Cadillac 1960 sbc+th350, vaihdanko laatikon, perän vai koko tekniikan (ehdotuksia ja ideoita)

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja pörre, 15.11.2017.

  1. pörre

    pörre Gearhead

    Ihan täys paketti on, kone apulaitteineen, laatikko ja sähköt bokseineen..
     
  2. pörre

    pörre Gearhead

    No mitäs sille bitille sitten pitää tehdä? Nyt ollaan jo vahvasti mun mukavuusalueen ulkopuolella, kun mennään syvälle bittipuolelle.. :D
     
    Muokattu: 16.11.2017
    isalmela tykkää tästä.
  3. kipi79

    kipi79 3rd gear

    Siis ohjelmissa joilla noiden boxeja saa muokattua (TunerPro ja tunercats) pitää ottaa pois päältä se corvette VATS että se "perus" VATS. Corveten boxissa ei yleensä ole tosin tuo perus VATS edes päällä.

    Ongelma tulee siinä vaiheessa kun esim tunerpro:lle haetaan sopiva boxin binäärin kuvaus tiedosto. Pitää löytää sellainen (riittävän uusi) josta löytyy myös tuo corvette VATS. Tuolla esim sellainen on: http://fbodytech.com/eehack-2/

    Tunercatsissa sellainen on myös, mutta se on maksullinen ja käyttöliittymä on vähän kömpelömpi.

    Tuolta löytyy infoa johtosarjasta: http://lt1swap.com/all_lt1.htm

    Olen pari LT1:n vakio johtosarjaa muokannut niin että ne on saatu toimimaan vanhemmassa autossa.

    Tuossa 4l60e laatikossa on suoraan pulssianturi boxille, mutta sieltä ei lähde vaijeria nopeusmittarille ollenkaan. Onko nopeusmittarille tarvetta?
     
  4. hzemax

    hzemax Double Gearhead

    Jos kyseessä 390 Cadillac mosa, ni hankkiudu äkkiä eroon, ja vaihda mikä tahansa V8 tekniikka tilalle
     
  5. Kalu

    Kalu Double Gearhead

    Vois kai sitä tota alotusviestiä tarkemminkin lukea...
     
    pörre tykkää tästä.
  6. pörre

    pörre Gearhead

    Nopeusmittari on mulle aivan turha, tällä hetkellä ei toimi cadillacissa, buickissa ja panheadissa ei oo ollenkaan, alkaa oleen toi perstuntuma nopeuteen aika luotettava :D lueskelin jostain, että suomessakin monia joille voi lähettää boksin ohjelmoitavaksi, niin ei tartte itte alkaa sitä hommaa tekeen, tota LT1SWAP-sivustoo oon kans kahlannut ja siellä tuntuu olevan ihan hyvää infoa asiasta. Aika pahasti alkaa näyttää siltä että toi LT saattaa siirtyä tuonne caddyyn ja sieltä kiulu buickkiin.. sen verran eilen kattelin caddyn nykyistä tekniikkaa, että kannet oli 305:sesta ja kone tosiaan nelipulttinen 350.
     
    Muokattu: 18.11.2017
  7. kipi79

    kipi79 3rd gear

    Sen boxin saa ohjelmoitua myös kiinni autossa kunhan vetään sen ALDL datapiuhan ja maan kabiiniin. Ilman ohjelmoitia se kone lähtee käymään ja käy pari sekuntia ennen kuin VATS katkaisee laulun.

    Oikeastaan mitä sille boxille pitää / kannattaa tehdä:
    - VATS pois
    - EGR pois
    - skaalata nopeustieto kohdalleen.
     
    pörre tykkää tästä.
  8. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Hyvin -90 luvun fleetwood liikkuu tollasella LT1 pannulla.
     
    pörre tykkää tästä.
  9. pörre

    pörre Gearhead

    Kiitos vastaajille, sen verran kannusti, että tekniikan vaihto alkaa ensi viikolla. Caddy saa nyt tuoreempaa tekniikkaa pellin alle, toivottavasti keväällä taas liikenteessä
     
    isalmela ja kipi79 tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!