caminon piristys

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Camino78, 15.9.2007.

  1. Camino78

    Camino78 3rd gear

    Hei!


    Kertoka mulle viisammat, miten saisin 78v 3,3l v6 Caminoon vähän lisä vauhtia, että se kiihtyis paremmin.
     
  2. speedy

    speedy Double Gearhead

    Hoi! kaverilla pitäis olla jemmassa kutoseen aluimusarja+pieni nelireikäholley +peltisarjat :odroll:
     
  3. mikamaalainen

    mikamaalainen 1st gear

    isompaa konetta kehiin.
     
  4. saresks

    saresks Gearhead

    Jos haluaapi lisää kiihtyvyyttä, tiheämpää perävälitystä kehiin. Taitaa olla tapauksessasi kustannustehokkain tyyli tiettyyn rajaan asti. Kun se raja tulee vastaan, parannellaan sitten koneen hyötysuhdetta ja levennetään vetoaluetta eli VIRITELLÄÄN.
    No, sinun tapauksessasi kustannustehokkainta on isompi motti, jos vain tuuri käy uuden käytetyn kanssa...
     
  5. Camino78

    Camino78 3rd gear

    kone

    Siis tarkoitus ei ole tehä autosta kilpuria, van että se kiihtyis vähan ripeämmin esim: 80km/h. (Kun kerran aken pojat on rajottanut tämänkin työ juhtan vauhtia)
     
  6. arttu

    arttu Gearhead

    Joo-o...3.3l hmm... no se perävälitys 3:lla alkavaks ja automaatiks joku TH200R4 (löytyy mistä vaan GM:n vm.1982-> farmarista, ja niissä on Chevy/BOP pulttijako). Sitäpaitsi kyseinenloota on täsmälleen samanmittainen
    kuin sun vanha TH200 aski. Ainoa kovempi muutos, jonka joudut tekemään on se palkki joka on vaihteistonkannattimena..Sen kiinnityspistettä joutuu muuttaa siten että nyt ku se osoittaa auton menosuuntaa niin rälläkkä käteen ja hits hits se toiselle puolelle palkkia, aha! Ja lovi sit palkin keskelle, jotta 200R4:sen ö-pohja mahtuu paremmin. :pinup:
     
  7. Jasca

    Jasca 1st gear

    Paitsi et kasikoneisissa on jostain vuodesta 1985 alkaen TH700R4, ei TH200-4R.
     
  8. Camino78

    Camino78 3rd gear

    No tuota. Miks tarvis hommata uuta loota, jos kerran caminossa on jo samalainen?
     
  9. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Eikös '78 Caminoissa oo vielä se vanhempi 3 pykäläinen TH200 eikä tota 4R lootaa eli silloin mm. välitykset on erilaiset ja varmaankin paremmat tossa uudemmassa versiossa mikä lie samalla lailla 4 vaihteinen kuin TH700-4R:kin eli iso D/pikku d loota.
    Mut oikeesti tosta pikkukutosesta ei taida hirmusesti saada piristystä aikaseks, ainakaan helpolla joten tuolla jo ehdotettu koneen vaihto on varmastikin se helpoin tie onneen eli selkeesti havaittavaan piristymiseen :wink:
     
  10. arttu

    arttu Gearhead

    TH200R4 on 4 vaihteinen (nelonen on 0,67:1 välityksellä) tomaatti ja Th200 on 3-vaihteinen (kolmonen 1:1)...
     
  11. Jasca

    Jasca 1st gear

    Tämmöset välityssuhteet googletin tossa äkkii.

    THM200: 1st 2.52, 2nd 1.52, 3rd 1.00
    TH200-4R: 1st 2.74, 2nd 1.57, 3rd 1.00, 4th 0.67
    TH700R4: 1st 3.06, 2nd 1.63, 3rd 1.00, 4th 0.70
     

Kerro tästä muillekin!