caprice (307 moottori) tehot hukassa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja sale80, 6.3.2009.

  1. oldsmobile_83

    oldsmobile_83 3rd gear

    tänään toimi oikeen hyvin ei pätkiny juuri yhtään
     
  2. PauliP

    PauliP 1st gear

    Riippuu toki nesteestä, mutta bensiini alkaa muodostamaan kaasukuplia paineistettuna ja lämpimänä. Eli bensapumpussa.
     
  3. Terosu

    Terosu 1st gear

    On se sitten niin perkeleen tiukassa, sain sinne sopivan avaimen mahtumaan muttei mihinkään liikkunut, koitin naputtaa vasaralla ja koitin jatkovarrellakin vääntää, muuta en saanut aikaan kuin EFE:n termostaatin tms rikottua väännellessäni :oops:

    Ei kellään mitään ehdotuksia olis?
     
  4. Tumi

    Tumi 3rd gear

    Onko tilaa vääntää jakajaa hihnamallisella öljynsuodatinavaimella?
     
  5. caprice307

    caprice307 Gearhead

    Tuon on kyllä niin totta.
     
  6. oldsmobile_83

    oldsmobile_83 3rd gear

    pahenee pahenee

    kävin pakokaasu testeissä häkä ja hc arvot oli koholla
    no laitoin jäänestoa purkin niin häkä arvot laski reilusti mutta hc- palamaton polttoaine oli vielä koholla?
    ja tyhjäkäynnillä käy aika huonosti meinaa sammua mutta ei kuitenkaan sammu

    viime vuonna oli päästöt hyvät mutta tänä vuonna ei

    oisko lamda anturi sökö ,sattaa olla aika tiukassa :(
     
  7. Ruumis

    Ruumis 3rd gear

    En tiedä miten rikkinäinen lambda oireilee.
    Mutta veikkaisin että kaasari säätelee jatkuvasti seoksia, kun lambda antaa väärät arvot,se oireilee kun tyhjäkäynti on epätasaista ja meinaa sammua.
    Mitens toimii auto kun polkaset kaasun pohjaan ajossa, jääkö prötäämään vai kulkeeko nätisti?
    Omassa on tällähetkellä sellanen oire että tyhjäkäynnillä meinaa sammuilla ja ajossa kun kaasun polkaset pohjaan, rupee prötäämään ja tuntuu että tukehtuu kone, mutta kun loota vaihtaa pienempää niin sitten loppuu prötäämiset ja toimii ok.
    Ilmanputsari ei ole kovin puhdas, tänään käyn hakeen uuden, jos se sillä korjaantus..
    Pakosarja ei omassa vuodakkaan, Putki vuotaa ennen kattia parista kohtaa.
     
  8. oldsmobile_83

    oldsmobile_83 3rd gear

    kaasua tottelee ihan kivasti
    ei hyydy
    tyhjäkäynnillä temppuilee
     
  9. TXR

    TXR 3rd gear

    Syy saattaa hyvinkin olla lambda-anturissa.
    Sitte jos/kun sitä lambda-anturia lähet irrottelemaan nii kuulemma kannattaa ajaa kone kuumaksi et lähtee helpommin.
    Mulla meni jengat pakosarjasta uutta asentaessa, jos niin ikävästi sattuis käymään että joutuu kierretapin hankkimaan nii kierre on sitte M18x1,5, kannattaa varmaan rasvata uuden lambdan kierre ihan huolella ennen asennusta (mutta varo rasvaamasta itse anturiosaa).
     
  10. oldsmobile_83

    oldsmobile_83 3rd gear

    vaihdettu tulpat ja jakajan kansi ei vaikutusta


    laitoin 3litraa masinoliia
    niin häkä aleni huomattavasti mutta
    hc hyppii 150-700 välillä ensin oli 150 sitte oli 600 ja sitte taas 200
    happi ja hc arvot hyppii ihan miten sattuu ja käynti huononeee koko ajan
    mikä tässä rysässä on oisko se lamba kyrvähtäny?

    kohta menee hermot ja letukka lähtee pyhäjärveen ja syvälle,pitää vaan ensin maalata vihreeks että ei kalat hypi rantaan :mad: :mad: :mad:
     
  11. Tweety-81

    Tweety-81 Gearhead

    Kerroppa tänne sitten kun saat selville, että mikä tuon aiheuttaa. Omassa vastaavat oireet, paitsi ettei oikeastaan edes prötää kun painaa kaasun pohjaan, tuntuu että miettii vaan kunnes laatikko vaihtaa.
     
