C1500 korista kuuluu pauke kääntäessä.

Ketju osiossa 'Kori', aloittaja Harjis, 30.9.2019.

  1. Carpenter

    Carpenter Gearhead

    Tarkoitin vain ettei tuollainen pikuppi ole mikään rata-auto ja menee mielestäni huonommaksi
    muovipuslilla, toki rikkoutuneet jutut pitää korjata mutta kyllä hyvät iskarit ovat erittäin tärkeät.

    No joo, myönnän että huonosti kirjoitin:oops:... vaikka selvinpäin olinkin :D.
     
    Gary Grand, Camino'79 ja caprice305 tykkäävät tästä.
  2. rb

    rb Gearhead

    Liigaa, vai kävikö mestikset?....
     
    Carpenter tykkää tästä.
  3. Carpenter

    Carpenter Gearhead

    Mistähän minä ne puslat tekisin jos tekisin... o_O :D
     
  4. caprice305

    caprice305 Gearhead

    Onkohan missään itä-autossa samoja puslia?
     
  5. Karpov

    Karpov Gearhead

    Hyvät iskarit on tarpeen, monroet mäkin laitoin eteen jotta kyyti pehmeni.


    Mitään eroa en jääkiekoilla ja orig puslien välillä huomannut. Renkaat ja jousitus kun myätää niin korin ja rungon väli jää mun mielestä vähemmälle vastuulle
     
  6. Harjis

    Harjis 1st gear

    Pehmeämmälle alustalle olis myös käyttöä, tämänhetkinen on aikamoinen kivireki :(. En tiedä onko tohon vaihdettu jäykemmät iskarit, bilstein tms koska ainakin taka iskarit on keltasen väriset mutta pehmeempää saisi kyyti kyllä olla.
     
  7. Karpov

    Karpov Gearhead

    Monroen sinisiä sitten suosittelen. Huomattava ero tuli kun ne laitto eteen. Sensatrac tms
     
  8. Jussi289

    Jussi289 Gearhead

    Eihän muuta olekaan, kunhan korin ja rungon eritahtinen liike saadaan nätisti hukattua jonnekin, runko kun taipuilee.
    Mietikkö kertaakaan, miks nissä orkkispuslissa rautarungossa on varsin iso ovaali reikä?
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  9. Morbidelli

    Morbidelli 2nd gear

    Ne alkuperäiset kumipuslat tulee jättää paikalleen korin ja rungon väliin. Sallii pienen elämisen. Korotuksen voi tehdä sitten miten parhaaksi näkee...
    Jousituksen iskunvaimentimilla ei ole tässä korin ja rungon välisessä liitoksessa merkitystä.
     
  10. Gary Grand

    Gary Grand Gearhead

    Pick upissa ei niin hirmu pehmeää kyytiä olekaan. Ne takajouset on tehty kantamaan kuormaa sen verran, kuin kantavuutta sattuu olemaan. Ja kun puhutaan amerikkalaiselle tehdystä autosta, sen käytös ei saa muuttua äkkitilanteissa, oli siellä täys poka tai tyhjä lava..o_O

    Jos pehmeämpää kyytiä haluaa, niin pari isoa hiekkasäkkiä lavalle.. Joku 100kg takapuskurin luona pehmentää jo kummasti 1500-alustan käytöstä.:odeek:
    2500-alusta vaatii sitten jo reilusti enemmän..:rotfl:

    Urtsupuslat kopan ja rungon välissä ei ainakaan vähentäny tärinöitä kopissa, mutta auton sai niillä huomattavasti ryhdikkäämmän oloiseksi.:poff: Jos nyt tekisin, niin tilaisin kumipuslat rokkiautosta.:wc:
     
  11. Harjis

    Harjis 1st gear

    Nämäkös olis sinnepäin edes? MONROE 32224

    Aa no kun on vaa tottunu noihin jenkki henkilöautoihin ja niissä kyyti ollut sellast perus pehmeää menoa ni ajatellu, että tossakin olis mut yllättävän kova alusta tossa on. Junaradan ylitykset sun muut tuntuu ku ajais jollai alustasarjalla varustetulla henkilöautolla.:odbiggrin:
     
    Gary Grand tykkää tästä.
  12. Karpov

    Karpov Gearhead

    Mulla just noi samat monroet.



    Ei pikapista buickia saa mutta on mulla pehmeempi alusta kun kaverin pilatussa hd leppäjeepissä. Junaradat ym on vähän tänttäränttä ylittää, mutta hidasteet ja maantien isot heitot menee oikeen lutjakasti.


    Saahan tuohon modattua etujouset vaikka jostain sedanista jos haluaa oikeen letkeeksi. Iskarit kun vaihdoin ajoin ilman pienen lenkin ja kyllä se hyvin nyökki :D

    Takapää toki lehdillä omine rajoituksineen, mutta se seuraa mukavasti perässä. Panostaisin ja olenkin panostanut juuri etupäähän.
     
  13. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Takapää jos on kivireki ja etupää veltto ni voin kertoa että hiekkatiellä ja varsinkin nimismiehen kiharassa tulee vinkeitä liikkeitä ;)
     
    Gary Grand ja Jussi289 tykkäävät tästä.
  14. Jussi289

    Jussi289 Gearhead

    Tyhjä lava ja just levitelty irtosepeli tiellä riittää...
     
    Gary Grand ja Camino'79 tykkäävät tästä.
  15. Karpov

    Karpov Gearhead

    Kuka sano, että takapää on kivireki? Vois ottaa huvikseen muuten videon missä etu ja takakulmaa nytkyttää.
     
  16. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    No niinku grandi sano ni yleensä pikkarissa on kova takapään jousitus tyhjänä, myös omat kokemukset on samanlaisia plus sama oli sen s10 blazerinkin kanssa, siihen tosin oli heppatytöt aiemmin teetättäny lisänorrat.
     
    Gary Grand ja tukkijulli tykkäävät tästä.
  17. Karpov

    Karpov Gearhead

    Ihan lutjakka mulla on ainakin. Ikä painaa mutta lehdet vielä oikeinpäin, ei suorana eikä alaspäin.


    Paljon vaikuttaa takanakin mitkä iskarit on. Sen huomas edessäkin radikaalisti. Tanakka iskari pitää jousen liikkeen kurissa kun taas pehmeämpi antaa enemmän sitä lullavaraa
     

Kerro tästä muillekin!