Caprice Classic -87 runkonumero, missä?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja 4x4_76, 8.11.2004.

  1. 4x4_76

    4x4_76 1st gear

    Tuossa pihalla lojuu Chevy farkun romu mikä pitäis saada leimattua. Muut viat mitä listaan tuli eka yrityksellä on helppo korjata, mut runkonumeroa ei tunnu löytyvän mistään. Onko nuissa joku tietty paikka minne se on meistetty, vai onko katsuri lyönyt sen ihan minne vaan rungossa? Runkoa on hiulattu teräsharjalla mut ei löydy. Ja huomenna pitäsi viedä uudestaan näytille. Sinänsä ei kiinnosta pätkääkään kun ei ole oma auto mutta kun joutuu korjaamaan nuita vikoja niin en mielelläni enää halua tuota vaunua tonne pihaan.

    Muistelen kun ekaa Chevy pick-uppia käytin leimalla niin siinäkin oli ongelmana löytää runkonumero. Silloin katsuri kävi katsomassa koneelta että missä sen pitäisi olla ja olihan se, öljyn ja pölyn muodostaman lian alla.
     
  2. Timmo

    Timmo 1st gear

    Katoppa rungon päästä moottorin sivuilta, siellä se yleensä on. Tosin voi olla missä vain muuallakin.
     
  3. Ropeman

    Ropeman 1st gear

    mulla löytyi rungon päältä siitä simpukan vierestä jossa se oli meistattu sekä samasta kohdasta apparin puolelta jossa se oli jollain (sähkö kynällä ? ) kenties kaiverrettu.
     
  4. 4x4_76

    4x4_76 1st gear

    Äsken ryömin auton alle uudelleen katteleen, ja löysin oikean runkopalkin etupäästä alta jotain merkintöjä. Olivat niin kuluneita että ei niistä ottanut tolkkua, jotain meistimerkintöjä kuitenkin olivat. Punaista maaliakin siihen oli suihkittu.

    Rungon päältä sitä tuli ensin etsittyäkin, mutta tuloksetta. Katotaan mitä katsuri sanoo, kelpaako merkinnät :odroll:
     
  5. Anonymous

    Anonymous Guest

    Yleensä se on siinä palkin päässä päällä. Kato vielä tosi tarkkaan.
     
  6. Anonymous

    Anonymous Guest

    meillä oli sama ongelma buickin kans, ei löytyny runkonumeroa. mutta katsastussetä sano, että lyökää sinne uus numero sopivaan paikkaan niin ne meistää omat merkkinsä numeron päihin.
     
  7. Anonymous

    Anonymous Guest

    mulla se on -87 caprisessa siinä vasemman etupyörän edessä (rungossa)
     
  8. Tupperware

    Tupperware 3rd gear

    Myös -86:ssa oli vasemman etupyörän takana palkissa. Joka vuos oli sama arkeologian harrastaminen leimalla. Mut aina kelpas..
     
  9. Anonymous

    Anonymous Guest

    Itselläni samanvuotisessa Capricessa merkit oli meistetty apparinpuoleisen etupyörän taakse palkkiin.
     
  10. 4x4_76

    4x4_76 1st gear

    No, saivat kilvet siihen kotteroon. Se numero mikä sieltä edestä alta löytyi oli lopulta ainoa koko rungossa. Puunattiin se niin selväks ku saatii ja oli konttuurilla käsketty tekeen uus numero väh. 8mm korkeilla meisteillä.
     
  11. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    80-90 luvun vaihtees tuli touhuttua paljon noiden "pötköjenkkien" parissa ja yleensä se meistettiin/oli meistetty vasemman(kulj.puoli) etupyörän etupuolelle runkopalkin sivuun eli vasempaan pyöräkoteloon.
    Usein se on sellaisen kumilärpäkkeen alla ja joskus jotkut laittoivat päälle palan ilmastointiteippiä suojaksi.
    Itellä ollut aina pala tuota i-teippiä päällä ja aina katsastuksessa vain vähän raottaa katsurille reunasta...hyvin säilyy,on ihan kuin olisi äsken lyöty.
    Joissakin se on lyöty kuljettajan puolen etuoven taakse B-pilariin...niin todellakin koriin...silloin yleensä otteessa maininta esim. "Alustanumero b-pilarissa vasemmalla puolella,hyväksytty sen ja sen kats.konttorin päätöksellä" tai vastaava loru.
    Hassu juttu kun kelpaa vaikka auto on erillis rungolla... :lol:

    Monesti ne numerot ovat niin epäselviä ettei oikein selvää saa numerot enemmän kuin usein VÄÄRÄSSÄ järjestyksessä/kyljellään/ylösalaisin jne. kun on kiireessä huitaisten lyöty silloin 90-lun lopussa kuumana aikana...loppujen lopuksi ei mitään väliä kuka sen lyö ja missä,kunhan katsastusmies on tyytyväinen.
    Silloin joskus kun työkseen katsasti noita pilikoita ja kun ei heti löytynyt,niin uutta peliin ja katsastukseen...sanoi vain että putsasin numeron näkyviin ja laitoin maalia päälle ettei ruostu uudestaan...aina kelpasi.

    Virallisestihan numeron päissä pitäisi olla tähdet jotka katsuri lyö,mutta valtaosassa on lyöty esim. ykköset ylösalaisin päihin...

    Yksinkertainen asia josta vain tehdään vaikea... :eek:
     
  12. 4x4_76

    4x4_76 1st gear

    Tossakin se oli siinä b-pilarissa, mut se oli "deletoitu", eli oli lyöty ristit yli jokaisen merkin. Ei ollu varmaan kelvannu jollekkin tarkalle katsurille.
     
  13. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Joo niin varmaan käynyt,eihän siinä olekaan mitään järkeä rungollises autossa kuten yks inssikin sano,mutta 10 vuotta sitten se vielä kelpas,ehkä ei enää nykyisin.

    Joissakin autoissa lienee useampikin numero eri paikoissa jos tarkkaan etsii...johtuen tosta ettei väliä missä on kuhan on jossain...eli lyöty joskus uudestaan kun alkuperäsestä ei ole saanu selvää tai sitä ei ole löytynyt...
    Yleensä katsurit katsoo meistetyn numeron lisäks kumminkin sen alkuperäsen siitä koelaudan alareunasta...
    Mitä tulee niihin tähtiin sarjan päissä,niin mitä se todistaa...onhan nekin joku voinu lyödä itse.
     

Kerro tästä muillekin!