Camaro 2nd gen jarrutaistelu

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja GooglePoo, 19.8.2019.

  1. Imusihti

    Imusihti 3rd gear

    Tuo vaseliinikikka on ehdottoman tosi. Laitoin sitä itsekin kun imuletkusta näytti tulevan suhteettoman paljon ilmaa, en vain enää muistanut kaikkia työvaiheita.

    Jos avaa ilmausruuvia liikaa, horii lähinnä ilmaa juurikin noiden kierteiden välistä.
    Toinen hyvä etu tuosta vaseliinista on, että ilmausnipan saattaa saada jatkossakin auki.

    IS
     
  2. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead


    Nyt en kyllä hokase että mistä säätimestä puhutaan, T-haara, putket ja letkut minä siinä nään? Putkea vois kyllä lyhentää tuon ylimääräisen kiehkuran pois...
     
  3. mopo-ukko

    mopo-ukko Gearhead

    Oon saanut kaikki ilmattua ihan painovoimaisesti,absilliset ja absittomat,autot ja pyörät.Aikaa vaan vähän enemmän,nippa auki ja siitä letku pulloon normaalisti,antaa valua ja välillä polkaisee jarrua,välillä lisää nestettä säiliöön,siinä samalla voi touhuilla muuta.
     
  4. GooglePoo

    GooglePoo 1st gear

    Yks kerrallaan kuitenkin?
     
  5. GooglePoo

    GooglePoo 1st gear

    No nyt kun tarkemmin katsoi... Katsoin että oli joku potikkan, mut oliki vaa turhan pitkät kierteet. :confused:
     
  6. mopo-ukko

    mopo-ukko Gearhead

    Joo,yksi kerrallaan,en ole kokeillut kaikkia kerralla,vois päästä säiliö välillä tyhjäksi.
     
    Volvo_5.7 tykkää tästä.
  7. Lintta cruiser

    Lintta cruiser Gearhead

    Tossa eräässä levyjarrukitissä tulee satula semmoseen asentoon että ilmausnippa ei oo ylimmässä kohtaa. Toki mukana tulleissa lapuissa kerrottiin että pitää ilmata satulat irrallaan.
     
  8. GooglePoo

    GooglePoo 1st gear

    Juu, sellanen satula juurikin. Ne olen ilmannu ylösalaisin. Eipä niistä juurikaan tullut kun perus pumppailulla eteni. Huomenna pakerrusta taas. Hyviä tipsejä kyllä täältä näemmä saa. Eiköhän näillä saada turattua tovi.
     
  9. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Mä tein jarruremppaa just äsken ja avasin kaikki nipat samalla kertaa, sai paremmin alkuun ton nesteen liikkumisen. Sitten kaikki kiinni ja kauimmaisesta pyörästä aloittaen yks kerrallaan. Iso säiliö kyllä auttaa tota että voi avata kaikki.
     
  10. GooglePoo

    GooglePoo 1st gear

    Kaikista nipoista läpinäkyvällä letkulla takas säiliöön. Alkuun katsoo siihen saakka säiliön pintaa, että kaikista letkuista tulee nestettä säiliöön asti ja sen jälkeen vain hönkää vaikka viikon putkeen nestettä läpi. Tällä liikenteeseen :rotfl:
     
  11. z 900

    z 900 Gearhead

    Kyllä täältä yleensä saa hyviä neuvoja!! kokemusta on.
    Sullakin on jo kuukauden verran tästä foorumista?
    Toivottavasti jarrut tulee kuntoon!
     
  12. GooglePoo

    GooglePoo 1st gear

    Kolme tuntia ilmailua ja ei muuta ku leukaa rintaan ja kohti uusia pettymyksiä :(
     
  13. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    Tota katoppa nyt että se tappi tehostimen ja jarrupääsylkän välissä on oikean mittainen...

