C1500 lavakate-->lavakanneksi

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Kori', aloittaja Visa, 8.5.2012.

  1. Miniucco

    Miniucco 1st gear

     
  2. Visa

    Visa Gearhead

    juu.. Tuossa nyt tuo 3kuutiota täyttyy aika kivuttomasti, mutta lavakannella tilavuus on vain 1,5 kuution luokkaa.. Ite olen nyt aloittamassa rakentaa "lavakannen", mikä täyttää säädökset. Laitan kuvia tässä varmaan parin viikon sisään.
     
  3. Visa

    Visa Gearhead

    Noniin.. niitä lupaamiani valokuvia toteutuksesta.
    Aloitin homman broidin kanssa tekemällä lavan lukkolaitteen uusiksi.
    [​IMG]

    Seuraavaksi teimme 20x20mm putkesta kehikon tulevalle peitteelle. Materiaalia meni n.12m.
    [​IMG]

    Kehikon päälle pingoitin jostain äiteen vaatekaapista löytämäni mustan lakanan tukikankaaksi.
    [​IMG]

    vanua päälle
    [​IMG]

    Sitten pääsi kauniimpi osapuoli ompelukoneen ääreen ja ompeli keinonahkaeläimestä päällisen. Oikean väristä keinoeläintä ei tietysti löytynyt, joten maalasin raidat akryylimaalilla.
    [​IMG]

    Sen päälle soviteltiinkin sitten jo Chevyn logoa

    [​IMG]

    Ja valmis kappale paikoillaan
    [​IMG]
     
  4. Jordan

    Jordan Gearhead

    Siisti toteutus 8)
     
  5. Naumasto

    Naumasto 3rd gear

    Hieno on kyllä!!!Jotain samantapaista olen itsekkin haaveillut,toi nykyinen pressu on melko perseestä.Ei vaan taida rahkeet riittää tehdä tollasta,ainakin noi ompeluhommat voi unohtaa.

    Just olin viikonlopun reissussa (Metallicaa kattomassa 8) hyvä keikka oli,paitsi rumpaliks oli vaihtunu phil collins :rotfl: ) ja sillävälin oli kotopuolessa tullut hieman vettä niin että peitto nuoli lavan pohjaa,siinä kohtaa alkaa olla hieman tiukilla noi kuminauhat millä se on kiinni.

    Ja tommonen "kova" pressu vai miksi sitä nyt sanoisi,on myös enempi lukitumman näköinen.Vai onko tossa joku lukitussysteemi?!?
     
  6. Visa

    Visa Gearhead

    Tuossa on etureunasta n. 8cm päässä akselipultit laitettu lavan reunaan, mitkä toimii saranana. Takareunaan pitäis tehdä vielä lavan sisään pari koukkua, ja kumilenksuilla pistäis kiinni. Biltemasta kävin hakemassa kaasuiskaritkin tuohon et voi halutessaan pitää kantta ylhäällä.
    Hyvin tuo on toki kiinni pysynyt ilman mitään lukituksiakin, kun on sen verran piukasti sovitettu.

    Edit. jos ompelut ei oikein itseltä onnistu, niin sälekaihtimet.net tarjos mulle 190€ ommellun markiisikankaan. Tokkopa itekkään olisin alkanut suunnittelemaan mitään ompelujuttuja, mutta kaikki kankaat mitä löysin kaupasta, oli liian kapeita..
     
  7. Jeep-Ukko

    Jeep-Ukko Gearhead

    Pakettiauto säädöksistä tietoa etsiskelin ja törmäsin tähänkin aiheeseen.

    Tuosta kovasta ja pehmeästä lavakatteesta, joskus joku tuttu tokas, että katsastusmies oli kriteereiksi maininnut, että mikäli menee puukolla läpi, niin on pehmee, mutta jos puukko ei uppoo, niin on kova.

