Cadillac Seville STS

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja K.Vainio, 3.4.2009.

  1. mattimoi

    mattimoi 3rd gear

    katso muut vikakoodit mittaristosta, ne kertoo enemmän mistä kyse
     
  2. Mjjv

    Mjjv 1st gear

    Nämä alustan vikakoodit voi tulla sieltä takapenkin selkänojan takana olevasta boxista, itse viimekesänä tuskailin samojen ongelmien kanssa, mulla oli jotain 5-6 vikakoodia yhtäaikaa päällä ja auton nopeus rajoitettu 145, lopulta kun mitään muuta en enään keksinyt purin sen boxin pöydälle ja mittailin vastukset ja kuinka ollakkaan sieltä löytyi juuri saman verran palaneita vastuksia kuin oli vikakoodia, suurin temppu oli sitten niitten vaihtaminen.. pintaliitos komponentit on aika pieniä :rotfl: vaihtoehtona oli uuden boxin ostaminen joka maksoi silloin jotain 700-800€ + verot ja rahdit ja kaiken lisäksi muistaakseni boxi on tyhjä, joten sinne olisi pitänyt ajaa ohjelma sisälle.
     
  3. jykä hyvinkää

    jykä hyvinkää Gearhead

    Onko näitä vikakoodijuttuja ollu porukoilla paljon?
    Koko viestiketjun lukeneena, alkaa tuntumaan siltä, että kohtapuolin menee Mersu vaihtoon ja Cadillac tulee tilalle :D
     
  4. mattimoi

    mattimoi 3rd gear

    aikaisemmin ollut audeja, joissa vikoja on ollut paljon enemmän... :lol:
     
  5. mattimoi

    mattimoi 3rd gear

    service suspension system
    koodi tulee toulta suspension control boxista..
    C1783 - ICCS2 DL Left Output Short Circuit to GND
    vaihdoin left ja right keskeneen ja sama herja tulee = boxi rikki

    löytyyköhän tuolle korjaajaa tai saisko tuommoisen romurilta tai sais koodattu automaatti-säädön pois käytöstä????
     
  6. Mjjv

    Mjjv 1st gear

    Jos vika on todella boxissa, niin kyllä se on korjattavissa, täytyy vaan löytää kaveri jolla on kokemusta ja vakaa käsi juottamaan pintaliitos komponentteja, sinänsä ihan simppeli homma
    Eli jos sen boxin purkaa pöydälle niin ei siintä silmämääräisesti pysty sanomaan mikä vastus on tuhoutunut, vaan ne on mitattava, esmes. jos vastuksen päällä on numero 102, niin mittaamalla kaikki 102 vastukset pystyy vertaamaan olisko jokin niistä kaput.

    Kuva

    Omasta autosta boxi on korjattu juuri näin ... ja toimii edelleen, vinkin tähän hommaan sain Caddy foorumilta

    CadillacOwners.com
     
  7. kippis

    kippis Gearhead

    kyse noista punaisista jäähd.nesteistä ja tiivistyspelleteistä (northstar).
    juttelin erään "jenkki" huoltomiehen joka oli sitä mieltä että ei kannata laittaa pellettejä jos ei järjestelmä vuoda. tukkii vaan paikat turhaan !
    sitten puheeksi tuli se punainen litkun pakollisuus.
    sanoi että huoltovapaampihan se on (5 v vaihtoväli) mutta vihreäkin käy, mutta pitäisi vaihtaa parin vuoden välein...
    mentiin jopa niin pitkälle kemiaan :rotfl: että natriumnitriitti pitoisuusko se nyt oli mikä periaatteessa huononee tuossa vihreässä pitemmän päälle.
     
  8. Carpenter

    Carpenter Double Gearhead

    Jos ostan käytetyn kaukosäätimen niin saanko sen itse toimimaan autossani (STS -94)?
     
  9. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    tehtaan manuaali käskee laittamaan pellettejä,taitavat olla enemmän jenkkimiehiä kuin neuvojasi
     
  10. kippis

    kippis Gearhead

    vinkit tarjosi http://www.road-master.net/
    että siitä vaan arvioimaan mikä on miehiään :wink:
    eiköhän ne inkivääripelletit ole vaan hölmöille , lihaville amerikkalaisille jotka pystyvät sen avulla toteamaan vuotavan jäähdytysjärjestelmän silloin kun moottori alkaa inkiväärille tuoksua :rotfl:

    kukin laittakoon vaikka hiekkaa sinne jos siltä tuntuu :poff:
     
  11. Carpenter

    Carpenter Double Gearhead

    Laitetaan nyt tännekin kun hukkuu tuonne ostopuolelle jollei nosta jatkuvasti eli:

    ostetaan Sevilleen kirkkaat etuvilkut ja kaukosäädin.

