C6:sen irroitus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Rusty, 14.10.2012.

  1. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Ei ole koskaan tarvinnut irroittaa automaattilaatikkoa mutta nyt ajattelin sen tehdä. Tässä tapauksessa C6 on 390:sen jatkeena ja kuuskakkosen Galaxien alla. Sen verran googletin että loota painaa peräti 90 kiloa? Mahtaako joutua irroittamaan hännän että sen saa sieltä välistä pois? Missä järjestyksessä tilannetta kannattaa alkaa purkamaan ettei vaan kävisi mitään haaveria.
     
  2. Tuossa kesällä nappasin vanhan pois ja survoin uuden tilalle. Kyseessä täysin sama kombo 64 kalkkunassa... Etenin irroitusvaiheessa suurin piirtein seuraavalla kaavalla ja sain vanhan pois ehjänä/ongelmitta

    -putkisto irti ja peltisarjoja löysälle - Mulla sarjat ikävästi tiellä
    -kardaani irti
    -nopeusmittarin vaijeri irti
    -lauhduttimen letkut irti
    -turbiinin pultit pois
    -tunkki alle
    -keskipalkki irti, sekä lootasta että rungosta
    -startti irti
    -oljytikun putki talteen
    -turbiinikopan pultit irti
    -loota hallitusta alas

    Tuossahan oleellisesti vaikuttaa mahdolliset tehdyt muutokset rakenteisiin mm peltisarjat mutta kyllä sen pitäisi sieltä livahtaa...
    Toki ölpät ensimmäisenä pois aiheuttamasta turhia murheita.
     
  3. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Kuulostaa loogiselta muuten paitsi tuo keskipalkin irroitus. Nimittäin se on hitsattu kiinni, alunperin ilmeisesti pultattu? Tämä mun kalkkuna on ollut alunperin pikkulohkolla ja manuaalilla joten tuo palkki on varmaankin itse sinne laitettu?

    Korjaus edelliseen: Tänään kun paremmassa valossa asiaan perehdyin niin pultattuhan tuo oli. Anteeksi tyhmyyteni.
     
  4. country gt

    country gt 3rd gear

    C6 kaavelissa noi keskitystapin korvat on hiukan ohkasia joten saattavat särkyä jos on huolimaton.Kone kannattaa tukea siten ettei se pääse keikkumaan kannaketyynyjen varassa.Ja takas laitettaessa ei pidä kovin ronskisti vedättää kaavelin pulteilla. nimim.useita hitsattuja korvakkeita nähnyt.
     
  5. Joo... Fe keikkaa lootan kadotessa perästä. Joko pukki koneen takapään alle tahikka pölkky imusarjan ja tuliseinän väliin jos ei tarvitse maalipintoja arkailla. Itse tein takaisinpäin laittoa varten rullakon, jonka molempiin päihin hitsailin saksitunkit. Tällä systeemillä uusi loota meni todella vaivatta sukkana paikoilleen. Mikäli lootan ja koneen välissä on peltilevy, se kannattaa surrata ohuella metallilangalla paikoilleen ja vedellä langat pois välistä kun saa pultteja kiinnipäin.

    Ja pois ottaessa koneen on hyvä antaa pikkasen niiata taaksepäin niin uusi loota menee helpommin perille...
     
  6. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Kiitos, paljon hyviä vinkkejä tullut mitä ei olisi tullut ajatelleeksi. :D
     
  7. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Homma nytkähti liikkeelle seuraavasti, kardaani irti, mittatikun putki pois, nopeusmittarin vaijeri irti, öljynjäähdyttimen putket irti, turbiinin suojapelti pois, startti irti ja sitten se alipaineletku jonka päässä on se klunssi... Öljyt tuli laskettua kätevästi laatikon hännän kautta (hallitusti). Jatkuu huomenna koneen tuennalla ja pakoputkien löysäämisellä..
     
  8. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Lienee neljällä pultilla kiinni vetolevyssä? Kaksi on näkyvissä, miten pyöräytän loput näkyviin?
     
  9. Landseer

    Landseer Gearhead

    Pyöräytät konetta vaikka kampuran päästä sopivasti hollille
     
  10. sbf

    sbf Gearhead

    Tarkennetaan vähän.
    Turbiini on kiinni vetolevyssä vaarnaruuveilla ja muttereilla.
    Mutterit tulee irroittaa.
    Ja konetta ei pidä pyörittää vaan kampiakselia.
     
  11. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Jes, irti on. Kiitos arvokkaista vinkeistä.
     
  12. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Tulevana Lauantaina olisi tarkoitus käydä heittämässä tuo kikkara Niemensivun Sepolle. Kokemuksia?
     
  13. Galaxie61

    Galaxie61 Gearhead

    ei valittamista.
     
  14. Rusty

    Rusty Double Gearhead


    Eilen tuli pajalta soitto että hitsataanko kaavelia kun oli löytänyt jonkun halkeaman siitä...
     
  15. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Loota tuli kuukaudessa kuntoon, läpikäyty shiftkitillä ja uusilla tiivisteillä ym. Ja korjattu turbiini.
     
  16. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Mistäköhän tuon peltilevyn saisi hommattua kun Seppo sanoi että se olisi hyvä siellä olla, jopa välttämätön. Tähän asti on ollut ilman, jostain syystä.
     
  17. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Asennus sujui yllättävän mutkattomasti ensikertalaiselta, omatekemä saksitunkkinosturi oli oiva apuväline. Vielä kardaani kiinni ja öljyputket, ynnä muut hilppeet ja öljyä sisään niin pääsee koekäyttämään.

    Ja lisätään vielä että se välipelti löytyi OD:n ostopalstan kautta. Kiitos Pizzamake!
     
  18. pizzamake

    pizzamake Gearhead

    Hieno juttu !
    Hyvä, että pystyi olla avuksi.
     

Kerro tästä muillekin!