Cadillac kokemuksia, CTS & STS vm 2005 eteenpäin

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja ilkka2021, 21.1.2021.

1. ilkka2021

ilkka2021 1st gear

Moi, autokuumetta on ja kesällä voisi mersun myydä pois ja ostaa jotain uutta. Kun ollaan jenkkifoorumilla, niin onko tietoa Cadillac CTS ja STS autoista. Vm 2005-2008, STS autossa olis 3.6 V6 tai 4.6 V8 ja tuo CTS olisi 3.6 V6. Nettiautossa ovat nuo kaikki.

Etsinnässä olisi puoliharraste, jolla voisi talvella ajella, bensamoottori, automaatti ja 250hv tai enemmän. Takaveto tai neliveto. Varsinkin tämä miellyttää kyllä kovasti:
    https://www.nettiauto.com/cadillac/cts/11403513

Onko Northstar koneessa enää niitä jäähdytysmurheita kun vuosimalli on esim 2008 ja onko tuossa 3.6l V6 mitään huomioitavaa? Miten tuollainen menee käyttiksenä, kilometrejä tulee alle 10k vuodessa joten bensankulutus ei ole ensimmäinen murhe, mutta voimaa saisi olla ja kivat äänet kanssa. Tuossa linkin autossa olisi 311hv joten se olisi jo aika lailla sitä mitä haetaan.

isalmela tykkää tästä.
  2. sirkus

sirkus Gearhead

Taas oikeen asiantuntian vastaus. Sts ja cts ei oo mitään tekemistä saabin kaa. Eikä sen enempää ooppelin. BLS saab ja catera opel. Sts ja cts ihan oikee cadillac. Mulla oli itellä -07 sts nortilla ja upee peli, bensaa vie joo mut vissiin 3.6 vie ihan samat. Noi uudemmat nortit on parempia ton kannenpultti kierre homman osalta mut kaiketi se niissäki voi jollain ajomäärällä tulla vastaan. 3.6 on kyl sit omat vikansa mm jakopään osalta

isalmela ja ilkka2021 tykkäävät tästä.
  3. ilkka2021

ilkka2021 1st gear

Niin, Cadillacissa kiinnostaisi siedettävä hinta, autoja on tarjolla joissa kohtuulliset kilometrit myös .Wikipedian mukaan vuodesta 2005 eteenpäin pitäisi (vihdoin) olla kannenpulttiasiat korjattuna myöskin, joka tarkoittaa kyllä, että on ihan sama ostaa auto kasilla ja unohtaa tuo kutonen. Minun käsitykseni mukaan sekä kannentiiviste että tuo pulttiasia on se isoin ongelma Northstar koneessa ja muita ei pitäisi olla?

Neliveto näyttäisi olevan vakiona myöskin, ei se haittaa. Ketjukone on ilmeisesti tämä kasikone myös. Minulla oli Lexus LS, jonka vuoksi olen innostunut näistä paremmista autoista ja siinä oli jakohihna eikä sen vaihto ihan ilmaista ollut.

Muitakin autoja on listalla mutta Cadillac pitänee pitää mukana messissä, nimenomaan tämä STS 4.6 Northstar malli.

4. sirkus

sirkus Gearhead

Nortti on ketjulla joo ja tosiaan 05 > vvt versiossa on parannettu tota kannepultti/tiiviste asiaa. Sts on sekä 4 että takavetoja. Mulla oli takavetonen. Noissa sit 05-06 on 5v automaatilla ja 07- 6v. 08- on facelift malli. Suurin osa euroopassa ja myös suomessa myynnissä olevista autoista on 05-06 malleja joita on sit vaan rekattu myöhemmin

Kerro tästä muillekin!