Camaro 67-69

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja 383, 20.9.2024.

  1. 383

    383 Gearhead

  2. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    Onko osa ihan OEM? Varmaan tehtaan viisaat suunnitteluinsinöörit ovat sen tärkeäksi katsoneet olla tuossa. Eli sitä suuremmalla syyllä harrastaja voi sen pois jättää.
     
  3. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Estää takajarruja lukkiutumasta ennen etusia. Voi jättää pois jos haluaa jännitystä elämäänsä.
     
  4. Nupa

    Nupa Double Gearhead

    "In a discussion with a retired GM brake engineer, he also explained the initial reason for the round metering valve (or "hold-off valve", as he called it) between the master cylinder and the front brake circuit; its function was to hold off any pressure to the front calipers until 30-40 psi had been reached in the rest of the system (the rears) to allow the rear shoes to expand out to the drums before the front calipers came into play. This was apparently the result of an anomaly seen during testing in the snow in midwest winters, where (without the metering valve) a car could be sitting at a stop sign or red light in the snow, with very light pedal pressure and the front calipers holding the front wheels stationary, and the rear wheels could still be turned by idle torque and cause the rear of the car to move sideways - very unneriving for the driver. Under normal driving/braking conditions and dry road surfaces it essentially does nothing, as pressure buildup past 30-40 psi is instantaneous, as is opening of the valve."

    https://pozziracing.com/prop_valve_info.htm
     
    68corvette tykkää tästä.
  5. IsoTiKu

    IsoTiKu 1st gear

    Got it?
    Tuon englanninkielisen tekstin mukaan suunniteltu talviautoiluun. Antaa taakse vähän painetta ennenkuin eteen. Ettei takarenkaat pyöri tyhjäkäynnillä vaihdepäällä (automaattivaihteisto) liikennevaloissa lumisella tiellä. (Perä pyrkii sivulle jos molemmat takarenkaat alkaa pyöriä)
    Elikkä manuaali vaihteisessa ei tarvi, eikä kun kyseessä kesäauto.
    tuo punainen linkki kertoo eri venttiilistä
     

Kerro tästä muillekin!