    ---

    Ja sitäkin vitsailtu, kun laitat pakettiauton peräkonttiin sohvan kiinni kuljetusta varten.

    Jos se on irti, niin saat sakot, sitomatta jättämisestä.
    Ja jos on kiinni, niin saat veroseuraamukset ylinmääräissitä pehmeistä penkeistä.
    Juu, järjen käyttö on sallittua.
     
  8. daavid-son

    daavid-son Gearhead

    Yhdeksänkymmentä luvun lopussa ei saanu laittaa Pitkälavaseen 1991 vm. Chevrolettiin kopinkorkuista lavakatetta, koska katsastusmiehen mukaan muuttuu umpipakettiautoksi. Lavan sisäkorkeus täytyy olla vähintään 1,3 m ja lavan tilavuus vähintään 3 kuutiota.
    Näihin verovapaihin pakettiautoihin muuttu säädökset 80-90´luvulla melkein vuosittain. Millon tarkennettiin 80 lätkä sääntöjä. Mullakaan ei alkuun tarvinnu olla 80 lätkää kun auto painoi tasan 1800 kg. Sääntö 80 lätkälle koski YLI 1800 kg painavia autoja. No kohta laki tekstiä muutettiin. Sitten se laki kuului: 1800kg JA YLI painavissa pakettiautoissa pitää olla 80 lätkä. Näitä pykäliä rukattiin sitä mukaan, kun tuli uudellaisia veronkierto viritelmiä oli BX citkkaa suksiboxilla ja kaiken maailman lava camaroa. Ja kaikestahan sai kärsiä sitten nämä oikeat pakettiautot.
    Tyhmempi luulis, että tommonen 90 luvun paketti auto on jo tuottanut valtiolle vero tuloja polttaine verojen ja käyttömaksujen muodossa sen verran, että siihen saisi laittaa polttoaine taloutta PARANTAVAN lavakatteen. Mutta näinhän se ei taida ihan suomessa mennä.
     
  9. mke77

    mke77 Gearhead

    tuosta puukon lyömisest tuli mieleen (menee se puukko lasikuidustaki läpi ku kunnolla lyö :) )legenda ku jonkun jamapan autoa oli sörkittu konttorilla tosissaan ja kaivettu ruoste reikiä niinku viimusta pvä....oli siitä tietty hylvy tullu....omistaja tulistunu, ottanu ruuvimeisseli takakontista ja tempassu sen autonsa kattoon pystyyn ja sano:"meneese ruuvari terveeseenki peltiin ihan kaivamati".... :rotfl:
    ...no juu, se aiheen vierestä...ja ite aiheeseen, en säänöksiin ota kantaa ku kaikil konttoreil o oma tulkintas vuosmalleist ja katomateriaaleist ja laidan korkeuksista...
    . mut hienoin kate mitä mul o tullu mieleenon ollu vastaava ku kuormaautoihi o kasettiperissä, mikä rullaa etureunaan ittellään kun sen päästää "irti", joku kierrejousi teräs nauha molemmis reunois pinkotettuna, ja pressu kirjänä siin välis....ei kaikkein käytännöllisin jos kuskaa paljon erikorkusii, mut siisti.
    paljonha näkee et 2 tai 3 sähköputkee pinkotettu pressun alle poikittain hiuka karrelle, ni ei ainaka kerää vettä eikä lunta kauheesti päälle...
     
  10. -TH-

    -TH- Gearhead

    Re:



    niinpä, mitehän senkin todistat? mulla on `90 sevy jossa oli kate,muttei merkintää lapuissa, konttorilla ei asiasta kovin paljoa ollut hinkua tutkia saisiko merkinnän..tuli vaan mieleen että monestakohan pikkarista on merkintä pudonnut pois silloin kun tämän puolijumalaisen trafin systeemit alkoivat renata ja esim. vetopainot ym. heittivät päin persettä? kysyin tätä trafilta, kehottivat kääntymään konttorin puoleen :eek:

    eli jos joku lukeepi tämän ja tietää ja voipi todistaa,että tuo minun kate on ollut alusta asti kotteron selässä, niin maksan korvauksen jos kate saahaan laillisesti käyttöön. auton tunnisteita luovutetaan pyynnöstä, kiitos.
     
