Cadillac Seville STS

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja K.Vainio, 3.4.2009.

  1. mopo-ukko

    mopo-ukko 3rd gear

    Teboilin Gold 5-40,syö se sitäkin aina litran silloin tällöin.Näitä nortteja pitäisi aina kierrättää välillä kunnolla,vähentää kuulemma öljyn syöntiä.Liittynee männän renkaitten takerteluun.
     
    Jussi289 ja palontie tykkäävät tästä.
  2. jenkkijussi

    jenkkijussi Gearhead

    Tuli viimeinkin remppamestarilta viestiä, että Seville käy kukkuu ja kulkee taas. Täytyy huomenna käydä hakemassa kotiin.
     
    juko7 ja isalmela tykkäävät tästä.
  3. jenkkijussi

    jenkkijussi Gearhead

    Seville haettu kotiin, muuten toimii niinkuin pitääkin, mutta remontin yhteydessä vaihdettiin uusi laturi joka on nähtävästi viallinen. Ei lataa tyhjäkäynnillä eikä pienillä kierroksilla, isommilla kierroksilla tulee noin 13,5 volttia. Täytyy tutkia.
     
  4. jenkkijussi

    jenkkijussi Gearhead

    Laturi tarkastettu, laakerit uusittu ja muut sisäkalut tarkastettu/testattu ja toimii. Vaihdetaan paikoilleen viallisen tilalle ensi viikolla. On vain päivän savotta, kun joutuu syylärin ja ilmastoinnin kennon purkamaan pois tieltä.
     
  5. jenkkijussi

    jenkkijussi Gearhead

    Vanha korjattu laturi saatu paikoilleen, nyt lataa niinkuin pitääkin. Rokkiautosta tullutta viallista laturia ei viitsitty ruveta palauttelemaan, vaan tutkiskellaan josko siitä saisi toimivan kapineen. Olisipahan sitten varalla.
     
    isalmela tykkää tästä.
  6. jenkkijussi

    jenkkijussi Gearhead

    Nyt on pari tankillista ajeltu, ja kaikki toimii.
    Tässä vielä lista siitä mitä tuli tehtyä:

    -kansityöt koneistamolla
    -kansien pakkasproput
    -kannen tiivisteet+muut yläkerran tiivisteet
    -ohjurin kumit
    -time sert kierreholkit lohkoon, asennustyökalut lainattu SWT:ltä Hämeenlinnasta
    -öljypohjan tiivisteet+stefat
    -sytytystulpat platina
    -tulpanjohdot
    -vesipumppu uusi
    -termostaatti
    -laturi korjattu
    -A/C kuivain
    -ilmansuodatin
    -mootoriöljy+suodatin
    -vaihteiston oljy+suodatin
    -jäähdytinneste
    -jarrunesteet vaihdettu
    -apulaitehihnat+kiristimet
    -jakoketjut+laahaimet+kiristimet
    -vesiletkut
    -ilmastointihuolto
    -ohjaustehostin öljy vaihdettu
    -EGR putki korjattu

    Siinä pääpiirteittäin mitä tuli tehtyä. Jotain saattoi unohtua.
     
    isalmela ja mopo-ukko tykkäävät tästä.
  7. mopo-ukko

    mopo-ukko 3rd gear

    Kevyt kevät huolto siis,oliko kone irrallaan??
     
  8. jenkkijussi

    jenkkijussi Gearhead

    Pakkohan se on irroittaa, ei sitä voi muuten tehdä. Kevyestä en ole niin varma.
     
    Jussi289 tykkää tästä.
  9. sepet..

    sepet.. 1st gear

    Mitenkäs mahtaa onnistua kampiakselin laakereiden vaihto ilman koneen irroitusta 4.9l koneeseen,onnistuuko alakautta?? lämpimänä ei oikein ole öljy paineita matalilla kierroksilla. Mitä kaikkea siinä pitää ottaa huomioon jos alkaa tekemään tuollaista jumppaa..
     