    Ostettu.
     
  12. kippis

    kippis Gearhead

    Re: kadilakki

    mites, oletkos saanu iskarihommat tehtyä vai laitoitko auton kiertoon ?
    mulla kans -93 eldo tuntuu aikas löysältä, ainakin takapäästään.
    mitään vikavaloa ei kuitenkaan ole missään vaiheessa palanu, ainoastaan katsastuksessa huomattiin että kuskinpuolen takaiskari aika hengetön.
    etuakselin iskareiden mittaus 78% ja 76% kun takana 35% ja 57%.
    tuolla olikin linkki "halpoihin" iskunvaimennin sarjoihin...
     
  13. jykä hyvinkää

    jykä hyvinkää Gearhead

    Nyt se on sit hommattu, ´98 Seville, 137tkm ajettu. Ei tätä voi vieläkään käsittää, on se vaan niiiiiin hieno auto ajaa ja käyttää, mitä tässä nyt viiden tunnin omistus suhteessa olleena voi todeta!
     
  14. Mjjv

    Mjjv 1st gear

    Oli talvella 98:sta syyläri irti, samalla tuli vaihdettua moottorin etukannake, syylärin kannatinkumit, jne. Huuhtelin koneen vanhasta glykolista, niin huomasin että moottorissa ylävesiletkun lähdön luonna olevan pienen letkun reikä oli lähes tukossa . Nähtävästi tämä moottori on jo nähnyt tarpeeksi inkivääriä joten jätin pelletit pois, Valvolinen punaiset litkut sisään ... ja mistään ei ole tihuttanut
    Motarilla on tullut kokeiltua venttiilin nousua ja lämmöt pysyy kurissa ... itseasiassa ne jopa jonkinverran laski session aikana :eek:

    Nortti pitää kierroksista ja sitä pitää myös kierrättää punarajaan aina silloin tällöin, muuten se kerää karstaa ... ei se siintä hajoa, karsta tietää ongelmia esm. öljyä alkaa kulumaan.
    Nortin kuulema saa kiertämään 8500 pelkästään venttiilijouset vaihtamalla .. mutta kait tietokone ja suuttimet tulee vastaa :rotfl:
     
  15. Carpenter

    Carpenter Double Gearhead

    Mikäs nyt neuvoksi, säädin hommattu mutta autossani ei ole moista johtoa?

    Ei löydy vaikka koko takaverhoilu purettu ja johtosarjakin avattu teipeistä.
     
  16. kippis

    kippis Gearhead

    joo, siis punasen kanssa niitä tabuja käytetään.
    ja kuten tuolla aikasemmin totesin niin jos vihreitä nesuja käyttää niin parin vuoden välein vaihto. punasissa 5v...
     
  17. lordC

    lordC Gearhead

    -testataan jollain testerillä paisuntasäiliöstä, onko auton käydessä jäähdytysnesteen seassa pakokaasuja (en tiedä onko tällaisia testereitä Suomessa saatavilla)


    Tuo nuuhkuttelu käy ihan normi pakokaasutesterillä.
     
  18. vinkkeli

    vinkkeli Gearhead

  19. RaiRai

    RaiRai Gearhead

    Eipä nyt taida pitää paikkaansa. Monessa alumiinimoottorissa on ollut jo ihan tehtaalta vihreät litkut ja ei ne tietenkään syövytä sitä konetta.
    Älkää sekoittako niitä värejä ja käyttäkää mitä valmistaja suosittaa niin mennään varman päälle, mutta yleisesti se että vihreää glykolia ei saisi / voisi laittaa täysalumiinisiin moottoreihin on jotain legendaa.
     
  20. Carpenter

    Carpenter Double Gearhead

    Ohje on aivan oikea ja sama minkä netistä löysin mutta autossani ei ole moista johtoa, voiko lukkojen kauko-ohjaus olla optio?
    Saako sen toimimaan?

    Ja sitten ei toimi takaluukun "kiinnivedin"?

    Tuossa kuvat:
    [​IMG]

    [​IMG]

    Osaisiko joku auttaa moisiin ongelmiin?
     

Kerro tästä muillekin!