  11. artz

    artz Gearhead

    Olikos nämä kovat katteet nyt sitten sallittuja kaikenikäisissä henkilöautoiksi rekatuissa lavureissa, riippumatta koska rekisteröity tai tuotu Suomeen?
     
  12. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Hienosti toteutettu nim. Visa. Mites toteutitte ton alapuolen? Onko ne solmittu vai liimattu vai? Se on varmaan itsellä joku samantyylinen ratkaisu edessä. Tuliko tolle paljon painoa kun raudasta teitte ja ootko vielä kokeillu miten kestää pumppuja vääntyilemättä? Vai onko kyseinen peite enään olemassa?
     
  13. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Ja mites muuten? Mobilisti yrittää nyt tehdä sen ennakkotapauksen piilofarkuista. Niin miten se vaikuttais pick uppeihin? Kun eikö h-auto saanu kovan katteen? Ideana, että jos voi kääntää maksutta h-autoks niin eihän kate kieltoa voi enään perustella veroilla? Etenkään kun uusissa katteen saa. Onko mobilistin väkeä paikalla, olis uusi ennakko tapaus rojekti.
     
  14. rb

    rb Double Gearhead

    Re: Re:

    OT:


    En tiedä montako ihmistä trafille tarvittaisiin vielä lisää, että ne osaisi vastata johonkin kysymykseen jotain.

    Viimeks kun soitin ja kysyin että millasen todistuksen te haluatte tästä prätkän rungon mittaamisesta, niin kehoitettiin kääntymään katsastuskonttorin puoleen ja sit kun soitin konttorille, niin sieltä käskettiin soittamaan trafille.

    Vittu mitä touhua!!!
     
  15. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Se on niin kutsuttua vastuunsiirtoa :)
     
  16. Ck

    Ck Gearhead

    Nykyään saa pakuihinkin jo laillisesti kovan katteen. Tuli vuoden alusta mahdolliseksi.

    Muutoskatsastus 23§ -> 8§ pykälän mukaiseksi pakettiautoksi ja sen jälkeen saa laittaa. Yleensä 8 pykälän vaatimuksetkin täyttyy, 680kg kantavuus,yks penkkirivi,2500kg kok paino, eikä liikaa tehoa.
     
  17. 455STW

    455STW Gearhead

    Mikä on tämän hetken tilanne kovan matalan lavakatteen suhteen, saako olla paikallaan? Auto on vm.2000 Chevyn S10 ja lavan päällä alumiininen saranoitu kate?
     
  18. 455STW

    455STW Gearhead

    Paikalliselta katsastuskonttorilta tarkistettu: edelleen laiton, saattaa aiheuttaa veroseuraamuksia. Hieno maa tämä Sovjet-Finland...
     
  19. janiluo

    janiluo Gearhead

    No kysyitkö paljon tulee veroa? Jos kyse verovapaasta pakettiautosta (ennen 1991) niin ei kai niissä ole enää jäljellä paljoakaan veroa maksettavaksi vai tuleeko niistä henkilöautoja? Pickuppeja ei tietääkseni saa nykyään edes leimattua henkilöautoiksi joten mikähän tuo veroseuraamus oikeasti edes olisi?
    :rolleyes:
    - Jani -
     
    455STW tykkää tästä.
  20. 455STW

    455STW Gearhead

    Itse asiassa kysyin mutta vastaus oli: "Ei kannata lähteä kokeilemaan."
    Autohan on vm.2000 ja tuotu maahan jossain vaiheessa käytettynä.
    Autoilijan kyykyttäminen tuntuu jatkuvan...
     

Kerro tästä muillekin!