C3 ja C4 sekä MT-75

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja xtremer, 30.9.2002.

  1. xtremer

    xtremer 1st gear

    Mitäs eroa on C3 ja C4 ?
    onko erona ratti- ja lattiakahva ?

    Kun metri voorteissa automaattina on C4 !
    lähde Ford luettelo:
    http://www.oldcars.de/index_e.htm
    ja manuaalina MT-75
    Niin saako M-voortiin C3:sen pultattua
     
  2. Tero_S

    Tero_S Gearhead

    M-hopan laatikkona voi kai olla myös joku borg&warner (taunomatic)?

    On C3 ja C4 laatikoissa muutakin eroa, tai paremminkin ero on muualla. Molempia voi olla lattia tai rattikepillä. C4 on kai vanhempaa suunnittelua ja jenkeistä peräisin. Jenkkien suunnittelema voi C3:kin olla, siellä kun tunnutaan automaatit paremmin hallitsevan(enemmän kokemusta?). C3 on pienempi kuin C4:nen. C3:n on siis suunniteltu pienempiin moottoreihin (neloset ja kutoset) kuin C4:n joita löytyy kasienkin perästä.

    Ei kai M-fordeissa MT75 manuaaleja ollut vai ottiko ford saman laatikkokoodin uudelleen käyttöön? Mä olen tottunut pitämään uudempia sierran ja scorpion 5v laatikoita MT75:na. (Etuveto MTX75). Vai muuttuiko vain kirjoitus asu MT-75 -> MT75?

    Kyllä C3:n saa M-taneenkin ruuvattua olettaen että laatikko on peräisin kutosmoottorisesta autosta. Vaihdelaatikon palkki ei enkä sovi, samoin kardaanin kanssa voi joutua askartelemaan.
     
  3. xtremer

    xtremer 1st gear

    Kyllä mä muistelisin että
    lootassa olisi lukenut mt75 ??? loota on pieni ja vaihteen siirto menee 3 eri tangolla !
     
  4. Capri26i

    Capri26i 1st gear

  5. xtremer

    xtremer 1st gear

    Kiitos capri2.6:lle hyvästä linkistä!
    Ei näytä yhtään samalta toi mt75 !
    Lodju on kotipaikalla joten en voi varmistaa
    olenko ollut pahastikin tinnerihöyryissä
    kun olen irroittanut laatikon =)

    itse asiassa type 2 olisi lähin mutta vaihteensiirrin on 3 vipuvarrella.

    Taunomaticia on ainakin 1,7l

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: xtremer 2002-10-01 08:00 ]</font>
     
  6. seppo

    seppo 1st gear

    TIETO:
    Sitä kolmevipuista mallia käytetty ainakin kaksilitraisessa Caprissa.

    FAKTA:
    Amatööri onnistuu purkamaan ja kasaamaan sen. (ja se vielä toimii)

    ARVAUS:
    Et tee sillä mitään :smile: (Ei tahdo kestää, ja osien saanti kyseenalaista)
     
  7. xtremer

    xtremer 1st gear

    ÄKKINÄISEN TIETO:
    M-fordiin ei muuta saa ilman kötöstelyä
    HATARA FAKTA:
    2,6l V6 M-fordissa sama lodju ja gymmin polttotalkoot jätettävä nuoremmille ja 'hyvä' tuloisille
    HYVÄ KYSYMYS:
    Mikähän on k.o lodjun tyyppimerkintä?
     
  8. seppo

    seppo 1st gear

    Kyseinen (jos puhutaan samasta laatikosta) totelee nimeä TYPE F

    "4 speed box with unique side lever shift rods. Fitted in Capri 2.0 72-82" -Burton power:n katalookista.

    Samasta lähteestä katsellen voisi päätellä, että TYPE E (ROCKET), pitäisi sisällään samoja osia, eli kyllä tuohon "vipuihmeeseenkin" saattaisi jotain löytyä.
     
  9. Capri26i

    Capri26i 1st gear

    mulla on ylimääränen hyväkuntonen tollai tankoloota capriin, nelipykäläinen ja pakki kakkosen "takana". on vielä kiinni mutta kohta vaihan pois. tää on 1.6:ssa kiinni, sopii kyt.kopan ja sisäänmenoakselin vaihdolla kutosiin(kutosissa pidempi se akseli, nelosen akseli kutosessa tulee silmälaakerin puoliväliin ja se ei oo hyvä)
     

Kerro tästä muillekin!