  10. Jussi289

    Jussi289 Gearhead

    Paljonko oli ajettu jo tuohon mennessä?
     
  11. jenkkijussi

    jenkkijussi Gearhead

    208000km
     
  12. jenkkijussi

    jenkkijussi Gearhead

    Luulisin että helpoimmalla pääsee, kun ottaa koneen pois alakautta. En tiedä onko eroa 4,9 ja nortin 4.6 koneiden välillä.
     
  13. Jussi289

    Jussi289 Gearhead

    Analysoitko ite jakopään kuntoa? Meillä alkaa noi kilsat lähestyä.
     
  14. jenkkijussi

    jenkkijussi Gearhead

    Remppamestari sen tutki, ei mitään normaalista poikkeavaa kulumaa, mutta samalla se laitettiin kun oli auki. Eikä homma sanottavasti nostanut kustannuksia, onpahan nyt uudet palikat paikallaan. Josko siitä saisi jonkinlaista mielenrauhaa.
     
    isalmela ja Jussi289 tykkäävät tästä.
  15. sepet..

    sepet.. 1st gear

    Nyt on tuon katiskan kanssa oikea ongelma, koneeseen on nyt vaihdettu kaikki nostajat, ja yhä naputtaa venttiilinnostaja. Ogelma paikallistettu 2 ja 4 pytyn nostajiin jonne ei tule öljyä. Matalilla kierroksilla sytyttää öljy paineen merkkivalon. Vaihdettu uusi anturi ei vaikutusta.
    Mikä piru tuota nyt vaivaa, laakerit?öljypumppu? Motorflush ajettu läpi eikä vaikutusta.
     
  16. sepet..

    sepet.. 1st gear

    Nii konehan on 4.9 ajettu joku 200 000km
     
  17. mopo-ukko

    mopo-ukko 3rd gear

    No niin,koneen öljypohjan tiiviste vuotanut hiukan koko ajan kun tuo on mulla ollut.Mutta nyt alkaa vuotaa jo sen verran että pakko tuo on vaihtaa.Netistä kattelin huonoja videoita ja vittumainen hommahan tuo näyttäisi olevan.Nosturi olis kiva vaan kun ei ole,eli alle mennään,onneksi on betonilattia ja katto päällä.Onko joku vaihtanut,kaikki vinkit otetaan vastaan.Niin ja -99 Seville kyseessä.
     
  18. north

    north Gearhead

    Seil on tommonen öljyn ohjainlevy joka siel ilmeisesti vuotaa öölii,ei muuta kun kone irti ja vaihtoon.
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    Ei se vaikeeta ole.
     
    Jussi289 ja mopo-ukko tykkäävät tästä.
  19. mopo-ukko

    mopo-ukko 3rd gear

    On tuossa hommaa,kone pitää saada roikkumaan ja etukelkka alta pois,sitten pitäisi sopia öljypohja pois.Parkkihalli remontiksi kohtuullinen,toi olis helppo jos se pakoputki ei kiertäisi öljypohjan ympäri,toinen liitos näkyvissä mutta toinen jossain koneen ja tulipellin välissä.Mulla oli tuo vuoden verran koko ajan käytössä,silloin ei vuotanut paljoakaan mutta nyt kun taas seisoo suurimman osan vuotta niin kusee kyllä liikaa alleen.
     
  20. bathory

    bathory 3rd gear

    Millä saisi tuon kulutusnäytön toimimaan? Bensamittarikin näyttää jotain omiaan taikka täyttä. Myöskin pyyhkijät eivät mielestäni toimi normaalisti. Aina kun koittaa laittaa pyyhkijän niin rupeaa myös pesunestettä tulemaan.
    Myöskin vikakoodit ärsyttää. Theft-juttuja ja car may not start. Coolant low yms.
     

Kerro tästä muillekin!