Cadillac 472 rakentelu ja korjaus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja sdfsd, 17.9.2015.

  1. LPV

    LPV 3rd gear

    Mulla on toiminu Ingnitor hyvin jo ainakin 10 vuotta.
     
  2. Catiska

    Catiska Gearhead

    Ja minulla -70 koneessa ilmastointikompuran kanssa samaan aikaan -74 HEI-jakaja. Tietty enhän voi täysin varmaksi sanoa onko kompura ja/tai sen kiinnikkeet -70 koneesta mutta pääasia että ovat siinä nätisti vierekkäin. Vaan pussihousut sanoi jotta jos MR-laput haluan autolle niin HEI-jakaja lähtee ja tilalle pitää hommata kärkijakaja :(
     
  3. JC5IEDM

    JC5IEDM 3rd gear

    Eikös tuo mene niin, että kärjellisen jakajan kanssa kompuraa ja ohjaustehostimen pumppua käytetään kahdella rinnakkaisella hihnalla ja 1974 isokantisen HEI-jakajan tullessa vaihdettiin yhteen leveämpään hihnaan? Varaosakirjojen mukaan 1974 tapahtui kyseiset muutokset, mutta kompressorin kiinnikkeet eivät muuttuneet.

    Jos on HEI-jakaja ja kaksoishihnat samassa koneessa, saattaa hihna raapia jakajan kanteen uran.
     
  4. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Aika outo pussihousu jos noin sanoi. Just keväällä pussihousuttaja sanoi että -50 luvun vehkeeseen voi laittaa -70 luvun laatikon ja pussihousuleima tuli sillä.
     
  5. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Joo noihin hihnoihin se liittyi, 69 on ne rinnakkaiset hihnat ja uudemmissa yks remmi. Joku alipainekello tai vastaava otti heissä kiinni johonkin ja se johonkin liitty ilmastointiin....

    Vai missä vaiheessa se pikkukompura tuli? Siis sen valurautahirviön tilalle.

    Melko jäätävää kun isolla kompuralla oleva 500cid hyytyy kun kylmäkoneet alkaa pyörimään tyhjäkäynnillä
     
  6. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Eikö toi ole ihan oikein? Kun pitäs mr vehkeitten olla niin alkuperäisiä kun mahdollista?
     
  7. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Millanen se iso kompura oli? Aika painava putkimainen mötkö oli 74:nkin kompura.
     
  8. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Sellanen erilainen verrattuna piilojamesten kompuraan.

    Pitkä, rautanen ja painava putki, ei sellanen kiekko.
     
  9. Catiska

    Catiska Gearhead

    Sellainen kompura minullakin on. Toki alipainekello ottaa kiinni jos jakajan asennoksi sellaisen valitsee. Sitä voi kuitenkin kääntää...
     
  10. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Juu sama oli mulla siis.
     
  11. GBS

    GBS 2nd gear

    Noh. 46 vuotta tuolla väljistynyt jakaja saa ny poistua.
    Siksi koko jakajan vaihtoa ajattelin. Pertronix III oli hyvä 440 Mopessa mutta caddyyn en löytäny koko settiä.
    Ja ilmastoini on laatikossa varastossa, eli ei hihnoja tiellä.
    Tätä vähän niinkuin raskaskone puolelta termillä "käyttöentisöin"
    Noi Caddyn kunnostetut Heit ei näköjää paljoa maksa ja ilmeisemmin kansi ja pyöriä on sama sitten kaikkissa BB letukoissa?
     
  12. GBS

    GBS 2nd gear

    Muokattu: 23.9.2016
  13. Damned

    Damned Gearhead

  14. GBS

    GBS 2nd gear

    Tuli tuo Crt performancen paketti. On se aika komee.... Ei vielä kiinni.
    Mutta tuo kylmäkäynnistys ketuttaa hieman.
    Eli kun vaikka seuraavana päivänä lähtee liikenteeseen niin tuntuu että bensalinja olis tyhjä.
    Lähtee heti käymään mutta sammuu ja starttauttaa sitten pidempään. Tossahan on kolme lähtöä/ tuloa pumpussa niin pohdin että onkohan kaikki oikein. Pumppu näyttäis aika uudelta.
    Onkos jollain hajua noista liittimistä? Tai vaivasta.
     

Kerro tästä muillekin!