Cadillac Fleetwood tietoa?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Kosusenpertti, 11.2.2013.

  1. Kosusenpertti

    Kosusenpertti 1st gear

    Minkälainen tollanen Cadillac Fleetwood -84 on tänäpäivänä omistaa.

    Eli saako osia mitenkä hyvin ?

    Pohjautuuko tuollainen 4.1 litrainen moottori johonkin vanhaan perusmoottoriin vai onko ihan oma tapauksensa ? :odroll:
     
  2. karivanner

    karivanner 2nd gear

    Kun olin ostamassa Fleetwoodia, niin kävin ensimmäiseksi kysymässä neuvoa kaverilta joka huoltaa mun autot (paikallinen jenkkihuolto).
    Silloin vastaukseksi tuli, että voihan sen ostaa, mutta jos 4.1 ruiskusysteemiin tulee vika (auto vaikka nykii ym.), niin sen huoltaminen on sitten ihan persiistä ja $$$ eikä välttämättä saa edes kuntoon.

    Päädyinkin itse sitten 5.0L koneella olevaan Fleetwoodiin ja toimi kuin junan vessa sen aikaa kun auto mulla oli....
     
  3. chauffer

    chauffer 1st gear

    Minulla ainakin toiminut moitteetta, juuri tuo 4,1 litrainen, kolmatta talvea auto minulla. Kaikki kulutusosat ainakin tähän mennessä löytynyt UsPartsin hyllystä ja mielestäni vielä edullisesti :p
     
  4. Kosusenpertti

    Kosusenpertti 1st gear

    Tuo on ilmeisesti TBI ruiskulla.

    Joten ei pitäisi hirveä juoppokaan olla.
     
  5. A/C

    A/C 1st gear

    Lueppa ajankuluksi vaikka tästä: Cadillac 4.1 engine problems

    Itse halusin ensijenkiksi myös Cadillac'in 80-luvulta. Jäi hankkimatta kun sillä hetkellä oli suurinosa suomessa myytävistä juuri 1982-1986 vuoden malleja eli juuri tuolla 4.1L koneella.
    Jotkut sanovat, että on huuhaa-puhetta nuo pelottelut kyseisestä koneesta. Mutta kyllä jenkkifoorumeiden perusteella voisi väittää, että niissä oli suunnitteluvirhe uudesta pitäen.
    Toki jos autolla ajaa alle 5tkm vuodessa, niin saattaahan se useamman vuoden palvella.
    Itse katsoisin 5 litraisella koneella. 1980-1981 valmistetut, 6 litraisella koneella ovat perinteisiä isolohkoja. "Esi-isänä" on sille 8.2L joka pienennettiin 7L ja sitten 6L.
     
  6. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    4.1 oli uusi ht(high tech)motti.kevennetyt osat ja al lohko.öljypumppu myös alumiininen jossa ilmeni murtumia jalassa ja muuta pientä koska motti oli täysin uusi ,uudemmissa 4,5 ja 4,9 oli ongelmat korjattu.vaihtaa öljypumpun ns perinteisen,voi tarvita myös öljyphjan vaihdon samalla uudempaan malliin,mutta normihuollolla ja ajolla pitäisi pelata.osia saa helposti ja halvalla caddyyn.
     
  7. Kosusenpertti

    Kosusenpertti 1st gear

    No eihän tuossa paljoakaan ollu vikaa...Muistaa vaan lisäillä öljyä syyläriin ja kaatelee glykolia öljykorkista...

    :rotfl:
     
  8. A/C

    A/C 1st gear

    Lisäyksenä vielä:

    "The HT4100 was prone to failure of the intake manifold gasket due to scrubbing of the bi-metal interface, aluminum oil pump failure, cam bearing displacement, weak aluminum block castings and bolts pulling the aluminum threads from the block. It may not have been the most successful engine to sit under the hood of a Cadillac, but potential buyers were no more satisfied with the other two engines available at the time, the V8-6-4 and the Oldsmobile 5.7 L Diesel. Reliability issues soiled the reputation of the HT4100. As a result, the V8 Oldsmobile gas engines were a popular and straightforward conversion."

    Mielenkiintoista sinällään, että GM toisti virheen n. 10 vuotta myöhemmin 4.6L Northstar moottorin kanssa: "...weak aluminum block castings and bolts pulling the aluminum threads from the block."

    Jostakin olin aikoinaan lukenut, että näitä 4.1L vaihdettiin Cadillac'in toimesta parannettuihin/vahvistettuihin versioihin vielä silloin, kun nuo autot olivat uudehkoja. Mitkä lie olivat ne toimenpiteet, millä noita kunnostettiin/vahvistettiin?
     
  9. Erska

    Erska Gearhead

    Miksei voi ostaa 91-96 Fleetwoodia? Jättäkää noi pikkukokkareet omaan arvoonsa :)
     
  10. Kosusenpertti

    Kosusenpertti 1st gear

    No vittu kun en sellasta ole etsimässä. :)
     
  11. A/C

    A/C 1st gear

    Oliko pakko?!
    Himottaa jo muutenkin tuoda jenkeistä moinen :)
     
  12. Kosusenpertti

    Kosusenpertti 1st gear

    Aika hyvin löytyy Nettiautostakin.
     
  13. kippis

    kippis Gearhead

    tainnu mennä kaupaks se musta rujo käkkylä. hinta ei ollu paha... tais olla alle 3 donaa :odroll:
    tollanen 4,1 on aika bensapihikin jos kunnossa. esim. 3 aikuista (100kg) ja takapaksi täynnä mökkitavaraa niin pääs tasan kympin kulutukseen joka ei ole paljoo kun aattelee kuinka iso lossi tollanen on.
    jakopään rattaat noissa huonoja, kun kuluu riittävästi niin menee jako sekasin, mut ei kyllä hajota mitään. jotain alu sekotusta. mut niihin saa teräsrattaat.
     
  14. karivanner

    karivanner 2nd gear

    Mulla oli 1986 5.0L koneella ja Limusiini versio. Matka-ajossa vei 10L sadalla. Oli maailman hienoin auto ajaa, mutta kaupungissa ei sitten ollutkaan yhtään niin hauskaa... Soppakin maistui vähän eri tahtiin :)

    Tänään oli ilmestynyt nettiautoon 5.7. koneella hieno 1991 Fleetwood... Hintakin ihan kiva, 19900€ http://www.nettiauto.com/cadillac/fleetwood/5393965
     
  15. A/C

    A/C 1st gear

    Löytyy mutta ovat yleensä joko liikaa ajettuja ja/tai neekeri-varusteilla :)
     
  16. Kosusenpertti

    Kosusenpertti 1st gear

    Niin, kyllähän kattavuus tietty parempi. Meinasinkin, että tavan tampion siis minun olisi ihan turha lähteä ulkomailta hakemaan :rotfl:
     
  17. makkepuu

    makkepuu Gearhead

    jos meinaat tätä
    [​IMG]

    niin se on tuossa pihalla. muija kävi istuskelemassa siellä sisällä ja 2 päivää meni että kotona ei muusta puhuttukaan. no mikäs siinä, tiimarin tädille sopii tuollainen käkkylä ihan hyvin. ja vielä mukavampaa että pihassa kalusto lisääntyy ilman että itseltä meni penniäkään rahaa :rotfl:
     

Kerro tästä muillekin!