Cadillacin leimautuminen pussihousuvastaiseksi laitteeksi

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja ManRay, 15.12.2003.

  1. pannupää

    pannupää Gearhead

    Mun suosikkejani on aina olleet ne kuvat jostakin maakuopasta, jossa on jäljellä ruosteen murenia siinä välirauhan aikoihin olleesta Hupmobilen lokarista ja sitten kuvatekstissä tämä "elvytettävissä oleva aihioke" -hehkutus...
     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest

    Itselläni ei ole ollut ikinä muuta autoa kuin amerikkalaisia ja tuskin muuta koskaan tulee olemaankaan. Mutta mielestäni tätä kommenttiasi voisi verrata KLB:n kommenttiin. Kuinka moni voi väittää ettei "tavalliselle autoilijalle" (ei siis harrasteautoilijalle) tule jenkkiautoilijoista mieleen kännissä rellestävää yököttävää porukkaa jotka eivät osaa pysytellä parhaimmat päivänsä nähneensä rotiskonsa sisällä, huutelevat hävyyttömyyksiä ohikulkijoille..pahimmassa tapauksissa ilman housuja..jne...? Onhan meitä muitakin, tämä ei ole yleistys, mutta valitettavasti tällainen porukka jää ihmisille helpommin mieleen, kuin asiallisesti käyttäytyvä.
    Itse lopetin mobilistin tilauksen, koska mielestäni siinä on liian vähän juttuja amerikkalaisista autoista. Vimeisin artikkeli joka siitä jäi mieleen oli se kun, lehden harvoista jutuissa jossa vielä jenkeistä puhuttiin vain haukuttiin niitä. Ostan mieluummin vaikka Wheelsin tai Power Magazinen ja löytyyhän divareista vielä 80-90 luvun mobilisteja joita en itse ole lukenut.

    Hyvät Joulut kaikille ja yritetään yhdessä parantaa kuvaa yhteisestä harrastuksestamme!
     
  3. Anonymous

    Anonymous Guest

    Mun mielestä Mobilistilla on ihan mukavan jenkkimyönteinen asenne. Esim Ramblerista on joka numerossa jotain mainintaa, olihan se 60-luvun Suomessa yksi näkyvimmistä amerikkalaisista. Muistaakseni KLB sanoi joskus jostain mersusta, että se olisi ollut hyvä auto, jos koneena olisi ollut vaikkapa Ramblerin kutonen, hehee...Kerrankin asiaa!
     
  4. Anonymous

    Anonymous Guest

    Mielestäni on hyvä että Suomessakin on vielä KLB:n kaltaisia äijiä jotka ovat jotain mieltä asioista.Mua ainakin ketuttaa nuo kaiken maailaman Salovaarat joiden mielestä kaikki asiat ovat vähintäänkin ihania,alkaen
    kissan kynsien trimmaamisesta jokamiesluokan kisoihin ja kaikki siltä väliltä.
     
  5. Lepakko

    Lepakko Gearhead

    Pakko sanoa, jotta moniko KLB:N käkkyläkommentista herneet nenäänsä vetäneistä voi sanoa tehneensä Suomen harrasteautoilun eteen edes sadasosaa siitä, mitä KLB? Edellisen kirjoittajan kanssa samaa mieltä siitä, että joku sentään on vielä jostain jotain mieltä.

    Demokratian hienoja puolia, että useampi taho voi ajaa omaa asiaansa. Onneksi ei tarvitse olla "Valtakunnan ajoneuvoharrastevirastoa", jolla olisi yksi totuus toitotettavana.
    KLB ajaa harrastekentällä pääasiassa mobilistien (tosin myös muidenkin harrastajien) asiaa, jenkkiporukat ajavat omaansa, eikä tässä ole välttämättä mitään ristiriitaa. Esim koneswappeja ei tämä vanha pussihousu ole koskaan tuominnut: "mieluummin liikenteeseen väärällä koneella kun ei ollenkaan".

    Kärjistyksillään saa näemmä aikaan ainakin keskustelua, mikä on omien sanojensa mukaan tarkoituskin.
     
  6. impala67

    impala67 Double Gearhead

    itse asiassa meikäläistä on lähes hävettänyt se amerikka-myönteisyys mitä moblasta on viime aikoihin asti saanut lukea. joka numerossa ollut enempi amerikanrautalegendaa. tosin tämä viimeinen numero kokonaisuutena on enempi euro-painotteinen, jota en lainkaan pane pahakseni, uutta luettavaa minulle.
    siirryin moblaan lähinnä sen takia että v8:ssa väsytti lukea ne samat tarinat vuodesta toiseen siitä kuinka "edseli oli floppi" ja "pony-autot tulivat 60-luvulla". tosin kasikin on mielestäni parantanut huimasti linjaansa siitä kun markkanen astui remmiin, joten senkin voisi taas tilata...powerin tasoinen se ei kyllä vielä ole.

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: impala67 2003-12-23 09:43 ]</font>
     
  7. J-M Partanen

    J-M Partanen 1st gear

    Joo kyllä KLB on vaan sen verran kova jätkä ettei kovin moni voi väittää vastaan.
    Kuten hankkia eka harrasteauto vuonna ´59 ja omistaa se vieläkin, perustaa oma lehti jne.

    kymmenen vuoden takaiset Moblat oli parhaita otapa joku 90-luvun Mobilisti, kolmet neljät kuvatalkoot, jopa toistakymmentä sivua KLBn jorinoita joista, kun osaa lukea rivien välistä löytää tosipaljon asiaa.

    pakko myöntää mutta nykyvetäjän enemmän jenkkejä linja ei miellytä niin paljon, aikanaan tykästyin lehteen nimenomaan romukuvien ja ei jenkkiautojen takia.
     
