Caprice farmarin takalasin tiiviste, mistä semmosen löytää?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Kori', aloittaja boogieman, 28.2.2013.

  1. boogieman

    boogieman Gearhead

    Varmaan sata kertaa koluttu aihe, mutta jostain syystä en löyänyt mitään.
    En löytäny Googlellakaan mitään.
    Eli semmosta takalasin alareunan ulkopuolen harjalista/tiivistettä olen vailla.
    GM varaosanumero 20225797, iosko vuosimalleihin 77-90

    HELP!
     
  2. hevimies

    hevimies Gearhead

    Re: Caprice farmarin takalasin tiiviste, mistä semmosen löyt

    Todellakin paha kysymys
    Olen tässä tuon lintan omistusajan koittanut mettästää sitä, mutta olen tullut lopputulokseen ettei kyseistä tiivistettä saa varaosana eikä uustuotantona eli pitää itse väkertää :/ Jos jollakulla on paremmat tiedot tästä niin jakakaa kiitos se auttaisi montaakin pitkäkattofarmari harrastajaa merkistä riippumati.
     
  3. makkepuu

    makkepuu Gearhead

    Re: Caprice farmarin takalasin tiiviste, mistä semmosen löyt

    ja on muuten ensimmäinen osa vaihdelaatikon jälkeen mitä kysytään jos pistää purkuauton myyntipalstalle :D jos jostain löytyy uusia, edes kiinalaisia tekeleitä niin ihmeessä linkkiä kehiin
     
  4. herrakani

    herrakani 1st gear

    Re: Caprice farmarin takalasin tiiviste, mistä semmosen löyt

    Mä oon löytäny, oli kallis. En muista mistä, oon luvannu ettiä uusiks ja se myös teen, sitten kun töiltäni kerkeen.
     
  5. Hävittäjä

    Hävittäjä 2nd gear

    Re: Caprice farmarin takalasin tiiviste, mistä semmosen löyt

    south west tradesta niitä on myyty, orkkis gm tuotteita, ei varmaan enään oo? , taitaapi olla firmaan tilattu kaikki mitä gm:ltä sai.. diskattu tuote..
    hintaa oli kyllä muistaakseni reippaasti yli 200e
     
  6. aatuaskare

    aatuaskare 1st gear

    Re: Caprice farmarin takalasin tiiviste, mistä semmosen löyt

    Tilasin classic indrust:tista kaikki farmin tiivisteet. Tuli runnerrit ja muut jopa pikku ikkunaan takaoviin ja muut luukun tiivisteet, mut se lasin tiippari puuttuu ja harmittaa hiukan. :mad:
     
  7. Fargo

    Fargo Gearhead

    Re: Caprice farmarin takalasin tiiviste, mistä semmosen löyt

    Kyseinen lista oli saatavana orgia GM osana, diskattu eikä ole enää varastossa Suomessa. Eikä reprona ainakaan mun tietääkseni tee kukaan.

    NOSsina saattaajostain vielä löytää ja mikäli vaikka E-bayn kautta löydät ja maksaa 250$ niin se ei ole kallis.

    Tuo tilke näyttelee isoa osaa takaluukun mätänemisprosessissa.
     
  8. Substitute

    Substitute Gearhead

    Re: Caprice farmarin takalasin tiiviste, mistä semmosen löyt

    Mulla on irrallaan yksi kohtuukuntoinen, mutta on tämäkin yläreunastaan halkeillut. Alaosa sensijaan on vielä hyvä, samoin se lasia vasten tulevan nukkapinta.
    Tuosta voisi vielä taitava tekijä ehostaa kohtuullisen leikkaamalla sen halkeilleen yläosan hiukan matalammaksi tai ehkä korjaamalla ne halkeilut.
     
  9. Miklu

    Miklu 1st gear

    Re: Caprice farmarin takalasin tiiviste, mistä semmosen löyt

    Onkohan tuo vielä olemassa? Voisin ostaa poies.
     
  10. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

  11. Rooroo1

    Rooroo1 2nd gear

    Re: Caprice farmarin takalasin tiiviste, mistä semmosen löyt

    Saiskohan näistä vaikka kimppatilauksen aikaan? Toi samahan käy kaikkiin tietyn ikäisiin Gm-farkkuihin...
     
  12. DD6

    DD6 Gearhead

    Re: Caprice farmarin takalasin tiiviste, mistä semmosen löyt

    Otttaisin saman tien yhden, ja kaverille toinen, jos pistetään porukka-arpajaiset menemään.

    Mutta:

    mitä noita nyt selailin, kaikkialla näyttää olevan sitä EIOOTA.

    Voihan perä.
     
