Camaro tai Firebird käyttöautoksi?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja 68FuryIII, 21.5.2009.

  1. 68FuryIII

    68FuryIII Gearhead

    Millaisia kokemuksia/vinkkejä olis, kun ajattelin ton Tdi Skodan vaihtaa Camaroon -98 -> tai Firebird -94-> ja 3.8 koneella. Kulutukset kiinnoistaisi ja millaisia talvikäytössä? Kaikki muutkin vinkit tervetulleita.
     
  2. kipa76

    kipa76 3rd gear

    ittellä oli ainaki muutama vuosi sitte -90 camaro 2.8 v6:lla ja kulutus tais pyöriä 10 nurkilla... ja talvikäytössäki kerkes jonku aikaa olla ja ainaki hyvin lähti käyntiin ja oli lämmin mutta liukkaalla aivan helvetin liukas auto :rotfl: vaikka oli hyvät renkaat niin ei saanu pitoa...hauska lelu ainaki...
     
  3. '68Hearse

    '68Hearse Gearhead

    Sorppa et oon karkeena mutta kaiffarilla on ihan muutamaa modausta vaille vakio Z28 '93 Camaro 350 ja real syö molemmin puolin 10L, ei juurikaan alle mutta ei ylikään ihan sopewan kireel lti:sellä....ka ku se kutosen lörinä ei korvaa V-8:sia... Talvikäytös vajaa 12000km tuo Monaco 7.2 ja ihan lapis jos kylmä joillekkin.8)
     
  4. kipa76

    kipa76 3rd gear


    ei se 2.8 ja esim 5.7 kulutus ero ole kovin kauhea ko on mullaki ollu camaro 350:llä ja se meni nätissä matka ajossa ihan vähä yli 10l mutta sillä pienellä (2.8:lla) saa ajella vähä reilummin niin on kulutus 10 luokkaa,jos hakee sitä pientä kulutusta...mutta se 2.8 on sitte aikalailla kesy :poff:
     
  5. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Kyllä Firebirdissä tai Camarossa kuuluu olla V8 kone

    Kutosen soundi ei vaan noihin sovi.

    V8 kärry on myös 100 kertaa helpompi myydä.
     
  6. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Otsikossa oli että KÄYTTÖAUTOKSI :rotfl: . Olen tollasta kutvosmoottorista ettiny emännälle työmatkakulkineeksi jonkin aikaa vinks vinks :odroll: .
     
  7. 68FuryIII

    68FuryIII Gearhead

    Perheessä on jo amerikkalainen neloskone ja V8. Nyt tähän käyttikseen riitää toi 3.8 Olettaisin, että se muutaman litran pienemmällä menee satkulla kun kasikoneinen ja kun kilometrejä tulee... (2-4 x lappiin vuodessa plus muut ajot) Kävin kokeileen kyseistä moottoria ja hyvin riittää se parisataa hummaa... Nyt kiinnostais ne talviajo ominaisuudet ja mihin kannattaa kiinnittää huomiota ostaessa? Tekniikassa jotain ihmeellistä? Osien saanti jne... Kiitos tähänastisista vastauksista. Tietysti jos jotain ideoita mitä muuta kannattaa harkita käyttöautoksi niin sanokaa ääneen. Noi nyt oli semmoset mitkä itellä tuli mieleen.
     
  8. tammercity

    tammercity Gearhead

    Ikävä tuottaa pettymystä mutta taidatte jäädä ilman autoo :rotfl: :rotfl:
     
  9. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Mutaraaseri älä unta nää!
    Emännälläs on BUICK ja se tykkää siitä autosta etkä rupee miinottaa sille mtn pizzataxia! :soosoo:
     
  10. 68FuryIII

    68FuryIII Gearhead

    Poistin allekirjoituksen äkkiä ;)

     
  11. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Oli käytössä yhdellä pitkällä reissulla sellainen uudempi (en muista vuosimallia, mutta ihan viimeisiä Camaroita kuitenkin) 3.8 litraisella V6:lla. Kilometrejä tuli liki tuhat ja aika sekalaista ajoa kesäkelillä.

    -Matka-ajoa ohitellen ja ilmastointi päällä +200km kaupunkiajoa. Kulutus 8,1l/100km.

    -Tasaista matka-ajoa cruise päällä rajoitusten mukaan. Kulutus 6,8l/100km.

    Sama auto menee omistajan mukaan talvella sekalaisessa ajossa noin 10l/100km.

    Vanhemmat pienemmällä 3.4 litran koneelle vie kuulemma enempi.
     
  12. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Asiaan eli käyttikseks. Ihan ok. Kavereilla noita mitä pizzataxeiksi jotkut kutsuvat.
    Tane löytyy piireistäni myös ja sitä en suosittele. Siis tuoreehko thunderbird.
    Takas GM, siihen saa kulutusosaa suoraan hyllystä.
    Tunturipöllöön joutuu joka vuos tilaa osaa ja sen niin hyvä ajaa kun onkin, sen erillis´jousitetun perän säätö/huolto on joka vuotinen ilonaihe ennen leimaa. GM huolettomampi käyttiksenä kun sitä ei jätä huoltamattomaksi. Osat ja huolto huomattavasti halvempia.
    Lukkoperä talvella suositeltava, mutta eiks noissa kaikissa rupee jo olemaan?
     
  13. Grande

    Grande 1st gear

  14. moottori-hannu

    moottori-hannu 3rd gear

    vaimolla oli kolme talvea 94 firebird jossa uudempi loota missä talviasento eli lähtee kakkosella ja vaihtaa rauhallisemmin.autossa oli lukkoperä ja hyvät renkaat eli ihan ok talviauto jos on takavetoseen tottunut.Niin ja onhan ton ikäsessä absit.Äänistä sen verran että oikealla putkistolla kutosen ääni ei juuri kasista poikkea.Lisäksi kutosessa jo sen verran vääntöä kuin vanhemmassa (80-luku)kasissa että jaksaa edetä hyvin mäkiinkin vaihtamatta pienempää.Jos tilat riittää on ton ikänen ponu ihan oiva käyttis.
     
  15. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Emäntä "joutui" turkkusse töihin ja jos joku keksii keinon jolla fullsize puikki mahtuu parkkitalon koppimopon nippanappa imevään paikkaan niin unohdetaan camarot ja comerot suosiolla :rotfl: .
     
  16. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Hey mutaraaseri osta sille Smart! Menee varmaan kaks yhteen ruutuun ja voihan sillä vetää hissillä ihan byrooseen asti työpöydän viereen. Sorry ot ja taitaa mennä melkein jopa vittuiluks. Eilen näin telkkarista ihan vaan vilauksella jonkun sun kolleegan tekevän Smart Monsterin.
    p.S. Saitko kiksejä? Heh, ei teidän perhessä saisi viaton pieni koppimopo olla rauhassa kun siitä tulisi 4x4 iso monsteri. Joo joo, ihan vaan emännälle tein tyämatkaauton.. :rotfl:
     

Kerro tästä muillekin!