Camaro 305Tbi -89 käynti aaltoilee???

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja NymiS, 30.6.2006.

  1. NymiS

    NymiS Gearhead

    Sellasta vikaa olis camarossa että tyhjäkänti pumppaa 500-1500rpm tienoilla.
    Voima hukassa, sammuilee kun laittaa vaihteen päälle.
    Nykii ja rykii alle 2500rpm, jonka jälkeen veto paranee hieman ylemmillä kierroksilla.
    Bensa haisee voimakkaasti kun auto on käynnissä.

    Auto on seissyt pari vuotta ja muutaman päivän toimi moitteettomasti käyttöönoton jälkeen, jonka jälkeen alkoi käyntihäiriöt.

    Mistä lähteä tutkimaan vikaa.

    Niin ja tuntuis nuo lämmöt seilaavan aika korkealla nyt kun vika ilmeni.
    Ja lataus tuntuis olevan heikkoa nyt.
     
  2. NymiS

    NymiS Gearhead

    Lisäyksenä vielä että ECM antaa vikakoodin 44,

    44=Lean exhaust
     
  3. 77s10

    77s10 3rd gear

    Oisko imuvuoto tai IAC jumissa..
     
  4. capriceman

    capriceman Gearhead

    Tarkista kaikki imupuolen letkut
     
  5. NymiS

    NymiS Gearhead

    Yhden irtonaisen letkun/putken löysin, mutta en paikkaa mihinkä sitä vois laittaa.
    Letku tulee edestä päin katsottuna tulipellistä koneen vasemmalta-/takapuolelta.
    Voisin ottaa kuvan siitä jos joku tietäis mihin se kuuluu... Cruise ei toimi.
    Kyllä se varmaan on imupuolen vika kun vika on kierroksillakin 2500rpm asti.

    Koneen lämmettyä käyntilämpöiseksi käy tyhjää nätisti mutta jos tarjoaa vaihdetta silmään niin rupee köhimään ja ehkä sammuu tai sitten tasoittuu käynti hetkeksi.
     
  6. NymiS

    NymiS Gearhead

    Cruise olikin näköjään poistettu autosta, joten letku kuului siihen.
    Tulppasin sen mutta sillä ei ollut käyntiin vaikutusta.
    Vakuumimittarilla mittasin letkut ja vuotoja ei ilmennyt.
    Joten letkut ovat kunnossa.

    Kuinkas tuon IAC:in saisi tarkistettua että se toimii?
    Tosin notkumista käynnissä esiintyy tuonne 2500rpm asti.

    Voiko bensalinjan vuoto tehdä tuollaisia oireita?
    Pumppu tuntuis toimivan ok mutta bensa haisee.

    Entä mitenkäs tuo bensapaineen säädin?
    Onko se täysin mekaaninen vai onko sielläkin sähköä?
    Kuinkas sen saisi tarkistettua?

    Entä mitäs vesi tekee jos sitä on bensan seassa?

    Voiko sytkäennakon heittely tehdä samaa? Ei ole tähän hätään lamppua millä katsoa.

    Edellinen omistaja kertoi että auto on joskus aikaisemmin 4-5vuotta sitten tehnyt saman ja oireisiin liittyi silloin seuraavaa:
    -Tyhjäkäynti pumppaa
    -Röpeltää sinne 2500rpm asti.
    -Voimat hukassa
    -Lämmöt nousee lähes keittämis pisteeseen asti.

    Ja samat viat tuntuisi olevan nytkin, edellinen omistaja ei vain muista mikä siinä oli vikana silloin. Sanoi vain että joku väliaikais viritys silloin tehty.
    Mutta en löytänyt mitään virityksiä, kaikki oli alkuperäisessä muodossaan...

    Kovasti polttelis ajelemaan joten apuja kaivataan kovasti.
    Katsastuksessa ei ollut ongelmia, tosin vika tuli vasta samana iltana.

    Kovasti tuntuis bensapuolen häikältä.
    Tbi gurut kertokaahan nyt missä vika että pääsee ajelemaan.
     
  7. NymiS

    NymiS Gearhead

    Taitaa olla ehtoo puolen vehkeitä tälläset.
    Taidan työntää romikselle moisen p**ska läjän.
     
  8. SpedeX

    SpedeX 3rd gear

Kerro tästä muillekin!