  8. Anonymous

    Anonymous Guest

    joo, uudessa kolme kuvaa us-autoista kuvatalkoissa, juttu Reoísta ja suomidragsterista, vanhoissahan oli pelkkiä kuvatalkoita kokonaan usasta. Tunnen yhden moblan toimittajista ja hän sanoi etteivät ihmiset ole nykyään niin kiinnostuneita amerikkalaisista autoista vaan enemmän 70-luvun japseista jne. joten lehti suuntautuu niihin enemmän. Muutenhan lehti on ihan hyvä ja mielenkiintoinen , mutta ennemmin todellakin luen esim. ruotsalaisia autolehtiä, koska niissä on enempi juttua autoista joista itse pidän(=omia mielipiteitä).
     
  9. Anonymous

    Anonymous Guest

    Mahtaako kukaan tietää minne Moblasta katosi mainio kynäilijä HVS? Miehen tarinat menneitten aikojen jenkkiautoilusta olivat kerrassaan mainiota luettavaa.
     
  10. Anonymous

    Anonymous Guest

    Täällä oli juttua Moblan asenteesta jenkkejä kohtaan.Mun mielestä se on heti v8:n jälkeen jenkkiautojen kannalta hienoimmalla asenteella liikkeellä,verratkaa nyt vaikka johonkin Temariin tai motoriin,joista huokuu jo kauas tietty perusteeton asenteellisuus.
     
  11. Hd-hippi

    Hd-hippi Gearhead

    Näky nousseen tää juttu taas ylöpäin niin siirränpä tän mun kommentin tuolta "pussihousu-osastolta" D: tänne päin:

    Lähetetty: 2003-12-15 17:39
    --------------------------------------------------------------------------------
    No niin nyt pikkuisen jalkaa jarrupedaalille... Itse 70 mallisen caddyn omistavana minua lähinnä huvitti se vähä mitä kerkesin kuvan tienoilta ruokatunnilla lukemaan. Ehkä noita KLB:n juttuja ei kannata ottaa ihan noin vakavasti kun muistaa että ukko on jo pitkän matkaa yli 70 vuotias. Pääkirjoitus näistä "museo"tarkastuksista oli kyllä ihan asiaa. Täytyykin tästä lähtee kotiin lukemaan tarkemmin mitä muuta hauskaa moblassa on tällä kertaa...

    - Sitä vaan tässä mietin että mä en taida oikeen sopia tuohon tuolla ylempänä mainittuun caddyn omistaja kuvaukseen sillä mulla on pitkä tukka ja partakin kaikenlisäksi... heheeeee -
    Jos muuten joku pussihousu tahi muu henkilö jolla on mun caddyyn sopivia osia lukee tän tai edes tietää jostain osia niin vois vihjaista allekirjoittaneelle jolloin voitaisiin ehkäpä pelastaa yksi Suomi caddy vaikka mobiiliksi tai kustomiksi... :grin:
     
  12. Anonymous

    Anonymous Guest

    Sen verran tahtoisin tietää asiantiimoilta,että kun täälläkin paljon viljellään tota termiä "pussihousu",niin meinaatteko sillä siis hiphop-nuorisoa yli-isoine housuineen vai noita mobilen senioriharrastajia toisenmaailmansodan saksalaisen ratsu-upseerin tyylisissä pöksyissään?

    Btw.Itellä on Caddy (tosin 80-lukulainen) vaikka kuulu kumpaankaan noista ryhmistä
     
  13. Muki

    Muki Gearhead

    HVS mainioine tekstinkäänteineen on tuoreimpien tietojen mukaan ns. hetken kuluttua meidän harrastajiemme lukuilona 'eräässä' kotimaisessa harrastelehdessä. Joten nou hätä !
     
  14. Anonymous

    Anonymous Guest

    someone somewhere wrote:
    >KLB:n juttuja.. <snip> ..ukko on jo pitkän matkaa yli 70 vuotias

    Ei, ei KLB ny niin metusalemi oo, hiukan alle 70-v. nuori..

    HVS on HvS, 'von' kirjoitetaan aina pienellä. Oliskohan sukua sille v. Schantzille, joka taisteli Vänrikki stoolin tarinoissa?
     
  15. Ede

    Ede 1st gear

    Siuntiossa makaa varmaan vielä erään talon takapihalla '70 Fleetwood (alkup. Suomiauto!) akseleitaan myöten maassa. On vielä pelastettavissa, tosin entisöimään ei ehkä kannata ja työtä riittää. Ollut jonkun lähetystön omistuksessa uutena. Muistan nähneeni siitä kuvan V8:sissa joskus 80-luvulla. Mulla on "omistajan" yhteystiedot varmaan jossakin ja kuvia laitteesta.

    t: 70 Coupen omistaja
     
  16. Lepakko

    Lepakko Gearhead

    Tämä auto on pelastettu. Tämä olla fakta. Parempi kuin mitä päällepäin äkkiseltään olisi uskonutkaan.
     
  17. Ede

    Ede 1st gear

    Hyvä näin. Onhan siinä puutteita ja etenkin tekemistä.... Vuosi sitten "omistaja" oli hankalasti tavoitettavissa eikä ollut kovin halukas myymään sitä. Itse en olisi jaksanut siitä välttämättä autoa tehdä, kun on muitakin hommia....
     

Kerro tästä muillekin!