C6 pakkovaihteet

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja elkamiina, 4.12.2019.

  1. elkamiina

    elkamiina Gearhead

    Rempattu C6 loota pari vuotta sitten. Ostin tuon auton syksyllä ja hokasin vian, jota ilmeisesti edellinen omistaja ei ollut huomannut?
    Nyt auto on pukeilla ja olisi helppo tsekata, mutta mitäpä tsekkaisin.

    D toimii normaalisti, mutta kun laittaa 2 tai 1 vaihteen kepistä, auto sammuu. Siispä joku öljyreitti on tukossa mutta mikä? Sammuu kuin seinään.

    Olisiko vinkkejä?
     
    Muokattu: 4.12.2019
  2. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Kattelisin vikaa ekaks sähköjohdoista.
     
    Jussi289 tykkää tästä.
  3. elkamiina

    elkamiina Gearhead

    :rotfl::rotfl::rotfl: Sekin olisi helppoa kun hylsyn sähköt on levällään tallin lattialla. Eli mahdollisesti venakoneistossa kaikki ok? Joskus oli TH350 väärä välitiiviste ja se aiheutti sammumisia.

    Mutta Nätkini tuon laatikon on tehnyt, niin tuskin eka loota ollut linjastolla.:)
     
  4. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Ei kai se loota koneen suunnasta katottuna pääse yhtään enempää jumiin ku se paikallaan seistessä on?
     
  5. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Vaikka ei olisi venakoneistoa lainkaan ja kaikki mahdolliset öljyreijät tukittu niin on siellä edelleen se turbaani välissä ja se luistaa oikeastaan ihan aina. Koloselta kakkoselle kepakkoa siirtämällä plootassa ei tapahdu mitään muuta kuin öölinpaine nousee inan.
     
  6. elkamiina

    elkamiina Gearhead

    No niin. Joo, todellinen aivopieru taas... Niinpä tietenkin.(facepalm)
    Ja nyt kun muistelen kymmenen vuoden takaista episodia, niin letukan toosassahan olikin vain pakki ja loput hukassa sen väärän välilevyn/tiivisteen takia.
     
  7. elkamiina

    elkamiina Gearhead

    No tähänkin tuli viimein vastaus. Tämän projektin aikana on törmännyt melkoisiin patentteihin. Se keneltä ostin tuon auton, kehui maasta taivaaseen kätevää poikaansa, joka on aika seppä ja vannoutunut jenkkiharrastaja. Tehnyt paljon kaikkea remonttia. No siltäpä vaikuttaa. Ollut aika monta kertaa sormi sieraimessa, että miten on keksittykin tämmöinen korjaustapa.

    Mut asiaan. Rattiputken sisälle oli ruuvattu liian pitkällä ruuvilla vaihdenäytön vaijerin pidike. Se osui virtalukon siirtotankoon. Kun väänsi 2 tai 1 vaihteen päälle, se ruuvi veti virrat pois. Eksoottista ja ihan vahingossa löytyi, kun tein muuta säätöä.

    Sitä vaan olen miettinyt, kun aika moni asia ei toiminut näiden löytyneiden patenttien jälkeen, niin oliko se poika sittenkään nyt niin....
     
    T5 tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!