    Minä aikanani ostin impalaan sellaisen etulevyjarru paketin tehostimineen päivineen. Perkele että ilmasin. Ruutalla pyöristä pääsylkkyyn, alipaine vempaimella, perinteisellä tavalla ja kaikkea moneen kertaan ja leimalla tuli pummi jarruista kun se sa polkimen painettua lattiaan. En sitten keksinyt muuta kuin että pääsylkkä täytyy olla rikki ja tilasin rockista uuden. Taisi olla sama homma vai mistä äkkäsin ettei se tappi ala painamaan pääsylkän mäntää kuin vasta kun on polkassut polkimen jo puolen välin liikeradasta. No tein kierretangosta uuden tapin ja ratsastin auringon laskuun tyytyväisenä kun jarrut alkoi toimimaan :D
     
  14. xarper

    xarper Gearhead

    Ite oon sopivan 1/4 hylsyn joskus laittanu sinne pääsylkän reikään ni saanu kohilleen.
     
  15. GooglePoo

    GooglePoo 1st gear

    Vien tänään kaverille vielä, jotta vetäsee alipaineella viimesetki ilmat poijes ja koitan sen jälkeen tuota hylsyä. Tosiaan 2nd gen Camaro ja 3rd gen jarrusylkkä ainakin, muista osista ei varmuutta.
     
  16. stana

    stana 3rd gear

    Joskus minäkin kirosin, poljin ja ilmasin jne. Sit muistin että joskus olin ostanut tuollaisen jostain - https://www.puuilo.fi/Jarrujen-ilmaussetti-Cameron Oli yllättävän hyvä, varsinkin yksin touhutessa, pitää vaan katsoa ettei puteli tule liian täyteen..
     
  17. Imusihti

    Imusihti 3rd gear

    Millaisia oireita tai ongelmia ilmauksessa ?

    Painuuko poljin lattiaan asti hitaasti ?

    Jarrunipat kiinni ja käy kaikki liitokset kertaalleen läpi vuotojen varalta, kuiva ohut kangas on hyvä apuväline siinä hommassa.

    Joskus jarruneste voi vuotaa liitoksesta ja tiputtaa jonkin matkan päähän itse vuotopaikasta. Jos lattialla on tuoreita ylimääräisiä läikkiä niin vuoto on varma.

    Nuo liitokset ei sitten kestä loputonta avausta/kiristystä vaan alkavat vuotaa.
    Mun mielestä jarrunestettä ei kannata säästellä ilmaushommassa, tulee samalla huuhdeltua liat pois jarrulinjoista.

    Jos saat kaverin tuohon ilmaushommaan niin hyvä. Reilu virtaus nurkka kerrallaan paineilmakäyttöisellä ilmaimella ja kaveri kaataa nestettä säiliöön.
    Jos liitoksissa on vuotoja, kaverin painaessa poljinta vuodot on helpompi havaita.

    Sitten kun ei tule ilmaa, lopuksi perinteisesti paine - pohjassa - nippa kiinni - metodilla muutaman kerran per nurkka.

    Lisäksi voi kätevästi kokeilla kaverin kanssa, miten jarrut ottavat ilman koeajoja ja kuskin penkille hyppimistä likaisissa työtamineissa.

    IS
     
  18. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    Jarrukliinerillä jokainen liitos puhtaaksi ja kuivaksi. Sitten pumppaamaan polkimella paineita. Ei sitten saa tippaakaan löytyä nestettä liitoksista .
     
  19. GooglePoo

    GooglePoo 1st gear

    Ilmailtu on eikä taida olla siitä kiinni. Seuraavaksi tuon polkimen ja pushrodin veivaamista, alkaa tuntua, että vika taitaa olla siinä. Siellä joku "patentti" aiemmasta elämästä.
     
  20. Okuman

    Okuman 1st gear

    Saitko säiliön nestesuihkun loppumaan? Mulla sama ongelma tuon C1500:n pickupin kanssa... vanha pääsylinteri suihkus takasäiliössä ja sama ominaisuus näköjään uudellakin pääsylinterillä. Kun jarrua painaa, takasäiliöön tulee nestesuihku.. eli onkohan tuolla nyt vaan ilmaa jossakin? Uudelle pääsylinterille tein ensin bench bleedingin.
     

Kerro tästä muillekin!