Cadillac 1960 sbc+th350, vaihdanko laatikon, perän vai koko tekniikan (ehdotuksia ja ideoita)

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja pörre, 15.11.2017.

  1. pörre

    pörre Gearhead

    No niin! viime talvena tuli laitettua tuohon hauturi-Caddyyn 350SBC+th350. Perä on GM 14-Bolt 3.77 ja laatikkohan vaihtaa varmaan jo 50km/h vsuhdissa kolmoselle.. Matkavauhdissa sitten onkin kierroksia jo aikalailla ja tosiaan matka-ajossakin menee se 30-litraa nätillä ajolla sadalla :D :D .. Kesä tuli muuten murheitta ajeltua.
    Tilannehan korjaantuu A:vaihtamalla TH700:nen tai B:vaihtamalla perävälitys harvempaan.
    Noh, nythän on niin ETTÄ mulla on tossa nurkassa yks Corvetesta napattu 87000ml ajettu LT1+4L60E sähköineen,bokseineen päivineen..
    Vierastan tosin hiukan sähkö- / ruiskutekniikan laittamista vanhaan autoon.. en tiiä sitte pitäskö myydä tekniikka pois ja hommata se th700:nen tilalle vai olisko toi hyvä tekniikka Caddyyn kun meinaa paljon ajaa? Optisparkkia ei ainakaan oo kauheesti kehuttu..
    Tallissa myös 1962 buick jossa paikalla laiska 305cid joka vsavuttaa ja puree öljyä, siihen vois heittää sitten taas Caddysta koneen jos intoutuu vaihtamaan ton LT1:sen caddyyn..

    Nyt siis Overdrivelaisilta vinkkejä mitä mä teen tai mitä tekisitte mun tilanteessa? :)
    Kiitos&Anteeksi
     
  2. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Uusinta tekniikkaa sisään ja ongelmanratkaisutopikki tänne foorumille.
     
    Inlinee ja Mikkis tykkäävät tästä.
  3. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Moro pörre! Sähän ostit multa impalan missä oli se kutkuteltu 350 pata.

    Jos maantiellä ajaa, niin isolohkolla ja kutitellulla 350mppisellä ei tuntunut kulutuksesssa juuri eroja olevan. Tais nimim rottenkinkin nyy jorkkeri 318lla viedä ihan mukavasti. Eli ei ne turhaan oo tainnu isoja patoja laittaa matalalla väännöllä aikanaan niihin.


    Toki sulla aika rapsakan tiuha perävälitys :)
     
  4. north

    north Gearhead

    Jos sul tommonen paketti on valmiina niin kannattais todellakin harkita.
     
  5. TopyCa

    TopyCa Gearhead

    Helpoin on vaihtaa välitys 2lla alkavaksi. Vakio '59-60 h-autossa on 2,94.
    Ja sit 255-80-15, tai korkeimmat mitä sopii, niin hiljenee kierrokset.
     
    isalmela tykkää tästä.
  6. pörre

    pörre Gearhead

    Pitääkö vaihtaa koko perä, vai sopiiko tuonne jotkut toisen välityksen sisuskalut? Tuossa kun kaikki perässä muuta, kuin normaali caddyssa, leveempi perse, lehtijouset...
     
  7. Roc

    Roc Gearhead

    2-alkava perävälitys ja TH350 kuulostaa vähän pahalta hauskuuden tappajalta. Vaikka eihän vanha hauturi caddy oo varmaankaan kiihytyskäyttöön tehtykään, mutta silti.

    LT1+4L60e olis mun valinta. Olis isokin auto ihan pirteähkö tuolla 3.77 välityksellä ja maantiellä mentäis vähän reilu 10 kulutuksilla.
     
    12345678910 tykkää tästä.
  8. pörre

    pörre Gearhead

    Taitaa tuo jonkun 2600 kg ainakin painaa...
     
  9. Roc

    Roc Gearhead

    No joo, sit mennään vähän isommilla kulutuksilla maantielläkin.
     
