur.
    Tuppaavat vanhemmiten happanemaan, boxin sisällä saattaa kuulemma olla sellainen kosteutta keräävä silicon-pussukka ja piirilevy hapantuu siltä kohdin.
    Omassa 1991 C1500 vilkutteli ties mitä koodeja, vaihdoin käytetyn RWAL-boxin ja toistaiseksi toiminut kohta 8 vuotta.
     
  4. Mika.V

    Mika.V Gearhead

  5. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Tuo on hyvä, käytännössä kaikki kotimaan kielellä.

    Tuossa lopussa on pieni bugi tuolla kohtaa, jako ei mene ihan noin :

    1988-1990 malleissa DRAC yksikkö on integroitu mittaristoon ...sen takaosaan piirilevylle. 1990- 1991 malleissa on jo erillinen DRAC yksikkö ECM:n lähellä kotelossaan ja myöhemmissä 1992- VSSB yksikkö.

    DRAC on mittariston piirilevyllä C/K1500 vielä vuonna 1991, vasta sen jälkeen tulee ulkoinen DRAC, sekä myös VSSB ainakin 4L80E / 60E-laatikoiden kanssa.
    1991 mallissa on myös erilainen järjestys muutamien mittariston liittimen pinnien kanssa versus 88 - 89 ( 90 ?)...mittaristoja ei voi vaihtaa ihan tuosta vaan.
    1991 on jo kierroslukumittarin tieto mittaristolla vaikka mittari puuttuisikin, neulamittarit sai optiona ja SS454:ssa oli vakiona, mutta siinä nopeusmittari isommalla lukemalla.

    Sattuu olemaan 1989 ja 1991 C1500 autot.
     

Kerro tästä muillekin!