caprice (307 moottori) tehot hukassa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja sale80, 6.3.2009.

  1. Dewpoint

    Dewpoint 3rd gear

    Tätä kerran konttorilla kysyin ja inssi sano, että katti pitää olla jos on mainittu otteessa. Tiiä näistä sitten.
    Mutta ongelma se ei ole, koska voihan sinne sen tyhjän katin ripustaa.
    Ja siitä originaalista, hapettavasta katalysaattorista voi olla jopa hyötyä; katsastutin kerran puikkiani ja jäännöshappi oli ihan mielettömän suuri, johtuen pakoputken vuodosta. Katsuri sitten kysyi, että onkos näissä se katti mihin tulee ilmaputki? Mää sanoin että on juu. Katsuri kirjotti lappuun, että poikkeava pakokaasujen mittaustapa tms. ja leima tuli. Sieltä ilmaputkesta ei tullu minkäänlaista hönkäystä, mutta en jääny siitä raportoimaan sen enempiä...
     
  2. fisu

    fisu Gearhead

  3. oldsmobile_83

    oldsmobile_83 3rd gear

    maanantaina meen taas mittaukseen jos ei arvot oo laskenu niin mikä enää avuks?

    aattelin tyhjentää katin ja laittaa siitä suoraan(kuskin)takarenkaan eteen ulostulon, onko laillinen v.89
    kun tuo katti on jo ennestääkin loppu
    talvella kun laitto käymään niin tuli katin palaset putkesta :lol:

    ei muuten oo mikään kiva homma toi hantin pakosarjan irrotus ei meinaa tulla mistään välistä :mad:
     
  4. oldsmobile_83

    oldsmobile_83 3rd gear

    tarviiko öljynsuodattimen jalka mitään tiivistettä?

    ei ainakaan irrottaessa ollu mitään
     
  5. taunusstyle

    taunusstyle Gearhead

    siellä on peltinen tiiviste
     
  6. oldsmobile_83

    oldsmobile_83 3rd gear

    tyhjäkäynti laski lamba -anturin vaihon jälkeen :D

    ei enää rykäse kun laittaa pykälän päälle :)

    maanantaina tiedetään enemmän että oliko anturin vaihosta hyötyä
     
  7. oldsmobile_83

    oldsmobile_83 3rd gear

    ei oikeen tyhjäkäynti toimi :mad: :mad:

    sammu jo kertaalleen :mad:
    lämpimänä käy vähän paremmin mutta pätkii ,mikä siinä nyt vieläkin on ? :cry:

    sytkä ,tulpat ,uusi jakajan-kansi ,lambda-anturi ,ilmanputsari - vaihdettu

    ilmapumpun piuha oli irti jo ostaessa?laitoin takas

    siellä pellin alla on vielä pari "ylimääräistä" johtoa
    yksnapainen vihreä liitin johon tulee kaksi johtoa
    ja kaksinapainen liitin johon tulee 3 johtoa mihinköhän tarkoitukseen noi niinkun on?
     
  8. taunusstyle

    taunusstyle Gearhead

    ne tais olla jotain huolto liittimiä,siihen vihreään liittimeen tuli kuulemma seos solenoidin signaali mutta en ole varma
     
  9. fisu

    fisu Gearhead

    lisävarusteille mitä puuttuu on myös liittimet valmiina, esim takapään tasonsäätö joka meitin Puikulassa on löytyy vasemmasta etukulmasta het akun takaa...
     
  10. oldsmobile_83

    oldsmobile_83 3rd gear

  11. oldsmobile_83

    oldsmobile_83 3rd gear

    läpi meni hc oli 134
    happi 0.99

    ja leimakin tuli :D
     
  12. fisu

    fisu Gearhead

    :lol:
     
  13. oldsmobile_83

    oldsmobile_83 3rd gear

    tyhjäkäynti edelleen melko huono
    joskus hyvä hoskus huono ?? :eek:

    alipaine vuotoja ei pitäisi olla

    ikävää kun saa aina valoissa pelätä että sammuuko :-?



    ja laatikon lukko tahtoo jäädä päälle varsinkin lämpimänä
    tps mitattu
     
  14. fisu

    fisu Gearhead

    niin se meilläkin q-jetti vittuilee aika-ajoin, kiersin vähän siitä kaasarin kuskin puolelta olevasta mötikästä lisää rundeja mut silti yrittää sammuilla...
    Eroon siitä pääsee vissiin vaihtamalla Edelbrockin ja vakuumijakajan 8)
     
  15. oldsmobile_83

    oldsmobile_83 3rd gear

    no nyt on kulutus noussu 23l/100km
    että jossain on häikkää,mutta missä?
     
  16. Ruumis

    Ruumis 3rd gear


    Heitän ihan lonkalta. Jostain luin että EHKÄ kaasuläpän asentotunnistin voi olla korkean kulutuksen syy jos oireilee...
     
  17. oldsmobile_83

    oldsmobile_83 3rd gear

    tps mitattu
    tyhjäkäynnillä 0.58v
     
  18. oldsmobile_83

    oldsmobile_83 3rd gear

    voisko virranjakajan kulunut alaratas vaikuttaa tohon tyhjäkäyntiin :p
     
  19. oldsmobile_83

    oldsmobile_83 3rd gear

    nyt vaihon toisen q-jetin
    ja tuntuis ottavan paremmin kierroksia kun vanha
    ja tyhjäkäynti on hyvä
    mutta aina kun lämpimänä sammuttaa ja lähtee ajamaan niin vähän aikaa tyhjäkäynti on todella huonoa -oisko bensan pinta??

    ja noi alipaineletkut toi kaavio mikä tossa konehuoneessa on niin se on vähän "epäselvä"
    sen mitä selvää sain niin oli ainakin pari letkua vääräsää paikassa

    jos joku tietää hyvän kaavion niin saa kertoa :eek:
     
  20. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear

    Viallinen ryypyn vacuum breakki tuollaista tekee myös. Siis ne alipainekellot, jotka avaavat ryyppyläppää heti käynnistyessä ja lisää pian sen jälkeen..
     

Kerro tästä muillekin!