  10. TopyCa

    TopyCa Gearhead

    Aavikkoperävälitystä ei oo tuohon. Näyttäis että vain 3,21 löytyy ('80-luvun Vaneista 6,2L diiselillä) sun kuoriin. Jos on:
    • 10.5” diameter ring gear
    • Axles are 30 spline axles
    • 1.590” diameter shank on the pinion
    • Gear ratios: 3.21, 3.42, 3.73, 4.10, 4.56, 4.88, 5.13, and 5.38
     
  11. pörre

    pörre Gearhead

    Tarvii hiukan mittailla, kuinka toi LT1-paketti mahtuu vanhan tilalle, kardaania tarvis hiukan lyhentää, se ei oo ongelma, viimeks sitä jo jatkettiinkin :D taitaa LT1 mennä muuten aikalailla samoille sijoille kun perus SBC:kin. Ls-konetta näyttää jenkit näihin änkeneen ja silloin on joutunut etukehtoa silppuamaan, että saa koneen tarpeeksi alas. uus alusyyläri mulla on jo paikallaan ja duunipaikan hyllyssä on ruiskulle sopivia bensapumppuja.. sähköihin en oo tutustunut viellä kauheasti, egr ja VATS vai mikä se varkaudenesto olikaan niin pitää ohjelmoida pois käytöstä.. muuten kait se on pökkiä pistokkeet niihin kuuluviin paikkoihin ja pultata boksit johonkin päin konehuonetta..
     
    12345678910 tykkää tästä.
  12. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Mitäs jos laittaa TH2004R:n niin hyvällä tuurilla se paikallaan oleva TH350 on samanmittainen, joten ei tarvitse juurikaan ihmetellä kardaanin kanssa vaan on lähestulkoon bolt-on.

    Tämmöinen kohtuuvaivalla suorittettava "parannus".
     
  13. juko7

    juko7 Double Gearhead

    Limo- ja commercial-versioissa (hauturi) on ollut kokonaan omat perät tiheämmällä välityksellä. Jos päädyt vaihtamaan sen niin voisin mahdollisesti olla kiinnostunut ostamaan sen
     
  14. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Jos nätillä ajolla menee 30 litraa niin ei taida konepuolellakaan olla kaikki ihan kohdallaan.
    Kokonaisuudesta huolimatta tuossa kulutuksessa on enemmän kuin 5 litraa liikaa.

    Erilaisilla Sbc kombinaatioilla hinattiin traileria vuosikausia, eikä ihan noin paljon kulunut edes 5 tonnin kokonaispainolla.
     
  15. pörre

    pörre Gearhead

    oon epäillyt ite samaa, koittanu säätää kaasaria ja sytkää... 600 edeli ja hei-jakaja. jotkut venemoottorin kannet isoilla venttiileillä (kansista en tiedä enempää, enkä varmaa faktaa, edellisen koneen kasaajan puheita) .. Buickissakaan ei mikään aavikkoperä oo ja painaa toki hiukan vähemmän, SBC+TH350, niin se menee 14-litraan matkas ja 20-litraa kylillä, eikä tarvii ees koittaa säästellen ajaa
     
    Muokattu: 16.11.2017
  16. Joe Hunt

    Joe Hunt Double Gearhead

    Mulla olis Mielen perukoilla sellainen tuntu, että yks 350 motti vei kans osistaan huolimatta(performerit ja mummonokka) aivan liikaa bensaa.Reilu 2000 Kg sedani buikki. Ohivuotomittaus paljasti sen väljäksi vaikka ei kauhean vanha tekele edes ollut.
    Mutta parannuksena lukkoturbiinilaatikko ylivaihteella kunnossa olevan moottorin perään!
     
  17. kipi79

    kipi79 3rd gear

    Onko se LT1 kone 95 mallisesta tai uudemmasta, vai vanhemmasta? Mistä autosta lähtöisin?

    95 tuli uudempi optispark joka on aika paljon "vähemmän huono" kuin alkuperäinen 92-94 malli. (suurimmat erot on jatkuva tuuletus imuilmalla ja parempi suojaus)

    94-95 koneille löytyy edulliset säätöpiuhat ja softa työkalut.
     
  18. pörre

    pörre Gearhead

    Tämä tekniikka on -94 Corvetesta olen alustavasti tutustunut tuohon uudemman Optisparkin tuuletukseen ja tiivistämiseen
     
  19. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Helpoin varmasti se edelläkin mainittu th200r4 joka menee nykysestä askista riippuen suoraan sinne mutta kyllähän toi lt1 tekniikka sinne JÄRKEVIN olis laittaa jos meinaa enempikin ajella :)
     
  20. kipi79

    kipi79 3rd gear

    Jos vanhan haluaa muuttaa uudenmalliseksi pitää vaihtaa ainakin jakopään koppa ja jakopään yläratas.

    Corveten boxissa on oma VATS bitti, eli pelkän general (F/B body) VATS:in disablointi ei riitä.

    Onko myös LT1 veten apulaitteet? Sopiiko ne konehuoneeseen?
     

Kerro tästä muillekin!