caminon tiputus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja Ajaja, 21.5.2014.

  1. Ajaja

    Ajaja 2nd gear

    Mikä ois hyvä kikka tiputtaa suht vakiokorkeuksisnen 79vuoden caminoa keulasta 5senttiä?
     
  2. peltsi

    peltsi Gearhead

    Rälläkällä 1.5 kierrosta
     
  3. Ajaja

    Ajaja 2nd gear

    oisko kuvia missään? tosta tiputuksesta? onko rälläkkä madalluksen jälkee ajettava vielä vakio iskareilla?
     
  4. laakkius

    laakkius Gearhead

    2" drop spindlet, ei mee geometriat pieleen... taakse mulla olis -1.5" madallusjouset...
     
  5. peltsi

    peltsi Gearhead

    5 sentti on melko vähän ja ei se ajettavuus ainakaan huonone. About 10% jousitus jäykistyy. Pyörän kulmat kannattaa tarkistaa.
     
  6. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Niin ja muistaa et jousia ei saa katkoa leimalle
     
  7. Ajaja

    Ajaja 2nd gear

    riittäs joo että keulaan saa pikkasen alemassa kait se on sitte toi rälläkkä
     
  8. Herje

    Herje Double Gearhead

    Vastaväite. Saa katkoa. Mutta pitää pysyä jousien paikallaan katkomisen jälkeenkin.
    Ja ikää sen verran että ei tarvii olla e-hyväksyntää
     
  9. menu*

    menu* Gearhead

    Jousien katkaisu on Ok eikä kiellettykään, kunhan jousi istuu edelleen sille tarkoitettuun kuppiin. Mutta ota maks 1 kierros. Karkeasti ottaen jos tuossa A/G-body etupäässä otat tuuman jousen puristetusta pituudesta se vastaa 2" lokarinkaaren/renkaan kohdalla. Eli vielä: älä ahnehdi sen katkaisun kanssa, hieman alle 1 kierros pois. (Tai ehkä se on jokaisen itse muutamat jouset pilattava :D)
     
  10. peltsi

    peltsi Gearhead

    Mitä sä oikein höriset.

    Ei kannata uskoo niitä esson poikia. Jousen lyhentäminen ei huononna jousta, aavistuksen jäykistää
     
  11. Pikku-Kalle

    Pikku-Kalle Gearhead

    Rälläkällä ottasin ite, leimallekki ne on sallittuja. Mutta älä missään nimessä ota 1,5 kiekkaa!

    Ite ehkä kokeilisin eka 0,5 kiekkaa; romut nippuun ja viikko ajelua koska se vie oman aikansa että jouset sijautuu. Näin on helpompi katkasta vielä lisää, vittumaisempi homma on jatkaa sitä jousta; saatika jos uudet(käytetyt?) jouset hommaat niin nekin on yksilöitä joitten kanssa pitää taas ottaa eka vähempi ja kattoo tippuuko se miten paljo..

    Ja jos se näyttää että 0,5 oli karvan liian vähän, sinä voit ottaa vielä varttikiekkaa jne.. Mut ei kannata ahnehtia aluksi ihan älyttömiä ja katkoo romuraudaksi nykysiä jousia.
     
  12. peltsi

    peltsi Gearhead

    Juu järjenkäyttö on tässä sallittu ja umpmähkään niitä ei tarvii katkoa vaan kun paino on pyörällä niin mittaat jousen alareunasta 2.5cm niin pääset kartalle siitä paljon täytyy ottaa pois.
    Huolimatta kaikenlaisista väittämistä, rälläkällä lyhennetty jousi toimii aivan hyvin mutta siinä on tietty raja jota ei saa ylittää. Sen näkee kyllä kun jousi on pöydällä irrallisena.

    Itse laskin edestä 10cm ja se vaati muistaakseni yli kaksi kierrosta pois. Pala molemmista päistä.

    Takaa laskin 15cm ja ne jouset tehtiin jousipajalla alkuperäisiä muokkaamalla.

    Tosin mulla taisi olla melkosen paljon vakiota korkeempi alusta ja edessä oli isolohkon jouset ja kun kone vaihtu alumiiniseksi niin keula nousi.

    Hiukan väsyneen jousen pystyy kompensoimaan hyvillä iskareilla mutta väsyneet iskarit ja kovat jouset on sitten todella huono yhdistelmä ja tämä saattaa olla se miksi joillakin on huonoja kokemuksia alustan laskusta.
     
  13. smuige

    smuige Gearhead


    Mun caminosta oli takajousia jatkettu kierroksella...
    Jos jostain löytyy eteen s10:n jouset niin ne on alkuperäisiä jäykemmät. Myös 3gen camaro firebird jouset käy heittämällä, jos löytää vielä iroc tai ws6 mallisesta niin aika sopiva jäykkyys ja pituus.
     
  14. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Dieseli cutlassin etujouset kans sopii ymmärtääkseni caminoon, ja on stydimmät.
     
  15. Ajaja

    Ajaja 2nd gear

    onko kellään kuvia lasketusta caminosta? ja onko tässä iskari jousun sisällä? vai erillään? onko iso homma?
     
  16. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Iskari on jousen sisällä, iskarin joutuu eka ottaa mäkeen ja sitten sisältä päin puristavilla jousipuristimilla puristaa jousi kasaan että sen saa sieltä pois.
     
  17. ViLU

    ViLU Gearhead

    Tai sit voi tehä asian kunnolla ja ostaa vaikka Eibach madallusjouset. Mulla oli -80 Caminossa sellaset ja voin kyllä suositella.

    Nii joo, tossa jonkunlainen kuva Caminosta back in the day. Mulla oli siinä ostettaessa laikatut jouset ja katsastuksessa katsastus setä sai perää nostettua niin että jouset tippus. Siksi hommasin sitten oikeet madallusjouset.
     
  18. Ajaja

    Ajaja 2nd gear

  19. Jupe

    Jupe Gearhead

  20. Jupe

    Jupe Gearhead

Kerro tästä muillekin!