Caprice laturin remmi…

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja mikkohoo, 5.9.2024.

  1. mikkohoo

    mikkohoo 1st gear

    Varmasti on montakin edellistä ketjua.. ei jaksa plärätä kaikkea läpi..

    Caprice -84 stw 305
    Remmi jaksaa vinkua, ulista, huutaa.. Lähes kaikki kokeiltu! Selkeästi kun akulla kuorma kasvaa, vinkuna alkaa. Remmit vaihdettu, laturi uusi.. Syitä ja mahdollisia ideoita avuksi?
     
  2. L.P.

    L.P. Gearhead

    Voi olla ihan perusjuttuja nämä ehdotukset: Tarkasta onko hihnapyörät samassa linjassa ja yhdensuuntaiset. Onko hihnan leveys oem vastaava? Oliko kiristämiseen erityisohjeita korjaosoppaissa? Kuva tilanteesta?
     
  3. hantta

    hantta Double Gearhead

    Ja remmi ehdottomasti tuumamitoituksella, profiili on eri, kuin millisellä, ellei sitten siivapyörät ole jo kulunut vituralleen.
     
    eeko tykkää tästä.
  4. makkepuu

    makkepuu Gearhead

    oli joskus vinkuva 305, hihnoja vaihtaessa selkisi että vesipumppu ei pyöri käsin kääntämällä. uusi pumppu ja ei enään remmi sulanu. yks oldsin 307 vinku ihan hulluna ja siinä oli ainakin vesipumpun siivapyörä jotenkin levinny ja hihna pohjasi
     
  5. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Vanha juttu, peltiset prässätyt hihnapyörät leviävät ja pian se uusikin hihna kiljuu ihan samalla lailla...kannattaa vaihtaa se levinnyt pyörä uuteen ja jos mahdollista niin sorvattuun versioon.

    Usein se on laturin pyörä...aluksi se on ollut ehkä vain kulunut, sitten hihna vaihdettu, mutta kiljunta jatkunut. Sitten hihnaa kiristetty aina vaan tiukemmalle ja tiukemmalle "kun se kiljuu"...mutta joka kiristys kerta se pyörä leviää vaan lisää ja kiljunta pahenee.
     
    Kalja imuri ja jutikka tykkäävät tästä.
  6. puusilmä

    puusilmä Gearhead

    Ja kannattaa tarkastaa, että tehostajan hihna on kireellä, se oli itsellä aikanaan laturin hihnaongelmaan syyllinen. Kone oli kyllä Oldsin 307
     

Kerro tästä muillekin!