  12. Ruumis

    Ruumis 3rd gear

    Joo, tuntuu omassakin tota mietintää olevan ennenkun loota vaihtaa.
    Sitä mietitään itsekkin mikä mättää ja ehdotuksia otetaan vastaan.
    kulku on kyllä erinomaista, ei menny kauaa 70-110km/h kiihytys.
     
  13. Ruumis

    Ruumis 3rd gear


    Elä nyt järveen sitä vie, laita uusi katalysaattori autoon, tai sitten viet sen järveen ja minä ongin sen teräsvaijerilla ylös :rotfl:
     
  14. TXR

    TXR 3rd gear

    Muistelisin, että myös toimimaton lambda-anturi, joka säätää seokset liian rikkaalle, aiheuttaa katalysaattorin katalyytin "sulamisen", jolloin kemiallinen reaktio ei toimi enää kunnolla. Eli jos lähdet katalysaattoria vaihtamaan, päästöarvot voivat hyvinkin korjaantua, mutta jos vika onkin alunperin lambda-anturissa, tulee katalysaattorin vaihtelu todennäköisesti melko kalliiksi pitemmällä aikavälillä.

    Vaihtaisin ensin happianturin ja sitten vasta katin.
     
  15. fisu

    fisu Gearhead

    tod näk joku alipaineletku vuoteleepi kun noin heijaa, tarkistas lämmityslaitteelle menevät letkut myös 8)
     
  16. oldsmobile_83

    oldsmobile_83 3rd gear

    vaihdan huomenna ton lamdan

    mitäköhän mahtaa katalysaattori maksaa ei varmaan mitään ilmasia :cry: kun siinä on se ilmapumpunkin reikä

    mutta eikös se oo sama kun laitaa jonkun bilteman katin

    toisessa jenkissä ei oo mitään katteja ja päästöt on oikeen hyvät 8)
     
  17. Dewpoint

    Dewpoint 3rd gear

    Ei tartte kattia ollenkaan jos ei oo rek.otteessa mainittu. Jos on mainittu, niin periaatteessa mikä tahansa katti käy kunhan päästöarvot on rajoissa.

    Semmosiakin on nähty, että jos on katalysaattori mainittu otteessa, niin se on "tyhjennetty", käytännössä tungettu rautakanki läpi että hengittää ja pantu paikalleen :) Siltikin on päästöt rajoissa, jos muuten on paikat kunnossa.
    Jos otteessa lukee "vähäpäästöinen" niin sitten lie päästörajat tiukemmat? Vai meneekö nuo mittaukset ihan vuosimallin mukaan?
    Sekin näissä leppäjeepeissä vielä on, että useimmat ovat pakettiautoks rekisteröityjä ja niissä taitaa olla eroja päästömittauksissa henkilöautoiks rekattuihin verraten. Netistä löytynee nuo vuosimallirajat ja ajoneuvotyyppierot.
     
  18. oldsmobile_83

    oldsmobile_83 3rd gear

    rekkarissa mainitaan katista
    eli on pakollinen
     
  19. fisu

    fisu Gearhead

    ei o pakollinen jos ei o vähäpäästöinen eli vanhempi kuin n.-92, se maininta katista on vain omistajaa varten ettei tankkaa muuta kuin lyijytöntä mut nykyään ei lyijyllistä mistn saakkaan joten...
    Mullakin on -92 Grand Voyager 3.3 josta availin katin ja tyhjensin sen, johan alkoi laukkaamaan aivan eri malliin 8)
     
  20. Ruumis

    Ruumis 3rd gear

    Nyt lähti katti kun tämän tiedon sai :rotfl:
     

Kerro tästä muillekin!