C6 hännän holkin vaihto

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja weard_racing, 21.8.2009.

  1. weard_racing

    weard_racing 1st gear

    Eli pitäs vaihtaa kaverin mustangiin hännän stefa ja samalla se holkki mikä on heti stefan perässä ja ilmeisesti keskittää (?) kardaanin. Mitenkäs se hokki pitäs tulla pois sieltä ku yritettiin pihdeillä ja ruuvvarilla kammeta niistä pikku koloista mitkä siellä on mutta ei tullu ei nii millään.. Onkos siihen joku oma hokkuspokkus loitsu millä sen saa ulos vai mitä helvettiä? Vai vaan ihan kylmästi vasaralla solmuun ja sit repimällä pois??

    edit: voipi olla nuo osien nimet vähän väärät kun ei ole pienintäkää hajua mikä niitten oikee nimi on..
     
  2. Galaxie61

    Galaxie61 Gearhead

    ei kannata varmaan meisseliä väliin hakata, voi tulla alumiiniin paha jälki tai vaikka halkeama.
    ite olen hakannu taltalla varovasti vähän matkaa halki ja iskuvasaralla koputellut holkin pois...
     
  3. Buick55

    Buick55 Gearhead

    Lähtikös siitä se häntäkappale pois kun en muista vai oliko samaa valua kuorien kanssa?
    Jos irtohäntä niin irti häntäkappale ja sopivalla tampilla ym lyö holkin pois on kuitenkin sen verran tiukka ettei ihan itsekseen pois putoa,uusi holkki taas sopivalla tampilla varovasti lyöden ettei murjo holkkia niin että joukki vielä menee hyvin paikoilleen.
    Jos ei lähe häntä irti niin ompi sitten haasteellisempi homma...
     
  4. weard_racing

    weard_racing 1st gear

    Pitää huomenna kömpii uudelleen sinne alle ja vilasta millanen se on..
    Mites jos se häntä on irtonainen niin vaa kehäpultit auki ja häntä tippuu syliin vai onko siinäki joku juju.. Ei meinaan ole MITÄÄN kokemusta automaateista muuta kun että siellä on jännän väristä öljyy sisällä ja sitä öljyy on hyvä olla riittämiin ;)
     
  5. VesQ

    VesQ 1st gear

    Sanoisin kyllä että aika ilkeä homma on suorittaa noin auton alla, pariin manuaaliaskiin vaihtanut ja ei se hyvin lähde vaikka on häntäosa kädessäkin. Toisesta otin silleen että rautasahan terällä jynssäsin kahdesta kohtaa halki ja palaset pois, toinen tuli lyötyä sorvatulla holkilla pois. Mieluusti prässissä takaisin uusi, tai tosi varovasti tarkoilla mitoilla sorvatulla tapilla naputtelemalla/lyömällä

    Kumpikaan ei kyllä onnistu jos pääakseli töröttää siinä reijässä vielä eli melkeen suosiolla häntä käteen, hommasta tuleekin vähän isompi jos häntä ei lähde auton alla irti tai lähde ollenkaan :D

    Vasaralla ei tosiaan kannata irrottaa kun on sen hännän koppa sitten solmussa, yleensä on vielä aika pitkiä noi holkit luokkaa 5-10cm niin ei ruttuunkaan mene kovin helposti saati pihdeillä liiku
     
  6. jko

    jko Gearhead

    holkki on noin 50mm pitkä eikä lähde suosiolla kun ulosvetäjällä,ite
    sorvailin putkesta holkin jonka ulkohalkaisija on sama kun joken ja
    sisähalkaisija niin suuri että akseli mahtuu sisälle,holkin päähän tuli
    4mm halkaisijaltaan suurempi olake ja viiste,holkin pää halkaistaan
    neljästä kohtaa laikalla noin 20mm matkalta,nyt holkin voi työntää
    laakerin sisälle ja olake lukitsee sen laakerin taakse,holkkiin voi liittää
    vaikka heittovasaran tai tehdä putkista vedon hännän päätä vasten
     
  7. VesQ

    VesQ 1st gear

    Toi olikin muuten näppärä, täytyy pistää korvan taa kun tulee seuraavan kerran tarvista vaihtaa

    Kuin paksu tossa on suunnilleen seinämävahvuus, että jaksaa kynnet vielä taipua ja taipuu vielä perillä takasin ?
     

Kerro tästä muillekin!