Camaro tekniikan vaihto

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja ohc205, 15.6.2010.

  1. ohc205

    ohc205 1st gear

    -84 2,8 V6 Camaroon on tarkoitus laittaa 305 tai 350 kone ja th700 loota, kunhan kori saadaan ensin kuntoon.

    Edelliseltä omistajalta sainkin jarrujen varaosanumero vertailu paperit, mutta jousitus ja iskunvaimennus on vielä vähän epäselvää, eli onko niissä eroja?

    Onko näissä mitään muuta erityistä huomioitavaa?
     
  2. dart -66

    dart -66 Gearhead

    Etujouset vaihtoon, ehkä myös etuvakaaja, iskarit samat ainakin USPartsin luettelon mukaan
     
  3. ohc205

    ohc205 1st gear

    Kiitoksia tiedosta.
     
  4. mxu

    mxu 3rd gear

    Lainaan topikkia ku niin läheltä liippaa, eli mitäs tarvii tehdä ku 2gen koppaan vaihtaa 350 tilalle 454:sen? lähinnä minkä kokoiset jarrut ja etu vakaajan paksuus, tarviiko olla takavakaaja? ja mitä muuta ku noi + etujouset?
     
  5. -vellu

    -vellu Gearhead

  6. mxu

    mxu 3rd gear

    heikosti vastaileevat tuolla fbody foorumilla.. Kai täällä nyt joku on tommosen swapin tehny?
     
  7. Jokeri

    Jokeri Double Gearhead

    Jarrut ovat samat.
    Etujouset täytyy vaihtaa (kasi painaa enemmän).
    Kallistuksenvakaajia on useita eri paksuuksia, veikkaisin että kutos koneisissa kaikkein ohuimmat.
     
  8. max

    max Double Gearhead

    Isolohko 2-gen autoon ei vaadi/tarvitse vakaajan vaihtoa eteen,eikä taakse edes tarvita vakaajaa.
    Kun autoon pannaan jäykemmät jouset,niin vakaajat voivat olla hennommat,päinvastaisesti löysemmillä jousilla vakaaja/vakaajat voivat olla paksummat.
    Otaksun,että sulla on 15/16 paksunen vakaaja edessä.
    Nämä neuvot koskevat katukurvailu autoja,ei koske äkkilähtö autoja.

    Jos kiinnostaa,niin mulla olisi hyllyssä 2-gen Camaroon 2 tuumaa pudottavat isolohkojouset(Hotchkissin tekemät uudet) sekä peltisarjat mallia isolohko(uudet Summitin tekemät)

    Omassa Camarossani on Hotchkiss alusta connectoreilla ja Energy puslilla ja ei ole tarvinnut katua.

    041-5263278
     
  9. mxu

    mxu 3rd gear

    Kiitos, näinkö on et ei tarvii mitään muutoksia :eek: viskasin yv noista jousista

    EDIT: niin sille katsurille varmaan pitää jotain dokumenttiä asiasta olla, sille tuskin kelpaa et kato ny ooodeetä :) Mistäs moiset dokumentit sais?
     
  10. max

    max Double Gearhead

    Eihän mitään tarvitse muuttaa jos ei halua,mutta turvallisuuden ja ajokäytöksen takia laittaisin isolohko swapissa sub frame connectorit sekä isolohko jouset.
    Itse olen jäykistänyt koria lisäksi turvakaarilla vaikka kysessä on vaan 400 sbc.
     
  11. mxu

    mxu 3rd gear

    Juu tietty pitää turvallisuus pitää mielessä, tossa on jo apurungot yhdistetty ja isolohko chevellen(?) jouset edessä, turhan korkeat tosin. Keula tossa on muuten "kevyt", ovista eteenpäin kuitua. Laiton yv jousista.
     
  12. SQ

    SQ Gearhead

    Anteeksi, että mä sekoitan topiccia, mutta jos nyt oikein nimimerkit mxu ja max tunnistan, niin mxu:n Camaro oli max:lla lyhyen aikaa Masin jälkeen ennenkun mä sen max:lta ostin ja myin sitten jatkojalostettuna edelleen mxu:lle. Noin sivujuonteena mainittakoon. ;)

    Kuulin tallihuhuina että sopiva moottori lähti Pietarsaaresta sinnepäin. :) Vihdoinkin Camaro saa sellaisen tekniikan mitä varten sitä jo Masin aikana rakennettiin. Mahtavaa kun auto on nyt sellaisella omistajalla joka ymmärtää ja ennenkaikkea osaa tehdä siitä sellaisen kun pitää. 8)
     
  13. mxu

    mxu 3rd gear

    Oikeinhan tuota ynnäilit :) kiitos vaan, kerro lassille terveisiä jos näät! pitäähän tuota jalostaa äkkilähto suuntaan, ku yks cruisilu peli on jo ni tästä pitää tehdä jonkunlainen äkkilähtö vehje :D Et ei pääse kaikenmaailma spoilerihirviöt hyppimään silmille :) Hyvinhän toi nykyinen tekniikkakin on pelannu, toisin loota on alkanu täydessä laulussa venyttää vaihtoja mut ei hätää, uus loota tuli lassilta sen koneen mukana. Pitäähän tuohon isolohko laittaa :rotfl: 8)
     

Kerro tästä muillekin!