Cadillac 1959 Coupe De Ville - Bolts & Nuts resto

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja EVO X, 28.11.2012.

  1. EVO X

    EVO X Gearhead

    Verhoilujen kunnostus alkaa ovipahveilla! Startti blogissa ja projekti jatkuu pitkälle ensi syksyyn ainakin penkkien osalta.
     
  2. kotr

    kotr 3rd gear

    Olen mykistynyt vaikka luin vaan tuon vanne/merkin teko pätkän...pitää olla vaan hetki hiljaa ja työnnellä neuloja kynsien alle!! Uskomatonta työtä!!
     
  3. EVO X

    EVO X Gearhead

    Ei kannata, ei tämä niin vakavaa ole :lol:
     
  4. Mikk0l

    Mikk0l 1st gear

    Hienoo! :D
     
  5. Kartsa67

    Kartsa67 3rd gear

    Olen tätä blogia seuraillut suht säännöllisesti ja pakko yhtyä tuohon pari riviä ylempänä olevaan kommenttiin. Työnjälki on kerta kaikkiaan mykistävää ja se, että teet puuttuvia osia lähes tyhjästä itse on kyllä hatunnoston arvoinen juttu myös.
     
  6. hevimies

    hevimies Gearhead

    Kyllä tätä tulee aktiivisesti seurailtua ja ihasteltua. :D
    Nätti siitä on tulossa, siitä ei mihinkään pääse!
     
  7. EVO X

    EVO X Gearhead

    Verhoilun kunnostus jatkuu blogissa! Lisää päivityksiä tulossa vielä tällä viikolla.
     
  8. EVO X

    EVO X Gearhead

    Kattoverhoilu ja äänieristys asennettu! Parempia kuvia myöhemmin kun saan joskus järkkärin samaan aikaan talliin.
     
  9. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    Hienon näköistä! Tosin tuo äänieristysmaton laajamittainen käyttö voi olla hieman "overkill".... Jossain HotRodMagazinen tms jutussa tekivät äänieristyksiä ja mittailivat tuloksia; liimattavan äänieristysmaton teho ei perustunut siihen, että koko pinta peitetään matolla vaan siihen, että saadaan alkuperäisen pellin ominaisvärähtelytaajutta muutettua pienilläkin suikaleilla jotka lisäävät pellin painoa. Kattoon ja kylkiin riitti kapeat (n 10-15 cm leveät) soirot mattoa jotta saadaan sama teho kuin koko pinnan eristämisellä. Ja lopputulos on keveämpikin...
     
  10. EVO X

    EVO X Gearhead

    Varmaan pitää paikkansa. Kyljissä ja ovissa on 2x 15cm korkeat ja 50-60cm leveät kaistaleet, tosin niistä ei ole kuvia. Lattiaan halusin reilusti eristettä esim. Hiekkatieajelua silmällä pitäen. Yksittäinen kiven tms. Ropina kuitenkin kolahtaa peltiin varmasti kovemmalla äänellä jos kyseisessä kohdassa ei ole mattoa. Ajomelun ja viiman kanssa asia on todennäköisesti juuri niin kuin BS mainitsi. Toki itse en ole mikään aiheen tietäjä joten en höpise enempää omiani. Yllättävän paljon tässä oli jo tehtaalla käytetty tuota eristystä, mutta toisaalta onhan se Cadillac :D
     
  11. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    Kyllä Cadillacin pitää olla hiljainen. Se HRM lehden esimerkkiauto taisi olla jokin roadrunner tms muskeli, joka jo lähtökohtaisesti on varustettu lähes olemattomilla eristyksillä...ja koneena tietysti jokin ränttätänttä isolohko, joten ei ihme jos siinä kattopelti resonoi. Ja jutussa oli tietysti kantavana teemana myös suorituskyvyn ylläpitäminen, eli ei turhaa massaa mukaan mutta mukavuutta lisää. Vaikka maailmaan meteliä mahtuu niin saa silti jossain olla hiljaistakin :) :)
     
  12. Herje

    Herje Double Gearhead

    On kyllä todella upea työnjälki tämän projektin kohdalla :eek:
     
  13. Tunari-82

    Tunari-82 1st gear

    Olenkin jo odotellut että koska tulee uutta päivitystä,projektin tiimoilta.
    Hyvältä näyttää... 8)
     
