Caprice heitti kulkemasta...

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja WSE, 3.1.2004.

  1. WSE

    WSE 1st gear

    Nyt luottamus jenkkiin kärsii, Caprice jätti välille...
    Elikkä 86 Caprice, 305+Rochester Quadra sähkö+kaikki originaalit saastelaitteet ja katti. Toiminut moitteettomasti, Laitoin työpaikan pihalla käyntiin pikku pakkasesta ja lähdin ajelemaan, veti huonosti kunnes sammui. Yrittelee välillä pedaali pohjassa starttaillessa, vaan ei halua käydä. Kipinä on hyvä, bensan sannista ei varmuutta mutta tuoksuu ainakin vahvasti, Ei lähde vaikka kaasariin kaataa bensaa, ei edes yritä. Tuskin liikakaan saanut kun on todella kauan yritetty apuvirralla pyörittää ryyppyläpät auki ja pedaali pohjassa, tuloksetta. Päivän seisomisen jälkeenkään ei mitään, nyt auto on tallissa sulamassa ja pitää lähteä tutkimaan sitä mutta jos jollakulla on vinkkejä tai kokemuksia olisin kiitollinen niistä!
     
  2. ido59

    ido59 Gearhead

    Ryyppy jäänyt jumiin ja ajaessasi noennut tulpat. Tai sitten siinä on oikeasti jotain vikaa, tarkista nyt ensin tuleeko kipinää ja ryypyn toiminta.

    Itselle on käynyt kerran niinkin ihmeellisesti, että konerempan tuore moottori, jonka päällä aivan uusi kaasari. Koeajolenkillä kaasari tulvi, jonka seurauksena uudet tulpat _kuolivat_. Kone ei inahtanutkaan ennenkuin vaihdoin uudet tulpat.
     
  3. chevylady

    chevylady 1st gear

    kuuluuko rohinaa nokka-ketjusta?kaverille kävi juuri noin.startatessa nokka rohisi,nokka-pyörä oli kulunut niin ettei ketju enään pyörinyt.305:ssa vinyyliseos pyörä kuluu helposti.uusi ketju ja pyörä +tiiviste n.70 eeroo.ja taas toimi caprice :smile: mutta ehkä noi poijaat olis viisaampia :smile: tämmönen on kuitenkin täälä syynä
     
  4. WSE

    WSE 1st gear

    Juu kiitoksia vain, hyvä palsta tämä:)
    Nyt kulkee taas, juuri noinhan oli käynyt, tulpat suorastaan uivat bensassa ja ryyppy ei toimi kunnolla. Pitää panna tuo Rochesteri remonttiin nyt.
     
  5. Anonymous

    Anonymous Guest

    ja taas kannattas olla cedrikin kone.
     
  6. blazap

    blazap 1st gear

    Nissanithan on siitä hyviä, että niissä ei oo koskaan mitään vikaa.
     
  7. WSE

    WSE 1st gear

    Mitä mitä, kuka hullu se nyt nipponia jenkin pellin alle, sitäpaitsi jaappanin moottorit on tarkotettu yleensä luokkaa pienempiin kulkineisiin... vääntö puuttuu.
     
  8. V8 aspen

    V8 aspen 1st gear

    Alle viislitraset ei oo koneita muualla, kuin mopossa.
    No joojoojoo! Elkää kutosella ajavat nyt vetäkö hernehiä:)
     
  9. blazap

    blazap 1st gear

    Niitäkö hulluja tuntuu Suomessa löytyvän vähän joka nurkalta.
    Sitä oon vaan miettiny, että mikseivät sitten osta sellasta nipponia ja ajele sillä tyytyväisenä.
    Täällä käyvät tuputtamassa niitä vitkuttimia oikeisiin autoihin.

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: blazap 2004-01-04 15:46 ]</font>
     
  10. Timmo

    Timmo 1st gear

    Millä tavalla ryyppy meni jukeliin? Ja kertokaapa tyhmälle mistä päin rokkiorkesteria löytyy se fast-idle tms mikä jättää sen välillä huudattamaan?
     
  11. WSE

    WSE 1st gear

    Fast idle solenoidi löytyy kaasarin ulkopuolelta, kuskin puoleiselta sivulta missä se liikuttaa suoraan vivustoa.
    Ryypyn jumimisen syy ei ole vielä selvillä, pitää tutkia... tänään kävin pikku lenkin ja tuntui pelaavan aivan normaalisti.
     
