Cadillac 4.6 "nortin" ja 4.9 -litraisen erot

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja juko7, 12.12.2011.

  1. juko7

    juko7 Double Gearhead

    joissain Cadillac-ilmoituksissa kuten tuossa alempana mainitaan erikseen että autossa on 4.9 L moottori eikä "hajoavaa norttia":

    http://www.nettiauto.com/cadillac/seville/3869360

    mitä eroa noissa moottoreissa on ja onko jokin vuosimalli "vedenjakaja" hyvän ja huonon suhteen? onko vaihteistoissa tai muualla eroja moottorin mukaan?
     
  2. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Kestävempi se ainakin on sen kehtaan sanoa vaikken asioista mitään tiedä, norteissa tuntuu olevan aika nopeasti kansipahvi sökö.


    4.9 pohjautuu 4.5 litraseen mikä ei ollut myöskään hyvän koneen maineessa? (mutu) joka perustu sitten 4.1 litraseen mikä kans oli huono :D

    The HT4100 was prone to failure of the intake manifold gasket due to scrubbing of the bi-metal interface, aluminum oil pump failure, cam bearing displacement, weak aluminum block castings and bolts pulling the aluminum threads from the block.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Cadillac_V8_engine

    Eli tuo alumiini+tiivisteet ollu alunperin jo vähän harmina + muut päälle.


    Mut ei oo noita 4.9 ainakaan myynnissä näkyny rikkinäisenä niin usein kuin nortteja.

    Nyt kun pakolliset kello kahden jälkeiset mutuilut tehty niin joku oikeasti tietävä voi vetää herneen nenään ja jatkaa.http://en.wikipedia.org/wiki/Cadillac_V8_engine
     
  3. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    yks ongelma on just toi alumiini. kun ihminen joka on aina ajanu normi koneella ja sit ostaa caddyn eikä tiedä niin simppeliä juttua, että se tarvii eri syyläri nesteet. toi nortti ainakin on ampunut kansia ylös just sen takia et väärät nesteet on syövyttäny.
     
  4. A/C

    A/C 1st gear

    Jaa...Minä taas olen ollut siinä uskossa (lukenut asiasta sieltä täältä n. vuoden ajan...), että vaikka 4.5L ja 4.9L kuuluukin Cadillacin surullisen kuuluisaan "HT-perheeseen" niin ovat olleet paljon parempia kestoltaan nuo 4.5 ja 4.9

    Cadillacfoorumeillakin sanotaan, ettei ole mikään temppu ajaa noilla HT-4500 ja HT-4900 sinne 400,000 ja 500,000 mailiin asti.

    Hyvää yksilöä ei ole vieläkään sattunut kohdalle juuri tuon HT-4100 takia. Nettiautossakin olisi hienoja Fleetwood Brougham'eja (pre 1985) hyvin säilyneenä mutta ovat kaikki tuolla paskalla 4.1L koneella :-?
    Tuntuvat olevan samat autot myynnissä jo kohta vuoden. Taitavat suomen harrastajat kiertää kaukaa? :lol:
     
  5. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    4,5 ja 4,9 on ihan ok motteja,4,5 kannattaa vaihtaa öljypumppu valurautaiseksi(helppo homma)alum.murtuu jalka.itse ajelin 50 tkm siinä ne isommat rempat olikin.lootassa 4T60 on parannuksia -90.ketjun vaihto normaali koska veto tulee sillä lootaan ja on normaali kuluva osa(viruu)öljyn vaihtoa kannattaa tehdä lootaan niinkuin nykyään muihinkin.
     
  6. dean66

    dean66 Gearhead

    n. 100hv nortin eduksi. ja sen tuntee :p

    -a-
     

Kerro tästä muillekin!