  14. EVO X

    EVO X Gearhead

    Juu vähän hitaastihan tämä etenee kun meinaa olla kaikenlaista muuta hommaa tuolla Pohjanmaan suunnalla. Kromiosia kun sais takaisin tuolta maailmalta niin sais sivulasit kiinni pikkuhiljaa. Sähköjohdot pitäis oikein ajatuksella vedellä paikalleen, mutta on vähän haastavaa kun ei muista enää yhtään missä on mitäkin ja kuvia on heikonlaisesti.. mutta eikö ne sinne saada. Kaasuvivustossa on jotain häikkää kun poljin ei pelaa, joten sekin täytynee vilkaista. Ilmeisesti vika on vaihdelaatikon bräketissä. Loodan ja tehostimen öljyt vielä niin sitten olis kaikki nesteet tuvassa. Sähköt kun vaan saa paikalleen niin vois kokeilla tarjota vähän akkua. Onhan tuota koekäyttöä nyt odoteltukin, viimeksi se on kuulemma käynyt joskus -90-luvun alussa. Loppujen lopuksihan tuossa ei aivan älyttömästi rakentamista ole enää, mutta sekin vähän on järjettömän kallista (verhoilu/puskurien kromaus). Joutui oikein laittaa käyttiksenkin myyntiin että tän saa ens vuoteen mennes kasaan. ACS olis deadline, mutta vielä tärkeämpi DL on heinäkuussa -15 kun sen pitäs omin voimin viedä kirkon pihasta juhlapaikalle.
     
  15. EVO X

    EVO X Gearhead

    Yksi haastava palikka saapui vihdoin tänään, nimittäin kyljen takaneljänneksen pitkä rosterilista :) Olen haeskellut osaa 2009 vuodesta lähtien, välillä vähän tiiviimmin ja välillä en juuri ollenkaan. Nyt sitten kuitenkin löysin osan samalta kaverilta keltä kysyin osaa ensimmäisen kerran vuonna 2009! Ei nyt sentään sama osa ollut mutta kumminkin. Vanhaa kieroa listaakin yritettiin oikoa vähän sekalaisin seurauksin, mutta en kuitenkaan ollut siihen lopulta tyytyväinen. Nyt saa kuitenkin vihdoin huokaista kun 2kpl siistejä 2D kopan listoja löytyy kotoa! Kaverilta kesti 3kk lähettää lista Suomeen ja välillä meinasi usko loppua, mutta loppu hyvin kaikki hyvin.
     
  16. starcraft

    starcraft Gearhead

    Taitaa olla yksi vaikeimpiä 59 osia nuo coupen takakylki listat tänä päivänä. Aika monella ne on vääntyneinä ja haaveissa löytää paremmat.

    Mukavaa kun jaksat tehdä blogia projektin ohella. Varsinkin talven pimeinä iltoina mukava seurata miten muiden projektit edistyy.
     
  17. EVO X

    EVO X Gearhead

    Näin on. Kyllä niitä löytyy 4D-sedaniin kohtuullisesti, mutta 2D on super haastava. Hintaluokka on jo lähempänä tonnia tuon listan kanssa, mutta täytyy sanoa että joskus sitä tekee löytöjä kun vaan pitää silmät auki. Blogille jää hyvin aikaa täällä Etelä-Suomessa kun ei autoa pääse tekemään. Viimeaikoina on tullut vain nuukailtua noitten kuvien ottamisen suhteen, joten blogin päivityskin ontuu.
     
  18. EVO X

    EVO X Gearhead

    Blogia päivitetty 18.7

    Lasit paikallaan ja kromia asennettu!
     
  19. hevimies

    hevimies Gearhead

    Olipas taasen mukavata katsella ja lukea kuinka viisysi edistyy ;)
     
  20. EVO X

    EVO X Gearhead

    [​IMG]

    It's almost alive!

    Sähköt on herätelty pikkuhiljaa ikiunesta ja auto alkaa heräillä vihdoin henkiin! Valot toimii, sähkölasit on säädetty ja toiminnassa. Startille hain eilen uuden soledoindin ja sen jälkeen pitäisi päästä avaimesta kääntämään. Pakkosyötöllä kone saatiin jo pyörimään. Kaikki nesteet, öljyt yms on tuvassa mutta bensa vielä uupuu. Jos kaikki menee niinkuin pitää tulee parin viikon sisään tänne video missä ensisavut pääsee ilmoille.

    Ovipahvit tulee huomenna ja penkit taasen lähtee verhoilijalle. Loppukuusta kuulemma voi odotella valmiita istuimia kotiinpäin. Kojelauta on ollut Ruotsin reissulla nyt 5vk ja pian senkin pitäisi saapua takaisin. Loput kromit lähtee myös huomenna kohti Puolaa ja 2-3kk päästä olisi mahdollisesti asennuksen aika. Kaikesta hyvästä ja huonosta huolimatta tämä laite alkaa pikkuhiljaa valmistumaan... 8) 8) 8)
     

Kerro tästä muillekin!