Camaro ei starttaa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja GM1986, 13.1.2022.

  1. GM1986

    GM1986 1st gear

    -86 viislitranen camaro ei starttaa,ensin naksahtaa mutta sitten häviää sekin. Eilen vielä lähti oikein hyvin. Virtaa on akku täynnä. Startin solenoidin koputus ei auta asiaa.
     
  2. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Riittää että startin hiilet loppu, ja voihan olla osansa myös tällä nopealla ilman lämpiämisellä kun kosteus tiivistyy kylmiin pintoihin.
     
  3. CCZ28

    CCZ28 Gearhead

    Virtalukon pohja ?
     
  4. fmila

    fmila Gearhead

    Toi naksahdus "kuulostaa" huonolta kaapelin kiinnitykseltä/kaapelikengältä. Joko + tai -kaapelissa. Jos ne on varmasti kunnossa, siis myös moottorin maadoitukset, niin sit menee startin hiilien puolelle, niin kuin Artsi jo mainitsikin

    t. AM
     
  5. GM1986

    GM1986 1st gear

    Kaapelit ja kaapelikengät on uudet. Täytyy ottaa startti irti
     
  6. GM1986

    GM1986 1st gear

    Onko vetolevy 168 hampaiden jos joutuu startti kaupoille niin ei tule hommattua vääränlaista?
     
  7. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    katso voltit kun starttaat,ei ole nykyään eka akku kun voltit ok mutta heti kun kääntää avaimesta voltit kajahtaa ysin pintaan.piti vaihtaa merkkiä vaikka takuu.ei jaksa leikkiä.
     
  8. altzu

    altzu 1st gear

    Se pultti mihin akulta tuleva virtajohto tulee kiinni. Mulla oli sen kanta solenoidin sisäpuolelta kulunut lähes olemattomiin.. teki just tuollaista. avasin solenoidin pään ja käänsin pulttia puolikierrosta niin taas toimi.
     
  9. Laszlo

    Laszlo 1st gear

    Mites kävi? Lähtikö Comero käyntiin?
     
  10. GM1986

    GM1986 1st gear

    Kyllä siitä solenoidin pultinkannasta oli puolet hävinnyt,jos huomenna sais paikoilleen niin sit tietää oliko siinä.
     
  11. Cocco Bill

    Cocco Bill Gearhead

    Mahtaako Artsi tarkoittaa peräti tätä ilmaston lämpiämistä ja jos niin huolestuttavaa kerrassaan jos camaron kaapelitkin rupeaa kuumenemaan sen vuoksi...
    Onneksi Suomi kaiken kotkotuksen edelläkävijänä pelastaa maapallon valtavan automääränsä kera ja sähköistyttää nyt liikenteenkin joko hyvällä tai pahalla mahdollisimman pikavauhtia nostaen valmiiksi kalliin bensan kuin tiisselkinkin hinnat tappiinsa jo kättelyssä rahapulassaan (muun maailman elatus kun toki kohtuu kallista ,omista viis)senkummemmin miettimättä seurannaisvaikutuksia,aivan kuin täällä ei tarpeeksi kallista jo olisi ja ankeus ilmaiseksi kaupanpäälle.

    Onhan tuota tullut koputeltua,heiluteltua,putsattua ja kiristelyä akun sekä startinkaapeleita itse startinkin kera ikiajat näissä harrasteissa,ei senpuoleen ja hyvä että korjaantui.
     
    Muokattu: 18.1.2022
  12. GM1986

    GM1986 1st gear

    Joo kyllä tässä on yli 30 vuoteen monenlaista koputtelua tullu tehtyä mutta kyllä tuommonen urheiluvaunu on ylivoimaisesti ahtain malli tehä oikeastaan mitä vaan. Toista on 60 luvun isokoriset,sinne mahtuu ukko konehuoneeseen pötkölleen.
     
  13. GM1986

    GM1986 1st gear

    Vaan eipä lähtenyt Camaro tulille. Avaimesta kääntää niin ei edes naksahda ja akun voltikaan ei putoa kun kahteentoista. HÖH??
     
  14. Weijari

    Weijari 3rd gear

    Voisko se olla toi ehdotettu virtalukon pohja tai maakaapelissa huono kiinnitys?
     
  15. GM1986

    GM1986 1st gear

    Jos käy niin että vika on virtalukonpohjassa niin minkälainen työmaa on vaihtaa se pohja?
     
  16. arttu

    arttu Gearhead

    Tsekkaa vaan nyt ne hiilet.
     
  17. f34

    f34 Double Gearhead

    Anna akusta herätevirta suoraan solenoidiin, saa tutkittua onko hiilet vai virtalukonpohja.
    Jos hiilet, niin kuitenkin solenoidi naksahtaisi.
     
  18. grantorino

    grantorino Gearhead

    Ainakin edellisen mallin Camaron sai ruuvimeisselilläkin startattua käyntiin solenoidin päädystä.
    Näin tulee eliminoitua epäkuntoinen virtalukonpohja pois.
     
  19. Procharged Vette

    Procharged Vette 2nd gear

    Itse tekisin näin: ensin tarkistaisin että virta-avain kääntyy normaalisti sarttausasentoon. Sitten menisin auton alle yleismittarin kanssa, pyytäisin apulaista starttaamaan ja mittaisin tuleeko "herätesähköä". Jos tulee, ottaisin startin irti. Jos ei tule, pudottaisin rattiputken alas ja ensin tarkistaisin että virtalukosta lähtevä tanko liikkuu kun avainta kääntää. Jos liikkuu, irrottaisin kytkimen rattiputkesta ja mittaisin sen koskettimet ja tarkistaisin johdotukset. Jos tanko ei liiku, on tutkittava virtalukon pohjan seutua.
     
  20. Selli

    Selli Gearhead

    Mites se natural safety switch? Onko tarkastettu?
     

Kerro tästä muillekin!