Camaro 3gen talviautoksi

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja ChevyCaprice, 6.2.2016.

  1. ChevyCaprice

    ChevyCaprice 2nd gear

    Camaroa katsellut ympärivuotiseen ajoon. Kilometrejä tulee aika vähän, lähinnä kyläajua enimmäkseen; Kannataisko tollaiseen katsella kutoskoneinen vai kasi? Kulutuksessa tuskin isoa eroa, mutta onko pienempi koneinen tasapainoisempi, kun ei kasikone paina keulalla? Ja onko kutosissa järkejään perässä lukkoa? Millaisia manuaalilootat on kestävyydeltään?

    Kiitoksia :D
     
  2. 3964

    3964 3rd gear

    Ehdottomasti jos löydät ni iroc-z 305tpi+manuaali,ovat vaan aika harvassa.
    Itse ajelin tuommoisella ympäri vuoden aikoinaan oli lämmin,lähti varmasti käyntiin,ei syö kovin paljon bensaa.
    Talvella suosittelen OIKEITA talvi renkaita.
     
  3. Vani76

    Vani76 Gearhead

    Mulla -90 Firebird kutosella ja automaatilla, hankin marraskuussa ja takana n.2000km.
    Lämmin auto pakkasella, takaikkuna sulaa hitaasti kun mulla ei ole takalasin lämmitystä. Tarttee hyvät nastarenkaat, mutta niillä kyllä pärjää hyvin. Tässä ei ole perässä lukkoa ja kulutus pyörinyt näin talvella 9,5 - 13 litraa. Pienin kulutus pelkkää maantieajoa ja suurin pelkkää kaupunki pyöritystä.
    Ovet tuntuu jäätyvän helposti kiinni tiivisteistään vaikka kuinka silikonipuikolla hivelee.

    Minä olen oikein tyytyväinen tähän talviautoon.
     
  4. ChevyCaprice

    ChevyCaprice 2nd gear

    Jepjep. Jotenkin tuo kutoskoneinen tuntuis turvallisemmalta ympärivuotista käyttöä ajatellen ja Vani76 kertoman mukaan kulutuskin samoissa kuin tämänhetkisellä v70:llä. Toki taas kasilla jaksais paremmin mennä isokorinen auto... Manuaaliloota talvella olis miellyttävämpi, mutta muutama vuosi sitten olin ostamassa helvetin siistiä ja viimeisen päälle huollettua suomicamaroa 2.8v6. Kaupat kusahti, kun ennen vaihtoa kerkes camarosta paukahtaa loota.. Liekö sitte heppoisempi ku automaatti...?
     
  5. Swinger71

    Swinger71 Gearhead

    Ite ajoin 10 vuotta ympäri vuoden 89 Firebirdillä 305 tbi + automaatti. Ja mitään negatiivista ei auton käytön suhteen tule mieleen.
     
  6. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Mun mielipide on, että Camarossa kuuluu olla V8. Ihan jo käyntiäänen vuoksi.
     
  7. Roc

    Roc Gearhead

    WBBC:n kanssa samaa mieltä. Ehdottomasti kasilla. Jos kutosen sais selkeästi halvemmalla, niin sitten ymmärtäisin kutosen päälle, mutta ainakin pyynnit näyttäs olevan samoissa oli kutonen tai kasi. Ja väittäsin että kun pitää myydä eteenpäin, kasille löytyy helpommin ottaja.
     
  8. starcraft

    starcraft Gearhead

    Kyllähän tuollaisella ajelee talvellakin. Lukkoperä aika harvinainen varuste noissa. Taitaa olla vain iroc-z vakiona. Lukko muuttaa auton luonnetta huomattavasti talviajossa. Muuten tuppaa vaan sutia kokoajan ainakin v8 ja puolikuntoisilla nastarenkailla. Pidemmän päälle saattaa kyllästyttää.

    Toinen asia on auton mataluus. Se jäähdyttimen kohdalla auton alla oleva spoileri toimii lumiaurana lumisateiden jälkeen. Ja jos oikein on runsasluminen talvi ja teiden auraus toimii, kuten suomessa yleensä, saattaa spoileri raapia keskipolanteeseen kokoajan kun urissa ajelee. Oppii ajamaan urien vieressä.

    Muuten ihan ok. Lämmin ja toimii toki talvellakin niinkuin muutkin autot. Eikä joka talvi nykyään niin montaa liukasta päivää olekkaan ja luntakin vähän. V8 mallin ostaisin ehdottomasti. Kuulemma vaikeaa kutosmallien myyminen.
     

Kerro tästä muillekin!