Camaro 2,8

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja WSE, 11.7.2004.

  1. WSE

    WSE 1st gear

    Kun tuollaisia saa kohtuu halvalla, tekeekä ko koneella yhtään mitään? Mikään tykki se ei luonnollisestikaan ole mutta miten pelaa automaatin ja ilmastoinnin kera? Onko aivan patalaiska? Eli pitääkö maksaa 4 k€ lisää jotta saa 5 litraisen...
     
  2. camaroo

    camaroo 1st gear

    ei se 2.8l ole yhtään laiskempi kuin 5 litranen ainakaan pers tuntumalla 5.7 on jo ripeämpi.normaali käyttö autossa ihan hyvä valinta 2.8 ruisku.
     
  3. WSE

    WSE 1st gear

    No jos Capricekin liikahtaa 5-litrasella ihan kohtuudella niin Camaro varmasti paremmin. Epäilenpä ettei 2,8 ihan vastaavaan pysty, ei kuitenkaan edes merkittävästi keveämpi... Minkälaisia 2,8 koneen suoritusarvot?
     
  4. aatuaskare

    aatuaskare 1st gear

    itselläni on 2.8tpi pontiac firebirt ja en ole jalkoihin jäänyt ja ohituskin on ollut erittäin joutuisaa ja stw verrattena erittän joutuisaa. huom. hiukan pienenpi poltoaineen kulutus. Ei aina varttimailia tartte ajaa 8)
     
  5. Röllykkä

    Röllykkä Gearhead

    Ikävä kyllä täytyy nyt sanoa, että tuo 2.8 on aivan sairaan laiska.
    Toivottavasti kukaan ei ota herneitä, mutta
    tuo on vain kokemus kun perheessä oli 2.8 camaro ja 5.0 camaro. Tuo 5.0 on nykyään 5.7, ja tuo 2.8 nykyään varaosa.

    Kyllä oikeesti hävetti lähtee valoista, kun joku tuli rinnalle haastamaan..
    Eikä sitä peltiäkään yleisillä paikoilla kehdannut availla, kun sinne olisi mahtunut remonttimies vielä moottorin viereen ropailemaan vaikka matkan ajaksi.

    En itse ainakaan suosittele kun varaosiksi moista peliä.

    Jollakin muulla saattaa tietysti olla positiivisiakin kokemuksia tuosta pelistä. Tämä oli siis vain minun kokemukseni.
     
  6. mörkö

    mörkö Gearhead

    Täytyy sen verran kommentoida, että ajoin joskus Firebirdiä, 2,8l ja 5 lovisella olevaa pakua. Suorituskyky riitti aivan mainiosti, ainakin Mörölle kelpaisi moinen käyttöjenkki, ja yhtään ei hävettäis ajaa. jos oikein ekonoo haluu, niin kannattaa ettiä 2,5l NELKULLA varustettu Camaro/Firebird....
     
  7. raunoh

    raunoh 3rd gear

    No joo, olen pärjännyt Suomen liikenteessä ihan hyvin, ajelen välillä 1984 VW Jetta 1.6 Diesel:llä (turboton, 52 HP), välillä 1979 Mustangilla (2.3L 4-syl, 88 HP, turboton). Välillä sitten 1964 Mustangilla (6-syl, 3.3L 120 HP) tai 1971 Shelby-Mustangilla (351-4V, 280-320 HP, eikä turboja näissäkään). Oli minulla 1991 RS-Camarokin aikoinaan (5.0L, 170 HP). Ei minun tarvitse muille näyttää, miten valoista lähdetään. Ei haasteita tarvitse ottaa vastaan (on kyllä haastettu). Liikenteessä menen omaan tahtiin, en muiden tahtiin, enkä aio provosoitua (ja saada riskillä aikaan vahinkoja sekä liikennekäyttäytymisen kunniakirjoja käänteisen rahapalkinnon kera ?) vaikka - kuten muillakin keskustelijoilla on kokemuksena - moista uhoilun esittämistä on ollut, autolla ajelu on mielestäni nautinto itselle, ei kait muille näyttämistä ? Vai onko tuo jälkimmäinen se tärkeämpi näkökohta ???

    Jos joku karvanoppa-"räpsy"-kuski saa sisäistä tyydytystä, kun lähtee "sirkkeliään vinguttaen" rivakammin valoista kuin minä Shelbyllä rauhallisesti cruisaillen, niin siitä vaan...ei minun mielenrauha tuollaisesta järky ;-)
     
  8. WSE

    WSE 1st gear

    No en minäkään mitään liikennevalokaahailua harrasta; kuitenkin tottunu ajamaan pitkän aikaa jo suhteellisen isokoneisilla niin kyllä se ei hääviä ole jos ei kaasua painettaessa mitään tapahdu. Joskus kuitenkin on ohitus ym tilanteita milloinka tehottomuus alkaa tosissaan syömään miestä. Joten todellisia faktoja asiaan, kiitos! Röllykän kommentti hyvä jos kerran molemmat olleet yhtä aikaa niin eron varmaankin huomaa jos sellaista on. Eli 5 litraiseen pitänee kai alkaa säästää lisää... on ne vaan sen verran arvokkaampia ne:(
     
  9. Röllykkä

    Röllykkä Gearhead

    En nyt kuitenkaan tarkoittanut taas tuota, että jokaisista vihreistä pitäisi päästä kumit savuten horisonttiin, jättäen muut kateellisina virittämään kiinalaisia pilailuvälineitään. Kysymys oli nyt kuitenkin 2.8 vs 5.0 camaro, ei 320Hp shelby.. Olen myös pärjännyt suomen liikenteessä vaikka minkälaisella kinnerillä, mukaanluettuna polkupyörä.
    Tuolla 2.8 camarolla ajellessa oli vaan tosi kälystä liikkua, kun ei tiennyt sammuko se, vai onko kenties kolmonen ykkösen sijaan päällä, kun auto ei liiku vaikka talla on pohjassa.

    Eikä tuosta valoissa haastamisesta nyt kannatakaan provosoitua (varsinkaan tuolla 2.8:lla :lol: ), mutta musta on ainakin joskus kiva painaa vähän tallaa, jos tietää, että silloin jotakin tapahtuu.
    Minkä ihmeen takia muuten ihmiset virittelevät satoja hevosia lisää koneisiinsa, jos eivät niitä ikinä tule käyttämään?
    Tarra takalasiin:
    Autossani on veekasi ja 500 heppaa. Varo, tai käytän niitä..
     
  10. Röllykkä

    Röllykkä Gearhead

    Ja vielä.. Ei nuo hintaerot tuossa kutosessa ja kasissa niin päätähuimaavat ole..

    Esim. keltaisessa pörssissä 15.8.2004:
    vm86 v8 5.7 camaro 6700
    vm84 v8 5.0 camaro 6800
    vm87 v6 2.8 camaro 6000

    Kannattaa käydä vaikka koeajolla, niin julma totuus tulee ilmi.
    Jopa tuossa 5.0 ja 5.7 motissa, saati että sitten 2.8:ssa...
     
  11. intiaani_chief

    intiaani_chief 3rd gear

    Tuli vain mieleen että riippu aika paljon siitä että miten ne vähät hepat on valjastettu käyttöön, esim moparin 3.9 V6 pickup mylly on aika hyvä esimerkki siitä että kyllä vähälläkin tarvittaessa ehtii kun hepat on käytössä oikein, on muutaman kerran naama venähtänyt mondeokuskeilla valoissa kun kohlo pikkari katosi ensin paikalta :) :)
    vaikka ei olekkaan "voimakone".
     

Kerro tästä muillekin!