  13. hevimies

    hevimies Gearhead

    Re: Caprice farmarin takalasin tiiviste, mistä semmosen löyt

    jos tulee kylloota nin sitten veikkaisin että tuolta äkkiä tilaamaan eikä hintakaan ollu hirveä ottaen huomioon sen perkeeleen vaikean saatavuuden :)
     
  14. DD6

    DD6 Gearhead

    Re: Caprice farmarin takalasin tiiviste, mistä semmosen löyt

    Tässä Kiinan puhdasta ilmaa ulkoilutauolla haistellessa tuli vaan mieleen, että minkähänlainen operaatio olisi täällä tuottaa noita tiivisteitä?
    Muottikulut tietenkin, jos metallinen muotti tarvittaisiin..

    Sitten tulikin lueskeltua noita Happosen Timon sivuja, josko saisi itse tehtyä vastaavan. Pitäisi vaan suolestaa yksi tiivari ja katsoa, minkälainen metallirunko siellä sisällä on, vai kuinka se taas kiinnittyikään.

    Kipsimuotti varmaan olisi helpoin tehdä, jos se nyt vaan kestäisi, ja jos metrikumista saisi tehtyä tarpeeksi hyvää ainesta.

    Pitääpä mietiskellä.
     
  15. hevimies

    hevimies Gearhead

    Re: Caprice farmarin takalasin tiiviste, mistä semmosen löyt

    niin ja sittenhän vielä pitäisi saada se hyväkuntoinen tiiviste josta muotin voisi tehdä. Asiasta en ole satavarma, mutta luulisin metallirungon olevan kourumalli missä sisäänpäin käännetyt päät.
    Ainakin etrasta ostin takalasintiivariksi aikalailla samanlaista tiivistettä.
    Niillä ei vaan ollu sellasta yhtä isoa kumilastaa siinä, eikä yhtä jyrkkää kulmaa, joten jouduin tuomaan sen kumilista lähemmäksi lasia ja laittamaan sen välin possulla kiinni.
    Suurin ongelma etran tavarassa on ettei sitä oikein saa venytettyä niihin reunojen kaarteisiin se kumilasta tuppaa tekemään ruttua.
     
  16. DD6

    DD6 Gearhead

    Re: Caprice farmarin takalasin tiiviste, mistä semmosen löyt

    Oma tiiviste alkaa hapertua ja reunasta puuttuu jo muutama palanen. Saiskohan jarrunesteellä tuota notkistettua? Sitten liimaisi murtumat kiinni possulla tahi tuulilasin tiivistemassalla ja rakentaisi samasta mähnästä ne puuttuvat osat?
    Jos ei toimi, niin ainakin olisi muottiaines sitten valmis.

    Taitaa tulla vaan pirunmoinen väsääminen siitä muotista. Sen pitäisi kait olla kasaan puristettavissa siinä kuumennusvaiheessa, jotta kumi leviäisi tasaisesti. Kipsillä tahi jollain uunisavella ei taida saada tarpeeksi kestävää.
    Pistetäänpä propelliin vauhtia parilla kaljalla.. hmm...
     
  17. artz

    artz Gearhead

    Re: Caprice farmarin takalasin tiiviste, mistä semmosen löyt

    En ole nähnyt millanen tuo puhuttu tiiviste on, mutta kävisikö sen tilalle esim. ovien ulkopintaan lasia vasten tuleva tiiviste? Jos on liian lyhyt, niin sitten tarvii kahdesta pätkästä palat. Ainoa ongelma enää sitten se niiden saumakohta. Lienee silti helpompi tiivistää tuollanen yksi rako kun koko mitalta. Mikäli vaan muut mitat sopii..
     
  18. hevimies

    hevimies Gearhead

    Re: Caprice farmarin takalasin tiiviste, mistä semmosen löyt

    eikös noille kumiosille ole jotain elvytys ainetta olemassa. Tällästä villiä huhua joskus kuullut?. Voisko sen muotin saada paineistettua valuvaiheessa jolloin se paine pakottas joka kohdan täyttymään?
     
  19. mikke88

    mikke88 Gearhead

    Re: Caprice farmarin takalasin tiiviste, mistä semmosen löyt

    Tuon kokoinen prässimuotti maksaa aivan perkeleesti valmistaa, Ei kannata.
    Kandee ehkä miettiä valua ennemminkin esim. polyureetaanista tai nyrimistä. Pysyy muotti kustannukset alhaisina, kun valetaan. Muotti olisi helppo tehdä ja paiston voisi suorittaa lähimmässä pizzeriassa.
     
  20. DD6

    DD6 Gearhead

Kerro tästä muillekin!