CALTRACS

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja mach1_70, 4.8.2017.

  1. mach1_70

    mach1_70 3rd gear

    Moro

    Onko kukaan tehnyt caltracseja mallia DIY . Itsellä 70 mustang vauhtiperä johon olisi tarkoitus tehdä moiset . Olisin erittäin kiinnostunut kuvista / mitoista miten olette toteuttaneet. Varsinkin tuo levyjen laakerointi ihmetyttää ....[​IMG]
     
  2. Catiska

    Catiska Gearhead

    Tee sitten kunnon tavarasta ja riittävillä ainevahvuuksilla jos teet. Olen nähnyt tuollaisesta tangon katkeavan... Joissakin itsetehdyissä olen myös nähnyt käytettävän (ehkä säästösyistä) paljon pienempiä kuulaniveliä työntötangon päissä kuin mitä alkuperäisissä on. Sitäkään en suosittele.
     
  3. Kalu

    Kalu Double Gearhead

    Kirjota googleen cal tracs drawnings. Löytyy juttua myös amerikan keskusteluista. En vaa pysty linkittämään tällä luurilla
     
  4. rapa-ripa

    rapa-ripa Gearhead

    Laitoin aloittajalle yv:n..
     
  5. shr1

    shr1 Gearhead

    [​IMG]

    [​IMG]

    Siinä mun toteutus kaikessa yksinkertaisuudessaan. Varsinaista laakeria en laittanut. Kolmiolevy kääntyilee polyuretaanipuslan sisäholkin päällä, eli reikä on tuon holkin ulkohalkaisijan kokoinen. Puslan ulkopinnasta sorvasin levyn materiaalivahvuuden verran pois. Radalla olen kiertänyt tankoon hiukan esijännitystä. Kadulla mukavampi ajella, kun kääntelee jänskät pois. Köyhän miehen nelilinkki.
     
  6. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Saatko shr1 laitettua linkit noihin kuviin? Photobucket on nykyään niin vammanen ettei salli suoraa linkitystä foorumeille...
     
  7. shr1

    shr1 Gearhead

    Ei onnistu. En näemmä näe noita kahta kuvaa enää itsekään bucketissa, olen kirjautuneena sinne tai en.... :odeek: No, kaipa joku muukin on noita väännellyt niin laitelkaa kuvia, jos vielä tarvis on.
     
  8. PauliR

    PauliR 3rd gear

    Kuvia ei ole, mutta itse tein kopiot tallikaverin caltracseista, Bellcrankit tein ilman laakerointia 4mm "pellistä", ei niissä mallina olleissakaan mitään raakeleita ollut. Tuolta https://www.uspartsperformance.fi/viritysosat/jarru-ja-alustanosat/uniball kävin hakemassa vasen- ja oikeakätisellä kierteellä 5/8" Weld Bungit ja niihin sopivat 5/8" / 5/8", uros Uniballit ja mutterit, putkeksi tuli jotain paksuseinäistä ainesputkea.
     
  9. mach1_70

    mach1_70 3rd gear

    Kiitos vastauksista, harmi kun nuo kuvat ei näy, mutta ei kai siinä mitään laakerointia tarvitse.
    Voishan sinne väliin, jos tilaa jää niin yrittää vaikka teflonista, tai nylonista jotain koriprikan tapaisia laakereiksi bellcrankille, ja jos tekisi sen etummaisen puslan alumiinista ja teräsholkki sisään....
     
  10. hot1930

    hot1930 Gearhead

    Mä olisin myös kiinnostunut tällaisista.
    Onko jollakin valmiina myydä DIY-rakennussarjaa/-aihiota, ettei tarvitse kaikkea ihan alusta alkaen tekemään?

    Noi CaltTacsit maksaa rapakon takana rapiat 330 taalaa + siihen rahdit, tullit ja verot, niin ollaankin sitten jo 500,- tuntumassa ja kun näissä ei kuitenkaan ole montaa osaa...

    Joten, jos on valmiita aihioita, tai vielä parempi jos joku olisi valmis tällaiset värkkäämään, niin voipi soitella tai laitella viestiä.
    -Masa-
    050 406 6666
     
  11. shr1

    shr1 Gearhead

Kerro tästä muillekin!