C6 - Mitä tapahtui?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Make500, 2.3.2014.

  1. Make500

    Make500 Gearhead

    Tuli tuossa tehtyä laatikkoremppaa talven aikana, jolloin uusin kaikki kuluvat osat ja asensin Transgon shift kitin venttiilikoneistoon.
    Samalla kun loota oli pois tuli vaihdettua nokka koneeseen ja muuta pikku hipistelyä. Kuitenkin nyt asiaan. Eilen sain moottorin ja lootan autoon takaisin ja ryhdyttiin velipojan avustuksella suorittamaan nokan sisäänajoa. Auto piti työntää ensin vekslaten tallista pihalle ja kun piti lykätä taaksepäin niin eipäs liikkunutkaan mihinkään. Aivan kuin olisi ollut P päällä millä tahansa vaihteella. Shifteri on säädetty oikein. No, tunkin avustuksella saimme auton ulos ja ajattelin että kyllä tuo nokka nyt ainakin ajetaan sisään ja näin tehtiin. Tämän jälkeen ajattelin kokeilla noita vaihteita ja kaikki tuntui menevän päälle niin kuin pitääkin, tosin jotenkin naheesti lähti alkuun liikkeelle. Parinsadan metrin ajon jälkeen kaikki tuntuis olevan OK joten auto stoppiin ja vapaalle. Ja nyt sitä pystyi lykkäämään taaksepäin. Onko kellään ajatuksia siitä mikä helkutti siellä pisti alkuun hanttiin? Olen täysin varma että Parkin kynsi ja hammaskehä on oikein. Tiedä sitten uskaltaako lähteä keväämmällä pikatielle ollenkaan...
     
  2. FoCoMo

    FoCoMo 1st gear

    Kai kokoomis vaiheessa pyörittelit pää-akselia molempiin suuntiin? Ja pyöri molempiin suuntiin? Jarrukengissä pinta tai pinnat irronnut ja pyörii rummussa, näin on käynyt..
     
  3. Make500

    Make500 Gearhead

    Jarrujen puolesta on OK. Autoa lykittiin kyllä ilman lootaa ongelmitta. Kyllä sitä pääakselia siinä tuli pyöriteltyä johonkin pisteeseen saakka, mutta en muista sitä enää kokeilleeni kun sen nippuun sain. En kyllä keksi mikä siellä "haki paikkaansa" mutta tosiaan pienen testilenkin jälkeen se pyöri kyllä vapaalla molempiin suuntiin. Lootaan tuli uusi sprägi ja thrust washerit lukuun ottamatta selektiiviä pumpun päässä. Päittäisvälys oli speksin sisällä, mutta ylärajassa. Paineilmalla testasin vielä kokoomisvaiheessa että low-reverse kytkin pelasi ja palautui. Ei kyllä yhtään huvittais repiä lootaa enää pois. On aika työmaa noiden Hookerin täyspitkien kanssa..

    [​IMG]
     
  4. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Pannan säätö liian piukalla.
     
  5. Make500

    Make500 Gearhead

    Tätä minäkin ajattelin. En enää muista tuliko tuota pantaa uitettua öljyssä(olisiko pitänyt?) , mutta ohjeen mukaan momenttiin ja sitten takaisin jonkun verran. Mutta jos panta piukassa niin eikös se juuri olekin sitten noin että takaperin pääakseli ei pyöri?
     
  6. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Kyllä ne kaikki kitkat pitää hukuttaa ekaks öölissä ja juuri noin että panta on liian piukka jos jortsu ei pyöri vastapäivään.
     
  7. Make500

    Make500 Gearhead

    Joo kyllä noi levyt uitin hyvin ennen asennusta, mutta jotenkin vaan muistasin että pannan heitin kuivana ( ehkä puolivahingossa ). Täytyypi tsekata toi pannan kireys ens viinkonloppuna..
     

Kerro tästä muillekin!