  12. Olds-homo

    Olds-homo 1st gear

    Ryyppy jumittuu kun se sähkölämmitin tulee tiensä päähän ( tai alkaa tulla). Tämän vian huomaa siitä, että ölynpaineén merkkivalo ei pala, kun virran kääntää päälle. Mulla on itellä aina mukana n. metrin mittanen 16mm putken pätkä jolla voi ryypyn "korjata". Sillä koputtelen "biljardimaila otteella" ryypyn koteloa (ei sitä lämmitinosaa)niin kauan että merkkivalo syttyy taas.
    Olen mä siihen uuden lämmittimen tilannu (viimeinkin).
    Tämä vika on just niitä, että kun ajat auton talliin ja alat mittailemaan ja tutkimaan niin näyttää toimivan. Ajat auton ulos tyytyväisenä, mutta kun aamulla yrität lähteä töihin niin eihän se v***n ryyppy toimikaan. Periaatteesta olen käsiryyppyä vastaan.
    Voi siellä olla myös sontaa niissä vivustoissa tai joku valopää tehnyt jotain omiaan sinne.
     
  13. Anonymous

    Anonymous Guest

    Kertokaa minulle viisaat missä se on tuo 305+
    307:n vääntö ? Itse en ainakaan ole sitä vielä mistään löytänyt.Taitaa olla sarjassaan maailmanennätys,vaati suurta insinööritaitoa että saa viidenlitran kasi koneesta vähemmän tehoa irti kuin eurot ja japsit kaksilitraisesta nelosesta.
     
  14. V8 aspen

    V8 aspen 1st gear

    No kyllä niissä sitä vääntöä on moninverroin enemmän, kuin noissa japski kakslitrasissa. Saastekoneiden tehot ei kyllä päätä huimaa.
     
  15. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Pistähän nimetön sellainen 2L riisinsekoitin Full-size jenkkiin ja testaa kuinka se sillä liikahtaa!! ja tule sen jälkeen taas esittämään idioottimaisia mielipiteitäsi!
     
  16. puusilmä

    puusilmä Gearhead

    Joo tähänkin ketjuun tullut kaksi viestiä nimettömiltä ja molemmat yhtä fiksuja.

    Alkaa meneen tää vääntöhomma ohi otsikon, mutta kommentoidaan silti. Esim. -85 307:n vääntölukemat ovat 326Nm/1600r/min. Eli melkein täysi vääntö päällä, kun on saanut latausvalon sammumaan, kuten asia Tekniikan Maailmassa ilmaistiin.

    Olisko 2.0 neloskoneessa lukemat keskimäärin jotain 180/4000? Kyllä kulkis full-size rivakasti. Jos nelosella meinaa päästä vaikka yli 200Nm:n, niin taitaa myös niissä olla 16 venttiiliä...
     
  17. Timmo

    Timmo 1st gear

    Miten tuo fast idle toimii, tietsikka ohjaa vai mikä? (en ole vielä kerennyt tutkimaan). Kuumallakin koneella jos ihan pintakaasulla vaikka peruuttaa niin kohta ulvoo kurkut auki ja hiljenee kun käyttää kaasua äkkiä pohjassa. Missähän vikaa?
     
  18. Olds-homo

    Olds-homo 1st gear

    Ei ohjaa tietsikka, vaan kuuluu tuohon surullisenkuuluisaan ryyppyosastoon.

    Tsekkaa ryypyn toiminta esim. haynesin kirjan ohjeen mukaan. Äläkä oikaise missään kohtaa. Ja putsaa huolellisesti ja voitele ohuella öljyllä kaikki ne vipstaakit ja kilkuttimet mitä siihen ryyppyvivustoon kuuluu.

    Ellet tarkoita sitten sitä "throttle kicker"-solenoidia joka nostaa hiukan kierroksia kun ilmastointi on päällä.
     
  19. Anonymous

    Anonymous Guest

    Omassa samat oireet. Minkä hintanen toi lämmitin on? Tarvike vai alkuperäinen?
    Kiitos vinkistä.

    MK
     
  20. Olds-homo

    Olds-homo 1st gear

    Kysy varaosaliikkeestä tai kato http://www.carbs.net
     

Kerro tästä muillekin!