Cadillac 63 vaihteisto kysymys

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja vanahanaama, 16.11.2014.

  1. vanahanaama

    vanahanaama 2nd gear

    Olen katsellut 63 käkkylää jossa on lootassa sellainen ongelma että vedättää tosi pitkään ykkösellä ja ei tahdo vaihtaa kakkosta kun kaasua löysäämällä. Voiskohan tuossa olla mitään mahiksia että sais korjattua ilman että käyttää lootan atomeina? muuten aski kuulemma pelaa ok.Mikä mahdollisesti rikki jos joutuu lodjun käyttää pöydällä?

    Lisäksi kiinnostais tietää vähän lämppärin toiminnasta. Kuulemma puhaltaa vain kylmää ja lasille ei lainkaan. Toimiiko noissa säädöt alipaineella vai kuinka? Kenno ainakin on paikoillaan niin saako sitä jökitettyä helposti niin että puhallus olis vaikka kokoajan kuumalla?

    Oliko kellään tietoa tästä cadista, matka katsomaan on pitkä http://www.nettiauto.com/cadillac/de-ville/6837213
     
  2. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Tosta saa kuvernöörin helpolla käteen kun pulttaa hännän irti. Siinä on 4 valurautarengasta jotka kuluu pikkuhiljaa.
     
  3. vanahanaama

    vanahanaama 2nd gear


    Epäilet että vika olis niissä? Millainen saatavuus ja hinta? Liekkö hommana paha, työkalut kyllä pysyy käsissä mutta tomaattilootien kokemus rajoittuu öljyn ja suodattimen vaihtoon. Liekkö tässä mitään alipainehässäköitä niinkuin esim th400?
     
  4. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Eikös 63:sessa ole vielä vanhempi 4-vaihteinen Hydramatic? Ei ole alipainetta, mutta kaikkea muuta kivaa löytyy. Ei ole helpoin laatikko, ei. Ihmisten tekemä kuitenkin.
     
  5. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Toi on helpoin paikka aloittaa poistamaan niitä vikakohtia. Joskus ne on menny vaan vanhuuttaa sököksikin, pruuvit löystyny ja paine karkaa jne.
     
  6. Substitute

    Substitute Gearhead

    Jos joku haluaa päivittää tuollaisen tilalle Cadillacin uudemman th400 askin, mulla on sellainen (63/64?) myytävänä, joskaan ei kotosalla vaan lootan ex-omistajalla yhä. Siinä on mukana joku välikotelo turbiinille ja olikohan siinä startin kiinnityspaikka myöskin, eli sopii tuohon vanhemman mallin moottorin pulttikehään. Kampiakseliin ja kardaaniin sovittamisesta mulla ei ole tietoa.
     
  7. vanahanaama

    vanahanaama 2nd gear

    Minkä hintanen lie täydellinen korjauskitti tuohon hydramaticciin? Mulla ois 79de Villen raato jossa on 425cid cadin pata ja th400. Käviskö Se laatikko noin uudesta? Toimiiko lämppärin säädöt 63 vaijereilla vai alipaineella, ei ole ilmastointia....
     
  8. kapa

    kapa 3rd gear

    Ei mee ainakaan heittämällä
    mm. Tuolta osia http://www.autotran.us/
    Tod usein pikkuturbiinin kansi aiheuttaa ongelmia näissä laatikoissa, ei tuu korjaussarjan mukana.
    Nätkin pori kannattaa kysyä lisätietoja
    Eikös muuten -63 oo startti eri puolella kun vanhemmissa?
    Mites sillon adapterin sopivuus?
     
  9. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Ei taida toi adapteri sopia -63 koneeseen ellei jakaja ole edessä? Sellainen on 429 ja 400 toosan välissä ja "uudemmassa" 390 koneessa myös.
     
  10. SK

    SK Gearhead

    Yksi vaihtoehto on hankkia adapterisarja, jolla tuon 390 perään saa laitettua uudemman laatikon. Niitä myyvät mm.

    http://www.wilcap.com/cad.html

    http://www.transmissionadapters.com

    Eiväthän nuo halpoja ole, ja kardaanin yms. kanssa tullee vielä lisäjumppaa.

    Mielestäni 63 Hydramatic on jo niin hienosti vaihtava laatikko (kunnossa ollessaan), ettei sitä kannata vaihtaa kuin ylivaihdelaatikoon. Nätkin osasi laittaa ainakin oman (vanhemman) Hydran kuntoon.
     
  11. vanahanaama

    vanahanaama 2nd gear

    Kiitos vastauksista. Entäs lämppäri, kai joku on rassannu? Minkäs hintainen on syyläri vai kannattaako kennottaa, kuulemma on huono...Kennotus varmaan ottaa melko monta sataa...
     
  12. RooZe

    RooZe 2nd gear

    Mulla on pontiac käyttöön adapterilevyjä, joilla voi mahdollistaa rotohydramatic ja hydramatic laatikon poisvaihdon th askiin. Bop jaolle, mutta chevy jakokin varmaankin tehtävissä. Startin paikalla vahvikkeineen. Pontiacin kohdalla originaali startti sopii. Voisi olla apuja cadillacin tapauksessakin? Luullakseni turbiinin pilotin reikä kampiakselin päässä saattaa olla liian matala? Tästä ei varmuutta. Ehkäpä sekin ratkaistavissa tuomalla askia etäämmälle moottorista ja käyttämällä soviterengasta. Nää on edullisia jos haluaa koittaa. Tehdastekoista jälkeä, kotimaista valmistetta.
     
  13. vanahanaama

    vanahanaama 2nd gear

    Jos auton ostan niin oman askin korjaus ehdottomasti etusijalla, mitä joskus 60cadin kyydissä oli niin upeasti vaihtaa toimiessaan...
     
  14. Dotge Joe

    Dotge Joe 1st gear

    Aikoinaan hävis omasta -63 yhdellä polkasulla nuo 2. ja 4. vaihteet, antautui pikkuturpiinin seekeri kun oli nuo O-renkulat kovettuneet. Suosittelisin pistään atomeiksi ennen kuin kilahtaa, ei oo mukava pestä sitä alumiinimössöö sieltä pois. Lämppäristä toimii alipaineella, pistä YV:nä s-posti osoitteesi niin lähetä korjaamokirjasta lämppärin sivuja.
     

Kerro tästä muillekin!